Se pare ca nu exista soferi mai inventivi decat romanii si acestia sunt capabili sa faca orice modificare autoturismelor pe care le detin doar pentru a le mai putea folosi. Cu toate acestea, majoritatea acestor interventii nu sunt legale, iar cei de la RAR se asteapta ca in fiecare zi sa vada ceva si mai uimitor.
In acest articol vorbim despre o intamplare petrecuta in Bacau, unde angajatii RAR au descoperit un adevarat sistem, desigur ilegal, montat sub capota unui autoturism marca Golf 4. Acest sistem l-a costat pe proprietar doar cateva sute de lei, in comparatie cu reparatia de care avea nevoie si care putea ajunge la cateva mii.
Vom face o paranteza pentru a mentiona faptul ca politia romana a organizat in ultima perioada tot mai multe controale in trafic impreuna cu cei de la RAR. Astfel, agentul de politie verifica legalitatea documentelor soferului, ale masinii si modul in care acesta conduce, in timp ce angajatul RAR verifica integritatea autovehiculului si buna lui functionare.
Desigur, atunci cand esti oprit in trafic si inspectorul RAR constata o serie de nereguli, politistul rutier are dreptul sa iti retina certificatul de inmatriculare al autovehiculului pana la remedierea problemei. Aceeasi situatie a fost si cu soferul de la Bacau, care dupa ce politia a constatat ca masina are nenumarate deficiente tehnice, i-a retinut certificatul si l-a obligat sa se prezinte la RAR dupa remedierea problemelor pentru a primi din nou ITP-ul.
Care era problema cea mai grava gasita in acest caz? Una mai putin obisnuita. Inspectorii RAR au gasit sub capota masinii acestuia un sistem de tip exhaust cut-off, care practic intrerupe circuitul de evacuare al motorului. Astfel, evacuare gazelor si a sunetului are loc inainte de acestea sa treaca prin toba autoturismului.
Mai mult, pentru ca situatia sa fie una comica, aceasta problema nu a fost identificata la prima verificare. Initial politia a retinut certificatul de inmatriculare pentru ca pragurile masinii erau foarte ruginite si autoturismul avea si alte probleme structurale. Cu toate acestea insa, atunci cand soferul a mers la RAR pentru a redobandi certificatul de inmatriculare nu doar ca nu l-a primit inapoi, dar ITP-ul i-a fost anulat.
In final, amintim cititorilor nostri ca orice astfel de modificare trebuie facuta intr-un mod profesionist, si in conformitate cu legislatia existenta. In aceasta situatie nici una dintre cele doua conditii nu au fost respectate. Mai mult, dupa realizarea modificarii aceasta nu a fost inregistrata in mod corespunzator in talonul masinii.
sursa foto: Facebook | Registrul Auto Român Oficial
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!