Poti repara o anvelopa cu un cui in ea?

Poti repara o anvelopa cu un cui in ea?

Asa cum am mentionat de fiecare data, anvelopele sunt componente vitale ale unui autoturism, deoarece sunt singura legatura intre masina si drumul pe care circulam, motiv pentru care este obligatia noastra sa ne asiguram mereu ca acestea se afla in stare perfecta de functionare. Se poate intampla ca periodic sa realizati ca in una dintre anvelopele dumneavoastra exista un cui, problema care poate fi reparata destul de usor si rapid in majoritatea situatiilor, dar in alte cazuri va fi necesar sa achizitionati o anvelopa noua.

In acest articol vom vorbi despre modul in care puteti repara o anvelopa care are un cui in ea.

Fiecare deplasare cu autoturismul reprezinta un anumit grad de pericol pentru anvelopele dumneavoastra, mai ales daca obisnuiti sa va deplasati des pe drumuri neasfaltate sau in zonele industriale in care se efectueaza constructii. In momentul in care anvelopa este perforata de un cui, aceasta va incepe sa piarda din presiune si sa se dezumfle. In cazul in care nu intervenim in timp util, aceasta problema se poate extinde si poate afecta suprafata de rulare, ceea ce va obliga sa cumparati un pneu nou.

In cazul in care aveti un cui care a intrat in anvelopa dumneavoastra, posibilitatea de a repara pneul depinde de locatia in care cuiul a perforat anvelopa si de cat de adanc a intrat acesta. Majoritatea anvelopelor obisnuite prezinta pereti laterali moi si flexibili si centuri rigide de otel care se aliniaza sub banda de rulare. Atunci cand cuiul a perforat a perforat zona acoperita de aceste centuri metalice, cel mai probabil va fi usor sa reparati defectiunea, dar daca a fost afectata marginea exterioara a benzii de rulare, cel mai probabil anvelopa va trebui inlocuita.

Atunci cand observati prezenta unui cui in anvelopa, continuarea deplasarii depinde de cat de mare este pierderea de presiune pe care acesta o provoaca. In cazul in care cuiul acopera complet gaura produsa si se pierde foarte putin aer, nu ar trebui sa fie o problema sa continuati rularea, dar daca anvelopa se dezumfla rapid nu ar fi indicat sa continuati sa conduceti.

Cu toate acestea, nu recomandam sa va mai deplasati foarte mult in nici o situatie, ci va recomandam sa inlocuiti anvelopa cu cea de rezerva sau sa treceti cat de curand pe la un service auto, inainte ca problema sa se extinda. Cel mai important este sa nu incercati sa indepartati niciodata cuiul, deoarece cauciucul se va dezumfla foarte rapid si nu veti mai putea conduce autoturismul, iar atunci cand incercati sa scoateti cuiul puteti afecta si restul anvelopei.

In situatia in care hotarati sa continuati deplasarea cu masina pana la cel mai apropiat service sau nu aveti o roata de rezerva cu care sa inlocuiti cauciucul defect, va recomandam sa conduceti pentru o distanta cat mai scurta, sa limitati viteza cat de mult posibil, sa nu accelerati si sa franati brusc sau sa nu faceti miscari agresive si sa manipulati autoturismul cu multa grija pentru a nu cauza o explozie de cauciuc sau sa defectati si mai mult banda laterala de a anvelopei.

Citeste si...
Cum poti sa stii daca ai un cui in anvelopa?
Cum poti sa stii daca ai un cui in anvelopa?

Asa cum am mentionat de multe ori, anvelopele unui autovehicul sunt componente vitale atunci cand vine vorba despre siguranta unui...

Sens rotire anvelope. Ce se intampla daca montezi anvelopa gresit?
Sens rotire anvelope. Ce se intampla daca montezi anvelopa gresit?

Tehnologia de producere a anvelopelor a fost imbunatatita semnificativ in ultimii ani, cu scopul de a oferi si mai multa siguranta...

Anvelope de iarna: cand trebuie sa le montezi
Anvelope de iarna: cand trebuie sa le montezi

Cum bine stim situatia din tara noastra, in perioada iernilor vremea nu este foarte moderata, din pacate pentru noi soferii si din...

Anvelope radiale: anvantaje si dezavantaje
Anvelope radiale: anvantaje si dezavantaje

Anvelopele radiale au fost inventate de Michelin si au inceput sa fie puse in vanzare incepand cu anul 1946. Inventarea acestui ti...