Probleme cu transmisia: Reparatii ale cutiei de viteze automate

Vi s-a intamplat vreodata sa simtiti ca masina nu mai schimba vitezele asa cum ar trebui sa o faca? Vi s-a intamplat vreodata sa simtiti ca masina dumneavoastra intra mult mai greu in viteze decat o facea de obicei, sau chiar sa nu intre in viteza? In aceste conditii cu siguranta masina dvs. are o problema la sistemul de transmisie, iar aceasta problema trebuie remediata cat mai repede cu putinta.

Aceste probleme insa sunt foarte neplacute si in ceea ce priveste partea financiara, pentru ca piesele care fac parte din sistemul de transmisie al masinii de cele mai multe ori au preturi piperate. Cea mai ieftina solutie arici este de cele mai multe ori reprezentata de inlocuirea cutiei de viteze cu una noua.

Se pot gasi insa diferite solutii pentru a depista si puteti incerca solutii pentru a scapa de aceste probleme, asa ca va invitam sa pargurgeti alaturi de noi acest articol in continuare, pentru a descoperi ce aveti de facut.

scrie un review despre masina ta

Mai intai de toate este important sa aflati ce transmisie are masina dvs. Acest aspect este foarte important si trebuie sa tineti cont de el, din moment ce exista multe masini care au cutie de viteze cu schimbare directa, precum cutiile de viteze automate.

Discutam aici despre cutii de viteze manuale, care dispun insa de un robot care controleaza ambreiajul si care efectueaza schimbarea treptelor de viteza. Acesti roboti utilizeaza o cutie de viteze manuala si un ambreiaj normal, iar cand apare aici o problema, de multe ori inlocuirea lichidului de transmisie nu este suficienta. Intr-o astfel de situatie, cel mai des se inlocuieste robotul intreg ( mecatronic ). Atunci cand discutam de acest tip de cutii de viteze trebuie mentionat ca ambreiajul se uzeaza rapid iar aceasta poate fi o problema. O data ce mecatronicul s-a defectat ambreiajul sau ambreiajele vor patina si in mai putin de 500 km se vor distruge iremediabil.

Lasand acum la o parte transmisia automata si trecand la transmisia manuala, atunci cand constati ca masina dvs. are probleme cu sistemul de transmisie, trebuie sa verificati exact ce tip de transmisie are masina pe care o folositi. Este necesar sa depistati numarul de transmisie.

In cazul in care sunteti sigur de faptul ca masina dvs. este prevazuta cu o masina cu transmisie manuala, pentru a remedia problema mergem mai departe.

Cititi codul de eroare a TCM

scrie ce probleme ai avut cu masina ta

Prima etapa consta in citirea codului de eroare a masinii. In cazul in care discutam despre o masina veche, care nu dispune de functia de diagnosticare, aceasta etapa nu poate fi realizata, asa ca va fi nevoie de urmatorul pas.

In cazul mai multor masini vechi se poate citi codul de eroare avand la dispozitie instrumente de diagnosticare care sa fie compatibile cu marca si modelul masinii. Dat fiind faptul ca multe astfel de instrumente ofera doar posibilitatea citirii numai de la ECM, este necesara citirea listei cu masinile pe care se poate efectua citirea.

De mentionat este faptul ca daca aveti intentia aceasta, puteti sa optati pentru achizitionarea unui instrument de diagnosticare pe care sa il folositi acasa ori de cate ori aveti nevoie. Exista mai multe astfel de instrumente.

Ei bine, sa zicem ca va cumparati un asemenea instrument, iar dupa ce folositi instrumentul pentru depistarea erorii, acesta va arata codul de eroare P0700. Mai mult ca sigur veti ajunge apoi sa cautati codul de eroare pe Google pentru a afla ce inseamna mai exact acest cod, sau veti cauta pe forumuri auto de specialitate. Puteti sa gasiti si la noi, in sectiunea de OBD2 ce inseamna exact codul si ce trebuie facut cand apare.

Atunci cand va apare acest cod de eroare, nu ar fi deloc o idee rea aceea de a verifica daca nu exista o problema electrica, precum o problema a unei supape de schimbare.

scrie ce probleme ai avut cu masina ta

 

Fluidul de transmisie si schimbarea filtrului

In cazul in care in urma utilizarii instrumentului special pentru a depista eroarea sistemului de transmisie, instrumentul nu arata nici o eroare, cu siguranta ar fi indicat sa luati in calcul schimbarea fluidului dar si schimbarea filtrului.

Vechiul fluid de transmisie in cazul in care este murdar, poate sa cauzeze fel si fel de probleme, asa ca este indicat sa folositi si aceasta modalitate. Mai mult decat atat, un fluid de transmisie nu este scump, dar poate rezolva problema pentru a nu fi apoi nevoie de o reparatie mai importanta si mult mai costisitoare.

Ei bine, la fel ca si cand vine vorba despre alte reparatii si lucrari in ceea ce priveste sistemul de transmisie, trebuie sa cititi manualul de reparatii al masinii. In cazul masinilor cu transmisie automata trebuie ca mai intai de toate sa scoateti stecherul din carcasa in care se afla uleiul de transmisie, in cazul in care exista un asemenea stecher.

scrie ce probleme ai avut cu masina ta

Apoi va fi nevoie sa indepartati rezervorul de ulei al transmisiei, iar apoi veti vedea filtrul. Aceasta va fi indepartat iar in locul sau va fi pus un filtru nou, dupa care va fi nevoie sa va asigurati ca oferiti o etansare perfecta pentru rezervorul de fluid. Dupa ce veti efectua si acest pas, va fi nevoie sa adaugati lichid de transmisie (de regula este nevoie de mai putin de un litru de ulei).

Dupa ce adaugati uleiul de transmisie, este necesara pornirea motorului si pusa transmisia masinii in pozitia N. Trebuie ca motorul masinii sa fie lasat sa functioneze pentru a se incalzi, si este necesara verificarea in calculatorul de bord a masinii pana cand temperatura lichidului urca la 40 de grade Celsius.

Urmatoarea etapa este aceea de a trece transmisia prin toate treptele timp de 3 secunde fiecare, dupa care cutia trebuie pusa in modul Park. Dupa efectuarea acestei operatiuni este necesar sa vedeti daca functioneaza becul lichidului de transmisie atunci cand masina este pornita iar cutia de viteze se afla comutata pe treapta P. Daca este nevoie de mai mult lichid, atunci completati cat este nevoie.

Ei bine, odata indeplinita si aceasta misiune, se poate recomanda inlaturarea cablului negativ al bateriei pentru un timp. Este insa important sa va asigurati ca o usa a masinii ramane deschisa, pentru a nu se bloca iar toate testele sa ramana in masina atunci cand conectati din nou cablul bateriei.

Aceasta operatiune este necesara pentru resetarea parametrilor din unitatea de comanda a sistemului de transmisie. Aceasta unitate de comanda colecteaza informatii despre modul in care este condusa masina, asa ca dupa ce schimbati lichidul de transmisie, ar fi perfect sa resetati acest parametru, pentru ca unitatea de comanda sa nu ramana cu informatiile vechi.

In ceea ce priveste resetarea acestor parametrii, operatiunea se poate desfasura folosind un instrument de diagnosticare, in conditiile in care nu intentionati sa decuplati borna bateriei, pentru ca acest lucru va duce la resetarea kilometrajului, a ceasurilor din masina, a setarilor sistemului audio din masina, etc. Asadar, este extrem de important sa folositi un instrument de diagnosticare compatibil cu masina pentru a reseta TCM.

Un amanunt foarte important pe care trebuie sa il luati in vedere este acela ca imediat dupa ce veti inlocui filtrul si lichidul de transmisie, va fi necesar sa iesiti cu masina la plimbare, pentru a vedea cum se comporta aceasta, si daca problema mai persista. In cazul in care masina are in continuare problemele initiale, atunci cu siguranta trebuiesc parcurse diferite alte etape.

Spalarea sistemului de transmisie

Exista si situatii mai putin placute in care nu este suficienta doar schimbarea lichidului de transmisie si a filtrului, iar aceste situatii de regula nu sunt tocmai placute, pentru ca problema este mai complicata.

Dat fiind faptul ca in interiorul cutiei de viteza poate exista murdarie, o idee inspirata ar fi aceea de spalare a sistemului de transmisie, dupa care adaugarea lichidului nou de transmisie. Au existat situatii in care inlocuirea succesiva a doua lichide de transmisie si doua filtre a remediat problema, insa este necesara spalarea transmisiei.

In ceea ce priveste aceasta operatiune, spalarea sistemului de transmisie se va face doar la service, iar pretul pentru manopera poate fi mai scump la un service decat la altul. De precizat este faptul ca nu se recomanda sub nici o forma spalarea acasa a sistemului de transmisie, pentru ca acasa nu veti avea o masina speciala de curatare a transmisiei.

Masinile speciale care se folosesc in acest scop, pompeaza in jurul uleiului nou, iar in acest fel vor scoate pana si cele mai mici urme de mizerie din cutia de viteze. Daca doriti insa sa riscati si sa va spalati pe cont propriu sistemul de transmisie acasa, urmatorul pas este acela de a adauga din nou lichid de transmisie, la fel ca si anterior, iar apoi va fi nevoie din nou sa efectuati o resetare parametrii din TCM.

Dupa ce veti efectua si aceasta operatiune va fi deasemenea nevoie sa scoateti masina la plimbare pentru a vedea cum se comporta aceasta. Daca totul este in regula, atunci ati rezolvat problema intr-un final. In cazul in care masina nu functioneaza, cu siguranta mai apoi va fi nevoie sa mai efectuati cativa pasi, iar in continuare vom discuta si despre acest aspect.

Daca ati efectuat toti acesti pasi iar sistemul de transmisie tot nu functioneaza, atunci trebuie sa luati cat mai repede legatura cu mecanici experti in repararea sistemelor de transmisie. Este important sa salvati codurile DTC si sa le aratati specialistului sau specialistilor care se vor ocupa de masina dvs. Chiar daca aparent nu credeti ca acest lucru este important, informati specialistii in legatura cu toate problemele depistate, pentru ca acestia sa isi faca treaba cat mai repede si cat mai bine.

Ei bine, dupa parerea multora, atunci cand o masina are probleme cu sistemul de transmisie, cel mai indicat ar fi ca soferii sa le permita specialistilor de la service sa se ocupe de remedierea problemei. In cazul in care acestia vor depista de exemplu doar o problema interna privind controlul transmisiei, atunci reparatia nu va fi una foarte scumpa.

Cel mai negru scenariu posibil insa este acela in care sunt deteriorate partile interne ale sistemului de transmisie, si care nu pot fi reparate, asa ca se recomanda achizitionarea intregului sistem de transmisie.

Exista atat de multe parti componente ale sistemului de transmisie, asa ca oricat de bun mecanic sunteti sau credeti ca ati fi, ar fi mult mai indicat sa va duceti masina intr-un service autorizat, pentru remedierea problemei. Cel putin asa masina va fi reparata de catre specialisti, care vor raspunde de reparatia facuta.

In cazul in care specialistii de la service va recomanda, puteti alege sa cumparati o cutie de transmisie de exemplu de la o firma de dezmembrari auto. Este posibil ca piesa sa faca fata cerintelor si sa va felicitati pentru alegerea facuta, dar este posibil si ca aceasta sa nu functioneze, asa ca va fi nevoie de o piesa noua, si din fericire veti putea gasi acum tot ceea ce doriti pentru masina dvs.

Ei bine, facand o lista cu cele mai importante idei ale articolului, putem spune urmatoarele:

In momentul in care nu aveti coduri DTC salvate in memprie, trebuie sa inlocuiti lichidul de transmisie si filtrul, dupa care este foarte important sa resetati parametrii TCM imediat dupa inlocuirea lichidului si a filtrului. In cazul in care rezultatul nu este unul satisfacator, spalati sistemul de transmisie al masinii si schimbati de doua ori lichidul de transmisie si filtrul. Sunt sanse mari ca astfel sa remediati problema.

Articolul precedent
Despre schimbul de ulei

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fii autentificat(a).

Autentificare

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate