Motorul 3.0l V6 TDI a fost dezvoltat de Audi (membru al Grupului Volkswagen) si a fost introdus in 2004 ca nou motor in Audi D3 A8. Motorul 3.0 TDI a adus admiratia jurnalistilor si clientilor care au atras atentia asupra caracteristicilor dinamice fantastice. Motorul nou a fost instalat mai tarziu in modelele premium Volkswagen, cum ar fi Volkswagen Phaeton si Touareg.
Acest motor a fost proiectat de la zero si nu a avut nimic familiar cu modelul 2.5 V6 TDI. Modelul 3.0 V6 TDI ofera performante fantastice si consuma mult mai putin carburant decat modelul 2.5 TDI. Motorul este construit in jurul blocului de cilindri, care are un unghi de 90 ° V si este fabricat din fier de grafit compactat numit CGI-450.
Acest material ofera o reducere a greutatii de 5 - 10% in comparatie cu fonta cenusie. Arborii cotiti din otel forjat, pe patru rulmenti principali, intr-un cadru de suport din fonta cenusie, insurubati in carter. Motorul are doua capete cilindrice din aliaj de aluminiu.
Aceste capete au un design cu debit incrucisat, patru supape pe cilindru (doua supape de admisie si doua supape de evacuare, 24 supape total), doi arbori cu came si brate oscilante cu compensare hidraulica a cursei valvei.
Arborii cu came de evacuare sunt atasati cu arborele cu came de admisie prin intermediul unui pinion. Motorul are sisteme complexe de lanturi cu role ale arborelui cu came de admisie. Exista patru lanturi cu role simplex.
ralanti
Motorul este echipat cu un turbocompresor cu geometrie variabila BorgWarner (VGT) cu comanda de amplificare electrica si doua intercoolere paralele montate paralel pentru o mai buna racire si un design compact.
EGR
motorul Volkswagen Audi 2.7 V6 TDI
Aplicabilitate
Audi B7 A4, Audi B8 A4, Audi Q7, Audi C6 A6, Audi D3 A8, Volkswagen Phaeton, Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne
Probleme ale motorului 3.0 V6 TDI si fiabilitate
Tehnic sofisticat 3.0 TDI necesita mult efort si bani pentru orice reparatie. Pe baza rapoartelor consumatorilor, din pacate, modelul 3.0 TDI V6 este aproape imposibil sa treaca peste 200.000 de mile fara revizie. Adesea, problemele grave incep sa apara dupa doar 100.000 de mile.
Intinzatorul lantului de distributie
Acestea au oferit un deficit de combustibil furnizat cilindrilor. Ca urmare, un amestec de combustibil redus a condus la o crestere a temperaturii si la o ardere a pistoanelor.
Citeste si despre: motorul Volkswagen Audi 3.6 FSI VR6
Sursa foto: autocar.co.uk, motorchase.com
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!