Anvelope de iarna: cand trebuie sa le montezi

Anvelope de iarna: cand trebuie sa le montezi

Cum bine stim situatia din tara noastra, in perioada iernilor vremea nu este foarte moderata, din pacate pentru noi soferii si din fericire pentru copii. Temperaturile depasesc valoarea de minus 15° C, fiind mereu expusi pericolelor cauzate de gheata si zapada intampintate pe sosele si peste tot, astfel anvelopele necesita sa fie schimbate.

Cititi si despre: alinierea rotilor si rotatia anvelopelor

Ce avantaje au anvelopele de iarna in perioadele reci ale anului?

Dupa cum bine stiti cu totii, anvelopele contin un procentaj destul de ridicat de cauciuc ce are anumite calitati, toate acestea fiind proiectate sa aibe anumite functii in dependenta de domeniul in care se doreste utilizarea lor.

Anvelopele de iarna sunt compuse dintr-un cauciuc foarte moale, acesta pastrandu-si proprietatile chiar si la scaderea temperaturilor sub 0 °C, in timp ce anvelopele de vara sunt foarte tari, fiind foarte rigide odata cu scaderea temperaturilor sub o anumita valoare, iar cele all-season fiind un mixt intre cele doua tipuri de anvelope, nu fac treaba la fel de bine ca cele dedicate fiecarui sezon, fiind o solutie de compromis, fiind la fel destul de rigide odata cu scaderea temperaturilor.

Ca principiu, anvelopele de iarna raman moi si astfel ofera aderenta decenta atat in conditii de franare cat si in conditii de accelerare, astfel avem o conduita de drum prietenoasa.

Acest tip de anvelope au mii de taieturi de cativa milimetri pe suprafata de rulare a anvelopei, aceste taieturi deschizandu-se la contactul cu solul datorita materialului moale, astfel se intinde si prinde mai bine solul si avem astfel o pata mai mare de contact intre masina si carosabil.

Cititi si despre: care este diferenta dintre anvelopele de rezerva si anvelopele normale

Cand exact trebuie sa schimbi anvelopele de vara cu cele de iarna?

Dupa cum am precizat mai sus, anvelopele de vara sunt mai rigide decat cele de iarna. Sub 7 °C el ajunge practic la punctul critic, incat pare casant, nemaiavand legatura cu siguranta si integritatea participantilor la trafic.

Preferabil ar fi ca sub acea temperatura de 7 °C sa schimbati anvelopele de vara si sa puneti anvelope de iarna, chiar daca nu a nins.

Pentru anvelopele all-season situatia nu este cu mult mai favorabila, intradevar, legal poti sa te deplasezi cu masina in aceasta situatie, dar sub 6 °C si acestea isi pierd proprietatile, si devine mai periculos daca iesi nepregatit in trafic.

Cititi si despre: este mai bine sa bagi azot sau aer in anvelope

Cand poti renunta la anvelopele de iarna?

In cazul in care nu te muti intr-o tara in care iernile sunt moderate si unde temperaturile nu scad sub temperatura critica, putem opta doar pentru utilizarea anvelopelor de vara sau eventual all-season pe tot parcursul anului, dar si asa anvelopele trebuie schimbate la un interval de timp, ori cu anvelope SH, ori cu anvelope noi.

In cazul in care utilizati anvelopele de iarna in timp ce temperatura ramane constanta in timpul zilei, si aceasta valoare depaseste 7 °C, atunci trebuie sa treci la anvelopele de vara, in caz contrar risti sa le uzezi prematur deoarece anvelopele de iarna nu sunt concepute sa ruleze in astfel de conditii.

Daca mergi cu anvelope de iarna cand temperaturile sunt in jur de 25 – 30 °C atunci risti sa patinezi foarte tare si vei avea performante mult mai scazute decat in mod normal, deci te poti astepta la neplaceri.

De retinut ar fi ca, anvelopele de iarna nu iti permit in sezonul rece sa ai performante atat de ridicate precum anvelopele de vara in sezonul cald, chiar daca anvelopele de iarna ofera aderenta mai multa, acestea au fost concepute pentru alte limite de temperaturi, care daca sunt incalcate raspunsul este pe masura, astfel aveti grija de acesti parametri pentru siguranta tuturor celor din jur.

Cititi si despre: cum sa prelungesti viata anvelopelor masinii tale

Sursa foto: sullivantire.com, youtube.com, pakwheels.com, 

Articole similare

Despre motorul 2.0 Ecoboost de la Ford

Motorul Ford 2.0 EcoBoost GTDI nu are probleme enorme, dar totusi, unii proprietari de masini s-au confruntat cu probleme pe parcursul anilor de productie.

Cod eroare OBD2 P2004

Acest cod se refera la problema galeriei de admisie - blocata deschisa - bancul 1.

Din ce este compus sistemul de airbag-uri al masinii?

Exista mai multe componente care alcatuiesc sistemul airbag. Fiecare dintre aceste componente are o functie specifica pentru a face sistemul sa functioneze.

Cod eroare OBD2 P0762

Acest cod se refera la eroarea solenoidului C de schimbare a treptelor de viteza - solenoid blocat.

Cauti sa cumperi o masina? Iti garantam cel mai mic pret de piata.