Motorul masinii oscileaza la ralanti?

O problema obisnuita pe care proprietari de autovehicule o experimenteaza, este un ralanti oscilant, masina sta turata sau subturata cand stationeaza. O garnitura de admisie deteriorata, un orificiu de admisie a aerului sau o supapa PCV pot provoca probleme de acest gen. 

Sistemele de combustibil moderne de astazi, controlate electronic, ar putea parea complexe, dar componentele care le opereaza nu s-au schimbat foarte mult de-a lungul anilor. Indiferent daca masina dumneavoastra este clasica sau recent scoasa pe piata, o problema obisnuita a proprietarilor de masini este un motor care nu isi mentine turatia, nici pe loc si nici in sarcina.

 

 

Exista mai multi factori care determina viteza de ralanti a motorului. Mai jos sunt prezentate cateva dintre componentele care controleaza sau determina ca viteza de mers in gol a motorului sa fie ridicata sau scazuta si moduri in care puteti rezolva aceste probleme.

 

 

De ce ralantiul masinii oscileaza?

 

Ralantiul motorului se refera la mentinerea motorului in functiune atunci cand vehiculul nu se afla in miscare. In general, viteza de mers in gol este suficienta pentru a mentine motorul in functiune fara a se opri. Viteza medie de mers in gol pentru masinile aflate pe piata variaza de la aproximativ 800 la 1100 de rotatii pe minut (RPM). Ocazional, RPM-ul motorului va fi mai mare sau mai mic decat aceasta medie din mai multe motive. Unele motoare de performanta, cum ar fi cele instalate pe masini de curse, sunt proiectate sa functioneze mai mult decat in medie. In general, insa, exista doua probleme care pot determina scaderea vitezei de functionare a motorului in afara specificatiilor:

- Probleme cu supapa de control in gol

- Scurgeri de vid sau obstructie a debitului de combustibil / aer in camera de combustie

 

Cel mai bine este sa chemati un mecanic profesionist sa inspectati de ce motorul masinii sta turat sau subturat si a identifica motivul exact.

 

 

Ce cauzeaza ca viteza de mers in gol a motorului sa fie ridicata sau scazuta?

 

Pe un motor modern cu injectie de carburant, turatia motorului este controlata de unitatea de comanda a motorului (ECU) si de un modul de control al clapetei actionate electric. Atunci cand nivelul de ralanti este ridicat sau scazut, ar putea fi cauzat de o functionare defectuoasa a acestui sistem sau a oricaror componente individuale care formeaza sistemul. Supapa de reglare a aerului in regim de ralanti comanda functionarea in gol a motorului, permitand o cantitate determinata de aer sa se amestece cu combustibil lichid si sa creeze vapori care urmeaza sa fie arsi in camera de combustie. Atunci cand acesta nu reuseste sau are probleme, impactul va schimba viteza de mers in gol a motorului.

 

Exista cateva alte componente ale motorului care pot avea un impact asupra vitezei de mers in gol a motorului, precum urmatoarele:

Garniturile de admisie: garnitura de admisie este proiectata pentru a mentine o presiune consistenta in interiorul motorului. Atunci cand garnitura esueaza presiunea nu va mai fi constanta.

Conductele de vid: utilizate pentru a controla presiunea interna a vidului in interiorul motorului, conductele de aspiratie, ca si garnitura de admisie de mai sus, pot cauza probleme ale ralantiului daca sunt rupte sau nu sunt atasate corespunzator.

Galeria de aer: Functia de admisie a aerului este de a transfera aerul in motor. Atunci cand este deteriorata, poate trece mai mult aer, ceea ce va face ca motorul sa stea turat la ralanti. O problema a clapetei de acceleratie deteriorate va duce la aceeasi situatie, deoarece nu mai este capabila sa regleze volumul de aer care ajunge in motor.

Ventil PCV: Ventilul PCV sau sistemul de ventilatie a carterului elimina vaporii din motor. Cand nu functioneaza corect, motorul poate functiona la turatii diferite.

* Timpul motorului: Turatia de mers in gol vine, de asemenea, din timpul de functionare a motorului. Atunci cand nu este programat corect, rezultatul este un motor care functioneaza prea repede sau prea lent.

Toate aceste componente pot provoca o problema cu viteza de mers in gol atunci cand nu functioneaza corect.

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fii autentificat(a).

Autentificare

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate