Cat de mult conteaza pentru tine starea optima de functionare a masinii? Reparatiile te fac sa pierzi bani si timp. De aceea ar trebui sa stii care sunt greselile banale pe care multi soferi le fac in utilizarea masinii si, fara sa isi dea seama, contribuie la uzura acesteia. Constientizarea si evitarea acestora pot imbunatati durata de viata a masinii, bineinteles, atunci cand sunt facute la timp si interventiile de mentenanta auto, reviziile, verificarile necesare.
Verifica daca faci si tu aceste 10 greseli frecvente care contribuie pe termen lung la uzura masinii!
Parcarea in panta fara a utiliza frana de mana
Aceasta este un obicei pe care il au multi soferi si care dauneaza sistemului de transmisie al masinii. Daca masina este parcata in panta si lasata in viteza, sistemul de transmisie va simti presiune si, in timp, se va uza.
Introducerea masinii in prima treapta de viteza direct din marsarier atunci cand masina este inca in miscare
Aceasta manevra se face frecvent mai ales atunci cand soferii se grabesc sa plece de pe loc, dupa ce au intors masina. In mod corect, trecerile din marsarier in treapta 1 de viteza se fac dupa ce masina are roata pe loc. Componenta afectata este cutia de viteze care suprasolicita angrenajele sa schimbe brusc sensul.
Deplasarea cu piciorul pe ambreiaj
Actionarea pedalei de ambreiaj in timpul condusului atunci cand nu este cazul sau, in timpul stationarii, are precum consecinte deteriorarea mai rapida a diafragmei ambreiajului.
Franarea excesiva pe drumurile in panta mai lunga
Atunci cand masina se deplaseaza la vale, ideal este sa se foloseasca frana de motor. Diminuarea vitezei in panta prin apasarea intermitenta a pedalei de frana sau apasarea continua, in unele cazuri, deterioreaza placutele si discurile de frana care se supraincalzesc din cauza frecarii intense. Recomandarea este utilizarea franei de motor la coborare.
Bruscarea pedalelor de frana si acceleratie
Astfel de manevre se intampla atunci cand masina este pornita brusc de pe loc si oprita la fel de brusc. Riscul este deteriorarea unor componente care fac parte din sistemule de franare, accelerare, motor.
Condusul cu mana pe schimbatorul de viteze
In timpul condusului, mainile ar trebui sa fie pozitionate pe volan si, doar atunci cand este nevoie de schimbarea treptei de viteza, pe schimbator. Schimbatorul de viteze este conectat cu un element mobil al cutiei de viteze (un pinion). Cand mana este pozitionata pe schimbator se exercita o anumita presiune care duce la uzura cutiei. Desi poate parea un loc comod in care sa iti relaxezi bratul in timpul deplasarilor cu masina, acest obicei poate avea consecinte pe termen lung pentru functionarea transmisiei.
Incarcarea inutila a masinii
Orice greutate suplimentara pe care masina o primeste duce la suprasolicitare ceea ce inseamna performante mai scazute si consum de combustibil mai mare. Altfel spus, motorul trebuie sa depuna mai mult efort pentru a sustine diferite incarcaturi. Recomandarea este sa golesti portbagajul de obictele grele si inutile, mai ales atunci cand obisnuiesti sa faci calatorii lungi.
Turarea excesiva a motorului inainte de a porni
Incalzirea masinii inainte de a porni la drum este necesara mai ales in diminetile reci. Totul trebuie sa aiba, insa, o anumita masura. Ca sa se incalzeasca, motorul trebuie sa fie pornit si lasat sa merga, nu turat excesiv. Supraturarea obliga motorul sa isi exercite functiile inainte sa ajunga la temperatura optima si inainte ca uleiul sa aiba un circuit complet.
Deplasarea cu rotile de la masina mai putin umflate decat este mentionat in cartea tehnica
Cand presiunea din rotile de la masina este scazuta, deplasarea este ingreunata. Consecintele sunt un efort mai mare depus de motor, adica un consum de carburant crescut, uzura neuniforma a anvelopelor si defectarea amortizoarelor. Nivelul de presiune corect pentru pneurile masinii este specificat in cartea tehnica a acesteia asa ca este bine sa se verifice periodic acest aspect.
Alimentarea masinii doar cand se aprinde martorul de benzina si cu o cantitate mica de combustibil
In unele cazuri, aceasta practica nu este o greseala facuta de soferi fara sa isi dea seama, ci, mai degraba, o consecinta a situatiei situatiei finanaciare. Este bine de stiut, insa, ca atunci cand rezervorul este alimentat cu o cantitate mica de carburant, masina trage si reziduurile care se depun continuu in partea de jos a rezervorului. Astfel, filtrul de combustibil se infunda si trebuie inlocuit mai des ori depunerile ajung in motor.