Releul principal: Simptome, rol si cost de inlocuire

Releul principal: Simptome, rol si cost de inlocuire

Releul principal al unui automobil este, fara indoiala, una dintre cele mai importante si principale componente ale unei masini. Acesta controleaza computerul si intregul sistem de combustibil al masinii. In momentul in care intoarceti cheia inainte de a porni motorul, acest releu este ceea ce devine operational si fara el computerul masinii nu va primi energie, sistemul de alimentare cu combustibil al masinii dumneavoastra nu va fi alimentat si, prin urmare, masina dumneavoastra nu va porni.

Deci, este sigur sa spun ca, fara releul principal, masina dvs. nu va merge nicaieri. Releele principale sunt proiectate sa reziste atata timp cat durata de viata a unei masini, dar fiind o componenta electromagnetica, poate esua la un moment dat.

Citeste si despre: unitatea de comanda a motorului

Ce este un releu principal al masinii?

O masina are nevoie de un amestec de aer si combustibil pentru a functiona, dar pentru a controla proportiile amestecului, comutatoarele electrice complexe si un calculator dedicat sunt necesare sa verifice in mod constant toate aceste lucruri pentru a asigura buna functionare a motorului si o transmisie lina, dar de multe ori, problemele electrice care stau la baza produc probleme din cauza releelor ​​si comutatoarelor care nu permit autovehiculului sa porneasca.

In mod similar, daca o masina refuza sa porneasca, este putin probabil ca releul principal sa fie defect, dar nu este imposibil. Pentru a identifica problema exacta, este necesar un ajutor profesionist, deoarece sistemele electrice complexe pot fi verificate numai de mecanici autorizati, avand cunostinte si experienta electrica, deoarece o usoara greseala ar putea face ca oricare dintre principalele componente electrice ale unei masini sa se arda, astfel incat este absolut necesara o masura de precautie suplimentara.

Simptome releu principal defect

Poate fi dificil pentru un proprietar de masini obisnuite sa diagnosticheze astfel de probleme, dar exista inca cateva lucruri de baza pe care proprietarii si soferii le  pot verifica pentru a exclude problemele comune. Releul principal este situat, de obicei, sub plansa de bord, in interiorul cutiei de sigurante a autovehiculului, dar depinde si de marca si modelul masinii.

Motorul nu porneste

Dupa cum sa mentionat mai sus, releul principal controleaza sistemul de alimentare cu combustibil. Daca releul este defect, acesta nu va furniza alimentarea cu energie electrica, iar daca autovehiculul nu primeste carburant, masina nu va porni.

Desi pot exista nenumarati alti factori, mult mai obisnuiti, care impiedica pornirea motorului, pot exista momente in care releul principal se dovedeste a fi problema. Din nefericire, aceasta nu este o diagnoza usoara si ar putea lua timp sa ajungi la releu. Este mai bine sa consulti un mecanic pentru aceasta problema.

Verificati daca martorul motor este aprins

Verificati daca martorul motor pot face diagnosticarea mult mai usoara cu scanerul OBD / OBD-II, in functie de anul de fabricare al masinii. Codul dat  de computerul masinii poate uneori sa identifice cu precizie cauza problemei si poate face problema cunoscuta chiar si proprietarilor mai usor. Daca aveti un scaner si stiti cum sa il utilizati, puteti verifica codul.

Motorul moare imediat dupa pornire

Daca masina incearca sa ramana in stare de functionare si moare la scurt timp dupa pornire, releul principal poate fi acuzat deoarece asigura alimentarea sistemului de alimentare cu combustibil si a calculatorului masinii, care verifica si echilibreaza constant cantitatea de combustibil / aer si proportia amestecului care asigura buna functionare a motorului.

Masina uneori porneste, uneori nu

Daca masina dumneavoastra face acest lucru, ar putea indica faptul ca releul functioneaza uneori temporar, iar alteori esueaza. Acest lucru va va cere sa abordati problema cat mai curand posibil, deoarece ati putea ramane  blocati undeva, fara mecanici in apropiere, deci este mai bine sa vedeti un mecanic daca observati acest simptom.

Citeste si despre: care este rolul solenoidului masinii

Masina nu porneste atunci cand interiorul s-a incalzit

Daca observati acest lucru, el este cauzat de caldura dislocand imbinarile de lipire pe releu si distrugand traiectoria circuitului. Aceasta este o problema recurenta care va trebui sa fie adresata imediat, deoarece poate deteriora si mai mult releul principal daca nu este verificat la timp.

Exista cateva lucruri pe care le puteti face pentru a descrie suprafata principala care nu necesita cunostinte tehnice. Acest lucru va va ajuta sa determinati daca releul principal al masinii dvs. este relativ defect sau complet mort.

Testare si solutii 

Diagnosticarea unui releu principal defect poate fi dificila, deoarece trebuie sa luati in considerare mai multi factori atunci cand apare problema pornirii autoturismului. De la combustibil la aer catre pompa de combustibil si bujiile, oricare dintre aceste lucruri poate intrerupe functionarea normala a unei masini. Daca sunteti familiarizat cu cunostintele de baza despre masina, va puteti autodiagnostica masina dvs. pana la un punct, pana cand veti gasi problema.

Verificarea clicurilor initiale la pornirea masinii

Pe masura ce rotiti cheia in 3 pasi, releul principal face clic de trei ori pe diferite pozitii cheie. Pentru a verifica daca releul functioneaza pe toate etapele cheii, puneti mana pe releu si rotiti cheia cu un pas.

Ar trebui sa auziti un clic. Aceasta va decupla numai aprinderea. Daca activati cheia in continuare, ar trebui sa activati sistemele electrice. Releul ar trebui sa dea un alt clic in aceasta etapa. In cele din urma, ultima etapa in care porneste  masina, la care si releul ar trebui sa dea un clic. Daca in orice moment releul nu reuseste sa faca clic, ar putea exista o problema acolo.

Apasati releul

Uneori atingand releul il face sa functioneze temporar. Daca atingerea releului principal ajuta la  pornirea autovehiculului, releul principal este defect si trebuie reparat sau inlocuit. Inlocuirea releului nu este foarte dificila, dar reparatia va necesita expertiza electrica.

Daca nu reusiti sa obtineti functionarea dupa ce ati verificat toate lucrurile de baza pentru a verifica, este posibil ca releul principal sa fie defect sau exista o problema electrica care ar fi putut sa prajeasca releul principal.

Costul de inlocuire al releului principal

Costul mediu pentru a inlocui releul principal poate depasi 1000 de lei, in functie de modelul vehiculului si manopera. Pentru a economisi costul, puteti efectua procedura de inlocuire si la domiciliu.

Citeste si despre: este sigur sa conduci daca motorul da rateuri

Sursa foto: bimmerforums.com, youtube.com

Articole similare
Pedala de frana moale?

Pedala de frana moale?

Atunci cand functioneaza corespunzator, pedala de frana va fi resimtita ca opunand o anumita rezistenta in momentul in care este apasata.

Trucuri care vor prelungi viata cauciucurilor masinii tale

Trucuri care vor prelungi viata cauciucurilor masinii tale

A avea o masina in zilele noastre poate ca nu mai reprezinta luxul care era odata. Rotile si cauciucurile sunt un punct esential pentru aceasta.

Cum afecteaza antigelul si lichidul de frana vopseaua masinii?

Cum afecteaza antigelul si lichidul de frana vopseaua masinii?

In articolul de astazi vom vorbi despre urmarile pe care le va avea vopseaua de pe masina dumneavoastra daca ajunge antigel pe ea.

Totul despre convertizorul de cuplu

Totul despre convertizorul de cuplu

Acestea sunt cele mai importante informatii legate de convertizorul de cuplu al unei masini.