Pentru fiecare 4 litri de combustibil ars, motorul are nevoie de 4000 de litri de aer.
Pentru ca un motor sa functioneze fara probleme sute de mii de km este important ca aerul care ajunge in camera de ardere sa fie curat si lipsit de reziduuri.
Filtrul de aer este singurul responsabil de curatarea aerului inainte de a intra in motor.
Un filtru de aer trebuie sa fie eficient, sa retina intre 95-99% din reziduuri. Filtrele de aer opresc particule intre 5.5 si 176 de microni. Pe langa filtrarea aerului, filtrul trebuie sa trimita tot timpul o cantitate constanta de aer motorului, practic nu trebuie sa ingreuneze circulatia aerului in timpul filtrarii.
Filtrele de aer au o membrana fabricata din bumbac, hartie, spuma sau material sintetic. Aceasta membrana trebuie sa aiba o capacitate cat mai mare de a retine particulele.
Cele mai eficiente filtre de aer pot retine particule timp de 60-70.000 de km. Totusi este recomandat sa schimbi mai des filtrul de aer, la 20.000-30.000 de km.
Filtrul de aer nu trebuie sa restrictioneze circulatia aerului. De aceea alege un filtru cu o suprafata mare de contact astfel incat sa retina reziduurile eficient, dar sa si trimita o cantitate de aer corecta.
Filtrele de calitate sunt mai scumpe, insa nu trebuie schimbate la fel de des ca celelalte.
Sursa foto: autopartspro.co.uk