Imagineaza-ti ca este dimineata si te grabesti inspre lucru deoarece ai o intalnire importanta.
Totul merge perfect pana in momentul in care masina nu vrea sa porneasca. In mod normal nu prea stii ce sa faci deoarece problema poate veni din atatea parti incat nici nu stii exact de unde sa incepi un diagnostic pentru motorul tau mort.
Insa daca luam in considerare cheltuielile care te asteapta daca apelezi la un service profesionist, vei vedea ca te va durea buzunarul destul de tare.
Vestea buna e ca nu esti complet neputincios in fata unui motor care refuza sa mai porneasca.
Trebuie sa ne gandim in primul rand la care sunt componentele esentiale pentru functionarea corecta a motorului: combustibil, aer, flacara si compresie. Astfel, iti va fi mult mai usor sa te prinzi exact ce nu functioneaza ok la masina ta.
Astfel, poti incerca sa faci un diagnostic pe cont propriu in ceea ce priveste elementul care nu functioneaza corect si a dus la moartea motorului tau.
Citeste si despre: cum functioneaza sistemul de pornire al unui vehicul
Scanteie – verificarea daca scanteia este existenta si functioneaza corect este primul diagnostic pe care ar trebui sa il faci inainte de orice altceva.
In cazul in care problema este de natura electrica, vei observa ca nu se va forma nici un fel de scanteie. Acest lucru insa poate semnala ca exista probleme la nivelul bobinei, la distributie sau chiar si la arborele cotit. Trebuie astfel sa afli exact care dintre aceste elemente primesc curent si unde se afla cauza problemei.
Combustibilul – poti incepe un proces de diagnosticare prin verificarea sistemului de combustie. Incearca sa tii motorul pornit, sau macar sa rogi un prieten sa il tureze intre timp ce incerci sa pui putin lichid de pornire pe clapeta de acceleratie.
In cazul in care functioneaza, problema se gaseste la combustibil. Astfel, ce trebuie sa faci in continuare este sa verifici daca exista pe undeva scurgeri de combustibil, daca exista vreo defectiune la injector sau daca filtrul de combustibil are probleme.
Aerul – chiar daca suna cliseic la prima vedere, verificarea aerului este un proces necesar pentru a pune un diagnostic clar pe un motor mort.
Astfel, trebuie sa verifici filtrul de aer, partea de admisie a aerului si sa vezi daca exista mici depuneri de mizerie ce pot cauza probleme. In acelasi timp insa nu elimina posibilitatea ca problemele sa apara din cauza scurgerilor sau a inductiei de aer.
Compresia – cand vine vorba de compresie, cea mai usoara modalitate de a pune un diagnostic final este sa folosesti un tester de compresie, pentru a vedea exact daca problema este de natura mecanica.
O compresie scazuta poate aparea datorita mai multor cauze, cum ar fi elemente uzate din cadrul motorului, cilindri, pistoane etc. Insa in acelasi timp poate avea o explicatie mult mai simpla si concisa, cum ar fi probleme la valve sau defectiuni la partea de sincronizare.
Citeste si despre: cum functioneaza pornirea fara cheie
Ca si o mica concluzie generala, acestea sunt cele mai comune probleme care pot explica de ce motorul tau este mort si refuza sa mai porneasca.
Desigur, nu poti exclude faptul ca bateria este, de multe ori, cauza principala. Astfel nu uita sa verifici daca bateria ta a fost schimbata recent sau poate i-a venit timpul.
Insa in cazul in care observi ca bateria nu este explicatia corecta, poti cauta in continuare, orientandu-te dupa pasii mai sus mentionati. In cazul in care tot nu gasesti rezolvare, apeleaza la un mecanic pentru servicii specializate.
Citeste si despre: situatii in care putem avea probleme cu pornirea masinii
Sursa foto: ebay.com, cavendishmotors.co.uk
Ai probleme cu aerul conditionat al masinii? Nu mai porneste sau nu mai baga aer rece? Vezi ce trebuie sa verifici.
Stiu ca e ciudat, dar bujiile se pot defecta datorita unui filtru de aer murdar. Atunci cand filtrul este murdar, motorul nu mai este oxigenat cat trebuie.
In momentul in care pui cheia in masina cu scopul de a porni masina, ce se intampla este ca se ajunge la un cilindru de blocare al aprinderii.
Sa zicem ca esti in masina intr-o zi oarecare si afara e foarte cald. Si deodata aerul conditionat numai baga aer rece.
In cazul in care cheia in sine este problema, si nu o alta avarie tehnica, trebuie sa inlocuiesti cheia cu una noua.
Cele mai uzuale probleme care au legatura cu transmisia si cu cutia de viteze despre care trebuie sa stii. Vezi simptomele unei cutii de viteze cu probleme.
In continuare iti prezentam cele mai frecvente semne care iti pot indica faptul ca ai putea avea probleme cu cureaua de distributie.
Dupa cum bine stii, motorul este esential pentru buna functionare a masinii tale. De aceea este bine sa il intretii pentru o perioada cat mai lunga.
O problema obisnuita pe care proprietari de autovehicule o experimenteaza, este un ralanti oscilant, masina sta turata sau subturata cand stationeaza.
Stergatoarele de parbriz functionale ale unei masini contribuie la condusul in siguranta. Lamelele uzate ale stergatorului, motorasul defect.
Efectuarea unei revizii si vizita la un service din cand in cand, este vitala pentru a mentine vehiculul in stare de functionare.
Daca o componenta a sistemului aerului conditionat este defecta, atunci intreg sistemul nu va functiona.
Cand trebuie sa verifici pneurile, presiunea din pneuri, caroseria, stopurile pe frana, farurile, martorii luminosi si scurgerile de lichid?
Cu ce afecteaza arderea prelungita turatia motorului? Practic nu o afecteaza ci o limteaza. Prin marirea turatiei motorului.
Pretul multor masini noi este umflat excesiv cu tot felul de dotari inutile. Exemplu scurt: optiunea de a ajusta volumul la BMW doar gesticuland.
Vremea rece si umeda din Romania pe timp de iarna poate provoca mari daune asupra bateriilor, alternatoarelor, electromotoarelor etc.
Manualul sau cartea masinii va ofera cele mai multe informatii despre masina. Unele dintre aceste beneficii fac referire la configurarea masinii.
Ignorarea problemelor masinii va poate costa ceva mai mult decat remedierea imediata a acestora. Nu ignorati niciodata simptomele autoturismului!
Asigura-te ca masina ta este verificata in mod corect, pentru a determina cauza unui rateu.
Cum porneste masina ta? Care sunt piesele care ajuta masina sa porneasca? Vezi care este rolul demarorului dar si a solenoidului de pornire.
Atunci cand motorul suiera, acest lucru nu este un semn bun. In acelasi timp el polueaza mediul inconjurator.
Siguranta unei masini este o cerinta obligatorie impusa tuturor constructorilor. Siguranta masinii tale este data de sisteme active si pasive.
Masinile stationate o perioada lunga de timp pot suferi o gramada de probleme, la nivelul sistemul de pornire, la baterie, furtunuri rupte sau infundate.
Ce poate duce la moartea bateriei masinii chiar si in momentul in care aceasta nu este activa si nu functioneaza?
Orice apare sau pare in neregula la masina, apeleaza cat de curand la ajutor specializat, inainte sa devina mai grave lucrurile.
Ai probleme cu bateria masinii? Daca masina ta nu mai porneste ce faci? Baterie poate fi cauza, dar cum poti sa fi sigur ca doar bateria trebuie schimbata.
In acest articol vom raspunde la urmatoarele intrebari: Ce este? La ce ne ajuta? Ce costuri are aceasta operatiune? Avantaje si dezavantaje.
Ca in cazul oricarui alt test, exista standarde specifice pe care trebuie sa le treaca toate automobilele pentru a se deplasa pe strazi.
Cum sa recunosti un radiator defect? Ce se poate intampla daca merg cu un radiator care nu mai raceste motorul si ce se intampla daca am termostatul defect?
Asa cum oamenii trebuie sa se protejeze impotriva racelilor, si automobilele au nevoie de atentie in aceasta perioada a anului.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login