Renault Clio II (1998 – 2005) pareri si probleme comune

Renault Clio II (1998 – 2005) pareri si probleme comune

Clio a fost introdus la Salonul Auto de la Paris in iunie 1990, iar vanzarile in Franta si restul continentului au inceput atunci. Renault 5, desi aceasta masina a ramas in productie pana in 1996 la o fabrica din Slovenia, unde mai tarziu au fost construite unele versiuni ale Clio.

Suspensia si podeaua Clio au fost in mare parte aceleasi ca si R5, care a fost derivat din berlina R9 din 1981 si R11 hatchback din 1983 - nu cea a Renault 5 originala din 1972, in ciuda modelului R5 care seamana vizual cu modelul original.

Suspensia utilizeaza bare de torsiune pe jumatate de latime (cu latime completa la modelele cu specificatii mai mari) cu brate de remorcare in spate si suporturi MacPherson cu arcuri spiralate, atasate la un cadru gros din otel presat in fata.

Gama de motoare disponibila la lansare a inclus motoare pe benzina „Energy“ de 1,2 L si 1,4 L de tip „Energy“ (vazute pentru prima data la Renault 19) si motoare diesel de 1,7 L si 1,9 L, ambele bazate pe unitatea de tip F. Motoarele pe benzina au avut treptat inlocuite carburatoarele cu sisteme electronice de injectie de combustibil pana la sfarsitul anului 1992, pentru a se conforma reglementarilor privind emisiile de poluanti din ce in ce mai stricte introduse de CEE.

A doua generatie a lui Clio a fost lansata la 9 martie 1998 si s-a vandut cu mai putin de 10.000 de euro, cu un stil considerabil mai rotunjit decat predecesorul sau. O parte a conceptului radical al noului Clio erau numeroase componente realizate din materiale neobisnuite pentru a economisi greutatea si costurile de reparatie. Materialul capotei era aluminiu in unele versiuni. Initial, gama de motoare era similara pana acum, cu motoare pe benzina de 1,2 L, 1,4 L si 1,6 L si un motor diesel de 1,9 L.

La inceputul anului 2000, a fost introdusa o versiune sportiva de 16V echipata cu un nou motor de 16 L cu 16 valve si, in cele din urma, toate motoarele pe benzina mai vechi au fost actualizate la versiuni cu 16 valve mai puternice si mai economice.

Lasand prezentarea generala, noi cei de la Dailydriven am cumulat raspunsurile a mai multor posesori de Clio pentru a ne face o idee cat mai buna despre aceasta masina.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Renault Clio 1.2 i 16V (75 Hp)?” acestia au raspuns:

Temian a raspuns: “Piese ieftine, intretinere ieftina, consum mic, masina mica de oras si pentru naveta.”

Dar mergem si verificam un alt raspuns de la alt model. Posesorii au fost intrebati de ce au ales sa cumpere Clio 1.4 16V (B/CB0L) (98 Hp)?

Cotruna Cristian a raspuns: “Avand putin peste 3000 de euro, am cautat o masina mica, de oras, agila, cu piese ieftine, destul de fiabila, cu cateva dotari esentiale. Inainte am condus un Renault Symbol, o masina care mi-a placut destul de mult, insa doream ceva putin mai calitativ si mai puternic. Pana acum, Clio mi-a depasit asteptarile.”

Rizescu Andrei a raspuns: “Este o masina care se conduce usor, este incapatoare, consuma decent in oras si la drum lung, iar reviziile si celelalte cheltuieli au costuri rezonabile.”

Probleme comune la Renault Clio II (1998-2005)

Pentru a ne face o idee despre acest model trebuie sa stim si ce probleme pot aparea la aceste masini. Cum putem sa ne dam seama de acest lucru daca nu direct de la propietarii de Clio. Asadar am citit raspunsurile lor despre problemele acestei masini si am tras o concluzie. Cele mai des intalnite probleme ce apar la un Renault Clio sunt:

  • bobina de inductie;
  • evacuarea masinii;
  • probleme cu rugina;
  • probleme la partea electrica.

Ca si concluzie, am observat ca proprietarii de Clio 2 nu se plang foarte tare de problemele acestei masini.

Motorizari disponibile

Va vom prezenta cateva motorizari pentru a va face o idee despre ce motoare ofera Clio. Bineinteles ca au o gama foarte larga de motoare pe care nu o putem prezenta pe toata aici. Am ales cateva motorizari si acestea sunt:

  • 1.6 16V DOHC, acesta ofera o putere maxima de 113 CP;
  • 1.4 16V DOHC, acesta ofera o putere maxima de 97 CP;
  • 2.0 RS 16V DOHC, acesta ofera o putere maxima de 170 CP;
  • 1.5 dCi 8V SOHC, acesta ofera o putere maxima de 99 CP;
  • 1.0 dTi 8V SOHC, acesta ofera o putere maxima de 79 CP.

Cum se conduce Renault Clio si ce consum are?

Dupa cum stim, majoritatea soferilor se intereseaza cel mai mult de consumul unei masini. Haideti sa vedem impreuna ce ne-au raspuns posesorii de Clio referitor la consum si la felul cum se conduce.

La intrebarea: Ce consum are Renault Clio 1.5 dCi (65 Hp)?

Iulian Cristian a raspuns: “In oras, mers linistit 7, daca mergi sportiv, 8-9-10; In afara, 3,7-4, cu ac 4,5-5 si daca mergi sportiv 7-8-9.”

Margarit Alin a raspuns: “Undeva la 4.5 l/100km, extraurban si in Bucuresti, 8 l/100km.”

Sa continuam cu un alt model si am intrebat despre Renault Clio 1.4 16V (B/CB0L) (98 Hp).

Cotruna Cristian raspunde: “In Bucuresti consuma intre 9 si 12 litri, in functie de trafic si de cat de grea ai talpa. Aerul conditionat creste consumul cu un litru in medie. La drum lung, pana in 100 km/h are intre 6.5 si 7, pe autostrada la mai mult de 140 consumul o sa urce la 8.5.”

Horia Teofil raspunde: “Are un consum relativ ok, cel mai putin fiind 5,5, 8-9 daca te dai la ea.”

Sa trecem mai departe si sa vedem cum se conduce o astfel de masina. Ne-am intrebat posesorii ca sa vedem cat mai multe detalii despre condus. La intrebarea “Cum se conduce in oras?”, Cotruna Cristian raspunde: “In oras este foarte agila, scurta (3.8 metri), suficient de puternica si pentru un mers sportiv, motorul de 98 de cai aspirat natural isi face foarte bine treaba. Foarte usor de parcat, iti dai seama repede unde se “termina” masina. Volanul se misca foarte usor pe loc, este o placere sa o parchezi.”

Dar la drum lung cum este experienta de condus? Acelasi Cotruna Cristian raspunde: “Avand si suspensia sport si jantele de 15” cel mai bine se simte pe drumurile de munte, cu serpentine. Masina prinde viata si este o adevarata placere sa o conduci. Este stabila la viteza mare, directia servo-electrica se intareste la viteze mari, oferindu-ti un raspuns prompt. Dupa 140 km/h ti-ai dori acceleratie mai puternica. Suspensia este destul de confortabila la drum lung.“

Fiabilitate

Dupa cum am observat mai sus, parerea posesorilor este destul de buna pentru Clio. Dar este fiabila aceasta masina? Ne-am dorit sa aflam mai multe si ne-am intrebat detinatorii de Clio cat de fiabila este aceasta masina? In continuare va vom prezenta raspunsurile lor referitot la fiabilitatea masinii:

Cotruna Cristian raspunde: “Pana acum nu am avut probleme cu ea, masina a fost in general destul de fiabila din ce am aflat. Motorul acesta cu 16 valve a avut probleme cu bobinele de inductie, sunt foarte sensibile la umiditate si este cate una pe fiecare bujie. Eu nu am avut inca problema asta, a fost schimbata doar o bobina de fostul proprietar.”

Rizescu Andrei a raspuns: “Hai sa vedem! O problema e ca am in scaun un senzor de la airbag al carui martor se aprinde si se stinge cand vrea el. Has a mind of its own. Apoi ar mai fi un scartait la esapament, pe care ar trebui sa il schimb la un moment dat. E oleaca ruginit. Cam atat ar fi.”

Horia Teofil a raspuns: “Probleme cu ea majore nu am, pana in momentul respectiv nu am bagat bani in ea decat in sudarea unei tobe. Singurul lucru amuzant a fost atunci cand mi s-a rupt toba in mers si eu ma duceam la scaldat cu prietenii. Am zis ca se aude de la cel de langa mine (un Audi A6) suntetul de raliu. Eram relativ la vreo 3 km de service-ul la care ma duc eu. Bineinteles ca eram cu ea in oras, nu apucasem sa ies din localitate si am mers cu acel sunet foarte amuzant prin jumatate de oras. Suna ca o Dacie veche cu toba sparta sau schimbata (sport). De atunci o numesc Sportiva.”

Cat costa un Renault Clio II la mana a doua?

Am aruncat o privire pe cateva site-uri care se ocupa cu vanzari de masini pentru a ne face o idee despre pretul unui Renault Clio. De exemplu, am gasit un Renault Clio Symbol din 2004, 1.4 benzina, 75 CP si avand in bord 70.000 de km, la un pret de 1500 de euro.

Tot la acelasi pret de 1500 de euro am mai gasit un Renault Clio 1.4i, 16V, din 2001, cutie automata si avand 80.000 de km in bordul masinii.

Sursa foto: honestjohn.co.uk, cliosport.net