Pareri pro si contra atunci cand vine vorba de reparatia turbinii

Pareri pro si contra atunci cand vine vorba de reparatia turbinii

Turbinele sunt componente esentiale ale motoarelor diesel moderne. Dispozitive de inductie fortata care maresc eficienta si puterea motoarelor cu combustie interna, turbinele forteaza aer suplimentar in camera de ardere. Cu toate acestea, turbocompresoarele, asa cum mai sunt numite, se pot defecta uneori, ceea ce poate duce la o pierdere de putere si la cresterea consumului de combustibil. Cand se intampla acest lucru, exista doua optiuni principale: varianta unei reconditionari turbine sau inlocuirea completa a acesteia.

Turbinele sunt componente esentiale ale motoarelor diesel moderne. Dispozitive de inductie fortata care maresc eficienta si puterea motoarelor cu combustie interna, turbinele forteaza aer suplimentar in camera de ardere.

Cu toate acestea, turbocompresoarele, asa cum mai sunt numite, se pot defecta uneori, ceea ce poate duce la o pierdere de putere si la cresterea consumului de combustibil. Cand se intampla acest lucru, exista doua optiuni principale: varianta unei reconditionari turbine sau inlocuirea completa a acesteia.

Avantajele si dezavantajele unei reconditionari turbine

Reconditionarea unei turbine poate fi o solutie rentabila daca daunele sunt minime. De exemplu, daca turbocompresorul prezinta o scurgere mica de ulei sau o etansare deteriorata, aceste probleme pot fi adesea reparate fara a fi necesara inlocuirea intregului ansamblu. Un lucru care poate aduce economii la buget, in comparatie cu costul achizitionarii unei turbine noi.

Pe de alta parte, exista si cateva dezavantaje cu privirea la reconditionarea unei turbine. De exemplu, daca daunele sunt mari, repararea turbocompresorului poate sa nu fie posibila sau rentabila. In aceasta situatie, se pot pierde mai multi bani pe reparatiile repetate decat in cazul achizitionarii unei noi turbine. Apoi, chiar daca turbocompresorul poate fi reconditionat, este posibil sa nu functioneze la fel de bine ca unul nou. In unele cazuri, turbine poate avea o durata de viata mai scurta sau o performanta redusa, ceea ce ar putea afecta puterea motorului si eficienta consumului de combustibil.

Avantajele si dezavantajele inlocuirii unei turbine

Inlocuirea unui turbocompresor are, la randul sau, beneficii. Cel mai probabil, un turbocompresor nou va functiona mai bine decat unul reconditionat, oferind motorului o putere sporita si o eficienta mai buna a consumului de combustibil. Noile turbine vin, de asemenea, cu garantii, ceea ce inseamna o protectie suplimentara in cazul unor eventuale defecte sau probleme.

Cu toate acestea, exista si unele dezavantaje la inlocuirea unei turbine. In primul rand, turbocompresoarele noi sunt mai scumpe decat cele reconditionare. In functie de marca si modelul vehiculului, costul unui nou turbocompresor poate varia de la cateva sute de lei la cateva mii de lei. In al doilea rand, inlocuirea unui turbocompresor poate fi consumatoare de timp si de munca. Poate dura cateva ore sau chiar zile pentru a inlocui o turbina, in functie de complexitatea motorului si de disponibilitatea turbocompresorului.

Probleme cauzate de defectiunea turbocompresorului

Atunci cand un turbocompresor se defecteaza, poate provoca o varietate de probleme motorului masinii. Cel mai evident semn este scaderea puterii acestuia, deoarece motorul nu va putea genera atat de mult cuplu fara cresterea suplimentara a turbinei. Acest lucru poate duce, de asemenea, la scaderea eficientei consumului de combustibil, deoarece motorul va trebui sa lucreze mai mult pentru a produce aceeasi cantitate de putere.

O alta problema comuna la defectarea turbinei consta in cresterea emisiilor de evacuare. Atunci cand turbocompresorul nu functioneaza corect, combustibilul nears si alti poluanti pot fi eliberati in sistemul de evacuare, ceea ce poate duce la cresterea emisiilor poluante si la eventuale amenzi.

Vestea buna este ca, in cazul defectarii acestuia, orice conducator auto isi poate indrepta atentia catre centrele specializate in reconditionari turbine, pentru a evita orice posibil dezavantaj aparut la repararea turbocompresorului.

ERC Turbo (ercturbo.ro) este service-ul autorizat RAR, cu o experienta de peste 15 ani in domeniul auto si personal calificat, care sta la dispozitia clientilor pentru servicii de manopera, demontat, montat si constatare defect turbina. Situata pe un loc fruntas in topul centrelor specializate in reconditionari turbine, societatea ofera pachete complete de reparatii, reconditionari si diagnosticari pentru orice tip de turbina, lucrari cu piese calitate OEM (de la furnizori de renume mondial) ce previn pe viitor repetarea defectiunii, insotite de garantie si satisfactie garantata!

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Poate Politia sa dea o amenda pe baza unui filmulet postat pe internet?
Poate Politia sa dea o amenda pe baza unui filmulet postat pe internet?

Nu trece o zi in care sa nu vedem filmulete din trafic postate de catre diferiti soferi pe retelele de socializare. Discutam intr-...

Poate crapa parbrizul masinii de la frig?
Poate crapa parbrizul masinii de la frig?

Exista multe motive pentru care parbrizul unei masini poate ajunge sa se crape. De obicei, vom observa acest lucru doar atunci can...

Poate exploda o baterie de masina? Daca DA, din ce cauza?
Poate exploda o baterie de masina? Daca DA, din ce cauza?

În timpul funcționării și încărcării, bateriile cu acid plumb produc hidrogen și oxigen care ocupă spațiul de deasupra electrolitu...

Se poate conduce in siguranta cu o umflatura in anvelopa?
Se poate conduce in siguranta cu o umflatura in anvelopa?

Umflaturile pe suprafata anvelopelor sunt cauzate de lovirea unor obstacole sau de umflarea excesiva a anvelopei. Trebuie sa inloc...