Motorul masinii nu mai porneste?

Motorul masinii nu mai porneste?

Imagineaza-ti ca este dimineata si te grabesti inspre lucru deoarece ai o intalnire importanta.

Totul merge perfect pana in momentul in care masina nu vrea sa porneasca. In mod normal nu prea stii ce sa faci deoarece problema poate veni din atatea parti incat nici nu stii exact de unde sa incepi un diagnostic pentru motorul tau mort.

Insa daca luam in considerare cheltuielile care te asteapta daca apelezi la un service profesionist, vei vedea ca te va durea buzunarul destul de tare. 

Metode populare pentru diagnosticarea problemelor la motor

Vestea buna e ca nu esti complet neputincios in fata unui motor care refuza sa mai porneasca.

Trebuie sa ne gandim in primul rand la care sunt componentele esentiale pentru functionarea corecta a motorului: combustibil, aer, flacara si compresie. Astfel, iti va fi mult mai usor sa te prinzi exact ce nu functioneaza ok la masina ta.

Astfel, poti incerca sa faci un diagnostic pe cont propriu in ceea ce priveste elementul care nu functioneaza corect si a dus la moartea motorului tau. 

Citeste si despre: cum functioneaza sistemul de pornire al unui vehicul

Scanteie – verificarea daca scanteia este existenta si functioneaza corect este primul diagnostic pe care ar trebui sa il faci inainte de orice altceva.

In cazul in care problema este de natura electrica, vei observa ca nu se va forma nici un fel de scanteie. Acest lucru insa poate semnala ca exista probleme la nivelul bobinei, la distributie sau chiar si la arborele cotit. Trebuie astfel sa afli exact care dintre aceste elemente primesc curent si unde se afla cauza problemei.

Combustibilul – poti incepe un proces de diagnosticare prin verificarea sistemului de combustie. Incearca sa tii motorul pornit, sau macar sa rogi un prieten sa il tureze intre timp ce incerci sa pui putin lichid de pornire pe clapeta de acceleratie.

In cazul in care functioneaza, problema se gaseste la combustibil. Astfel, ce trebuie sa faci in continuare este sa verifici daca exista pe undeva scurgeri de combustibil, daca exista vreo defectiune la injector sau daca filtrul de combustibil are probleme. 

Aerul – chiar daca suna cliseic la prima vedere, verificarea aerului este un proces necesar pentru a pune un diagnostic clar pe un motor mort.

Astfel, trebuie sa verifici filtrul de aer, partea de admisie a aerului si sa vezi daca exista mici depuneri de mizerie ce pot cauza probleme. In acelasi timp insa nu elimina posibilitatea ca problemele sa apara din cauza scurgerilor sau a inductiei de aer.

Compresia – cand vine vorba de compresie, cea mai usoara modalitate de a pune un diagnostic final este sa folosesti un tester de compresie, pentru a vedea exact daca problema este de natura mecanica.

O compresie scazuta poate aparea datorita mai multor cauze, cum ar fi elemente uzate din cadrul motorului, cilindri, pistoane etc. Insa in acelasi timp poate avea o explicatie mult mai simpla si concisa, cum ar fi probleme la valve sau defectiuni la partea de sincronizare. 

Citeste si despre: cum functioneaza pornirea fara cheie

Ca si o mica concluzie generala, acestea sunt cele mai comune probleme care pot explica de ce motorul tau este mort si refuza sa mai porneasca.

Desigur, nu poti exclude faptul ca bateria este, de multe ori, cauza principala. Astfel nu uita sa verifici daca bateria ta a fost schimbata recent sau poate i-a venit timpul.

Insa in cazul in care observi ca bateria nu este explicatia corecta, poti cauta in continuare, orientandu-te dupa pasii mai sus mentionati. In cazul in care tot nu gasesti rezolvare, apeleaza la un mecanic pentru servicii specializate. 

Citeste si despre: situatii in care putem avea probleme cu pornirea masinii

Sursa foto: ebay.com, cavendishmotors.co.uk

Articole similare

Motorul de 1,6 litri dCi 130 este un alt produs al Renault-Nissan Alliance, dezvoltat impreuna. Acest motor diesel cu patru cilindri a aparut in 2011.

P 0231 – Tensiune Scazuta Circuit Secundar Pompa de Combustibil

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de tensiune de referinta - zona C - circuit deschis.

Dupa ce airbag-urile se umfla o singura data, acestea trebuie inlocuite. Afla care sunt costurile.