O problema obisnuita pe care proprietari de autovehicule o experimenteaza, este un ralanti oscilant, masina sta turata sau subturata cand stationeaza. O garnitura de admisie deteriorata, un orificiu de admisie a aerului sau o supapa PCV pot provoca probleme de acest gen.
Sistemele de combustibil moderne de astazi, controlate electronic, ar putea parea complexe, dar componentele care le opereaza nu s-au schimbat foarte mult de-a lungul anilor.
Indiferent daca masina dumneavoastra este clasica sau recent scoasa pe piata, o problema obisnuita a proprietarilor de masini este un motor care nu isi mentine turatia, nici pe loc si nici in sarcina.
Exista mai multi factori care determina viteza de ralanti a motorului. Mai jos sunt prezentate cateva dintre componentele care controleaza sau determina ca viteza de mers in gol a motorului sa fie ridicata sau scazuta si moduri in care puteti rezolva aceste probleme.
Ralantiul motorului se refera la mentinerea motorului in functiune atunci cand vehiculul nu se afla in miscare. In general, viteza de mers in gol este suficienta pentru a mentine motorul in functiune fara a se opri. Viteza medie de mers in gol pentru masinile aflate pe piata variaza de la aproximativ 800 la 1100 de rotatii pe minut (RPM).
Ocazional, RPM-ul motorului va fi mai mare sau mai mic decat aceasta medie din mai multe motive. Unele motoare de performanta, cum ar fi cele instalate pe masini de curse, sunt proiectate sa functioneze mai mult decat in medie. In general, insa, exista doua probleme care pot determina scaderea vitezei de functionare a motorului in afara specificatiilor:
Cel mai bine este sa chemati un mecanic profesionist sa inspectati de ce motorul masinii sta turat sau subturat si a identifica motivul exact.
Citeste si despre: cat costa sa faci chiptuning
Pe un motor modern cu injectie de carburant, turatia motorului este controlata de unitatea de comanda a motorului (ECU) si de un modul de control al clapetei actionate electric. Atunci cand nivelul de ralanti este ridicat sau scazut, ar putea fi cauzat de o functionare defectuoasa a acestui sistem sau a oricaror componente individuale care formeaza sistemul.
Supapa de reglare a aerului in regim de ralanti comanda functionarea in gol a motorului, permitand o cantitate determinata de aer sa se amestece cu combustibil lichid si sa creeze vapori care urmeaza sa fie arsi in camera de combustie. Atunci cand acesta nu reuseste sau are probleme, impactul va schimba viteza de mers in gol a motorului.
Garnitura de admisie este proiectata pentru a mentine o presiune consistenta in interiorul motorului. Atunci cand garnitura esueaza presiunea nu va mai fi constanta.
Utilizate pentru a controla presiunea interna a vidului in interiorul motorului, conductele de aspiratie, ca si garnitura de admisie de mai sus, pot cauza probleme ale ralantiului daca sunt rupte sau nu sunt atasate corespunzator.
Functia de admisie a aerului este de a transfera aerul in motor. Atunci cand este deteriorata, poate trece mai mult aer, ceea ce va face ca motorul sa stea turat la ralanti. O problema a clapetei de acceleratie deteriorate va duce la aceeasi situatie, deoarece nu mai este capabila sa regleze volumul de aer care ajunge in motor.
Ventilul PCV sau sistemul de ventilatie a carterului elimina vaporii din motor. Cand nu functioneaza corect, motorul poate functiona la turatii diferite.
Turatia de mers in gol vine, de asemenea, din timpul de functionare a motorului. Atunci cand nu este programat corect, rezultatul este un motor care functioneaza prea repede sau prea lent.
Toate aceste componente pot provoca o problema cu viteza de mers in gol atunci cand nu functioneaza corect.
Citeste si despre: ce inseamna atunci cand masina evacueaza fum de culoare alba
Sursa foto: liveabout.com, carfromjapan.com, whocanfixmycar.com
Modelul D15 este un motor cu patru cilindri de 1,5 litri din seria D utilizat in vehicule mici precum Honda Civic.
Este un motor mai puternic si cuplul mai mare al motorului care este dotat cu un lant de distributie acum fiabil.
Motorul QG18DE este identic cu motorul QG16DE de 1,6 litri, dar are diametrul mai mare (80,0 mm). Ca urmare, deplasarea este de 1,8 litri.
Ca si o mica concluzie generala, acestea sunt cele mai comune probleme care pot explica de ce motorul tau este mort si refuza sa mai porneasca.
Producatorul nu a aplicat adevaratul VTEC Honda pentru motorul turbo de 1,5 litri - nu exista niciun mecanism de turatie variabila, doar VTС dual.
Motorul 3.0l V6 TDI a fost dezvoltat de Audi (membru al Grupului Volkswagen) si a fost introdus in 2004 ca nou motor in Audi D3 A8.
Una dintre problemele majore cu care ne confruntam in momentul de fata este reprezentata de problema poluarii.
Motorul 3UZ-FE a fost introdus pentru prima data in 2000 si a fost rezultatul evolutiei motorului de 4 litri 1UZ-FE.
Ce se intampla atunci cand evacuarea masinii nu se mai aude ca inainte? Vezi ce probleme ascunse poate avea masina ta in acest caz.
Primul membru al familiei de motoare UZ este 1UZ-FE. Un motor de 4.0 litri V8 pe benzina oferit pentru masinile de lux si sport ale Toyota si Lexus.
O baterie moarta este mult mai usor de detectat. Atunci cand incerci sa pornesti masina ea nu va mai porni deloc.
Motorul D4F a inlocuit vechiul D7F la sfarsitul anului 2000. Acest motor a fost proiectat, la fel ca toate seriile D, pentru masinile mici si compacte.
Motorul R18A de 1.8 litri a fost prezentat in 2006 pentru Honda Civic. Aceasta noua serie R a fost creata pentru a inlocui vechile motoare din seria D.
Motorul Chevrolet de 1.8 litri, cunoscut sub numele de F18D3, este un motor usor modificat T18SED.
Acest motor este utilizat de majoritatea modelelor moderne Infiniti si vehiculelor sport Nissan. Motorul de 3.7 litri este cel mai performant din seria VQ.
Probleme ale motorului EJ20 si fiabilitate. Consumul de ulei. Motivul este segmentii blocati. Acest lucru este foarte comun pentru EJ20 cu turbocompresor.
Acest motor in linie, cu patru cilindri, de doi litri, a aparut in 2001 cu o singura tinta – de a inlocui vechile motoare M43B18, M43TU si M44B19.
Motorul turbo 2.0L al lui Honda are un cap cilindric ( chiulasa ) usor din aluminiu. Galeria de evacuare este turnata cu chiulasa ca o unitate.
M52B20 este un motor cu 6 cilindri in linie. A fost lansat in 1994 si face parte din seria M52 care include si motoarele M52B24, M52B25, M52B28 si S52B32.
Motorul 13B este un motor cunoscut Mazda Wankel. Acesta a fost produs peste 30 de ani si oferit pentru multe modele Mazda, inclusiv RX-7.
Nissan Aichi Machine Industry a dezvoltat motorul QG16DE. Motorul QG18DE de 1.8 litri a fost creat pe baza sa ca si QG15DE.
Motorul de 1.6 litri al lui Chevrolet, numit F16D3, se bazeaza pe motorul F14D3 de 1.4 litri, care in sine este o copie a motorului Opel X14XE.
Motorul de 2.4 litri numit 2AZ face parte din seria AZ lansata in anul 2000. Motorul 2AZ este cel mai vechi frate al modelului 1AZ.
D16 este un motor de 1.6 litri cu patru cilindri din seria D de la Honda. Cel mai masiv motor de serie este modelul D16A.
Acesta este motorul cu patru cilindri de 2,0 litri pe benzina natural aspirat (versiunea turbo este motorul 4G63T).
In proiectarea acestui mic motor s-a folosit motorul M40B18, care are o capacitate de 1.8 litri si o cursa mai lunga a pistoanelor.
Modelul M52B28 a fost lansat in 1995 ca un nou propulsor pentru modelele E36 328i, E39 528i si E38 728i. Seria de motoare M52 a inlocuit seria M50.
Acest motor a aparut in 2004 ca un nou motor pentru Mercedes-Benz SLK 350 R171. Seria M272 este noua generatie de motoare V6 Mercedes.
Motorul de 2.5 litri din seria EJ a aparut in 1995. EJ25 este cel mai mare motor printre alte motoare EJ - EJ15, EJ16, EJ18, EJ20 si EJ22.
Motorul H4Bt, cu turbocompresor cu 3 cilindri de 0.9 litri, a fost dezvoltat impreuna cu Nissan Company.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login