Renault Clio II (1998 – 2005) pareri si probleme comune

Renault Clio II (1998 – 2005) pareri si probleme comune

Clio a fost introdus la Salonul Auto de la Paris in iunie 1990, iar vanzarile in Franta si restul continentului au inceput atunci. Renault 5, desi aceasta masina a ramas in productie pana in 1996 la o fabrica din Slovenia, unde mai tarziu au fost construite unele versiuni ale Clio.

Suspensia si podeaua Clio au fost in mare parte aceleasi ca si R5, care a fost derivat din berlina R9 din 1981 si R11 hatchback din 1983 - nu cea a Renault 5 originala din 1972, in ciuda modelului R5 care seamana vizual cu modelul original.

 

Suspensia utilizeaza bare de torsiune pe jumatate de latime (cu latime completa la modelele cu specificatii mai mari) cu brate de remorcare in spate si suporturi MacPherson cu arcuri spiralate, atasate la un cadru gros din otel presat in fata.

Gama de motoare disponibila la lansare a inclus motoare pe benzina „Energy” de 1,2 L si 1,4 L de tip „Energy” (vazute pentru prima data la Renault 19) si motoare diesel de 1,7 L si 1,9 L, ambele bazate pe unitatea de tip F. Motoarele pe benzina au avut treptat inlocuite carburatoarele cu sisteme electronice de injectie de combustibil pana la sfarsitul anului 1992, pentru a se conforma reglementarilor privind emisiile de poluanti din ce in ce mai stricte introduse de CEE.

A doua generatie a lui Clio a fost lansata la 9 martie 1998 si s-a vandut cu mai putin de 10.000 de euro, cu un stil considerabil mai rotunjit decat predecesorul sau. O parte a conceptului radical al noului Clio erau numeroase componente realizate din materiale neobisnuite pentru a economisi greutatea si costurile de reparatie. Materialul capotei era aluminiu in unele versiuni. Initial, gama de motoare era similara pana acum, cu motoare pe benzina de 1,2 L, 1,4 L si 1,6 L si un motor diesel de 1,9 L.

La inceputul anului 2000, a fost introdusa o versiune sportiva de 16V echipata cu un nou motor de 16 L cu 16 valve si, in cele din urma, toate motoarele pe benzina mai vechi au fost actualizate la versiuni cu 16 valve mai puternice si mai economice. 

Lasand prezentarea generala, noi cei de la Dailydriven am cumulat raspunsurile a mai multor posesori de Clio pentru a ne face o idee cat mai buna despre aceasta masina.

La intrebarea "De ce ai ales sa cumperi Renault Clio 1.2 i 16V (75 Hp)?" acestia au raspuns:

Temian a raspuns: "Piese ieftine, intretinere ieftina, consum mic, masina mica de oras si pentru naveta."

Dar mergem si verificam un alt raspuns de la alt model. Posesorii au fost intrebati de ce au ales sa cumpere Clio 1.4 16V (B/CB0L) (98 Hp)?

Cotruna Cristian a raspuns: "Avand putin peste 3000 de euro, am cautat o masina mica, de oras, agila, cu piese ieftine, destul de fiabila, cu cateva dotari esentiale. Inainte am condus un Renault Symbol, o masina care mi-a placut destul de mult, insa doream ceva putin mai calitativ si mai puternic. Pana acum, Clio mi-a depasit asteptarile."

Rizescu Andrei a raspuns: "Este o masina care se conduce usor, este incapatoare, consuma decent in oras si la drum lung, iar reviziile si celelalte cheltuieli au costuri rezonabile."

Probleme comune la Renault Clio II (1998-2005)

 

Pentru a ne face o idee despre acest model trebuie sa stim si ce probleme pot aparea la aceste masini. Cum putem sa ne dam seama de acest lucru daca nu direct de la propietarii de Clio. Asadar am citit raspunsurile lor despre problemele acestei masini si am tras o concluzie. Cele mai des intalnite probleme ce apar la un Renault Clio sunt:

  • bobina de inductie;
  • evacuarea masinii;
  • probleme cu rugina;
  • probleme la partea electrica.

Ca si concluzie, am observat ca proprietarii de Clio 2 nu se plang foarte tare de problemele acestei masini.

 

Motorizari disponibile

 

Va vom prezenta cateva motorizari pentru a va face o idee despre ce motoare ofera Clio. Bineinteles ca au o gama foarte larga de motoare pe care nu o putem prezenta pe toata aici. Am ales cateva motorizari si acestea sunt:

  • 1.6 16V DOHC, acesta ofera o putere maxima de 113 CP;
  • 1.4 16V DOHC, acesta ofera o putere maxima de 97 CP;
  • 2.0 RS 16V DOHC, acesta ofera o putere maxima de 170 CP;
  • 1.5 dCi 8V SOHC, acesta ofera o putere maxima de 99 CP;
  • 1.0 dTi 8V SOHC, acesta ofera o putere maxima de 79 CP.

 

Cum se conduce Renault Clio si ce consum are?

 

Dupa cum stim, majoritatea soferilor se intereseaza cel mai mult de consumul unei masini. Haideti sa vedem impreuna ce ne-au raspuns posesorii de Clio referitor la consum si la felul cum se conduce.

La intrebarea: Ce consum are Renault Clio 1.5 dCi (65 Hp)?

Iulian Cristian a raspuns: "In oras, mers linistit 7, daca mergi sportiv, 8-9-10; In afara, 3,7-4, cu ac 4,5-5 si daca mergi sportiv 7-8-9."

Margarit Alin a raspuns: "Undeva la 4.5 l/100km, extraurban si in Bucuresti, 8 l/100km."

Sa continuam cu un alt model si am intrebat despre Renault Clio 1.4 16V (B/CB0L) (98 Hp).

 

Cotruna Cristian raspunde: "In Bucuresti consuma intre 9 si 12 litri, in functie de trafic si de cat de grea ai talpa. Aerul conditionat creste consumul cu un litru in medie. La drum lung, pana in 100 km/h are intre 6.5 si 7, pe autostrada la mai mult de 140 consumul o sa urce la 8.5."

Horia Teofil raspunde: "Are un consum relativ ok, cel mai putin fiind 5,5, 8-9 daca te dai la ea."

Sa trecem mai departe si sa vedem cum se conduce o astfel de masina. Ne-am intrebat posesorii ca sa vedem cat mai multe detalii despre condus. La intrebarea "Cum se conduce in oras?", Cotruna Cristian raspunde: "In oras este foarte agila, scurta (3.8 metri), suficient de puternica si pentru un mers sportiv, motorul de 98 de cai aspirat natural isi face foarte bine treaba. Foarte usor de parcat, iti dai seama repede unde se "termina" masina. Volanul se misca foarte usor pe loc, este o placere sa o parchezi."

 

Dar la drum lung cum este experienta de condus? Acelasi Cotruna Cristian raspunde: "Avand si suspensia sport si jantele de 15" cel mai bine se simte pe drumurile de munte, cu serpentine. Masina prinde viata si este o adevarata placere sa o conduci. Este stabila la viteza mare, directia servo-electrica se intareste la viteze mari, oferindu-ti un raspuns prompt. Dupa 140 km/h ti-ai dori acceleratie mai puternica. Suspensia este destul de confortabila la drum lung."

 

Fiabilitate

 

Dupa cum am observat mai sus, parerea posesorilor este destul de buna pentru Clio. Dar este fiabila aceasta masina? Ne-am dorit sa aflam mai multe si ne-am intrebat detinatorii de Clio cat de fiabila este aceasta masina? In continuare va vom prezenta raspunsurile lor referitot la fiabilitatea masinii:

Cotruna Cristian raspunde: "Pana acum nu am avut probleme cu ea, masina a fost in general destul de fiabila din ce am aflat. Motorul acesta cu 16 valve a avut probleme cu bobinele de inductie, sunt foarte sensibile la umiditate si este cate una pe fiecare bujie. Eu nu am avut inca problema asta, a fost schimbata doar o bobina de fostul proprietar."

Rizescu Andrei a raspuns: "Hai sa vedem! O problema e ca am in scaun un senzor de la airbag al carui martor se aprinde si se stinge cand vrea el. Has a mind of its own. Apoi ar mai fi un scartait la esapament, pe care ar trebui sa il schimb la un moment dat. E oleaca ruginit. Cam atat ar fi."

Horia Teofil a raspuns: "Probleme cu ea majore nu am, pana in momentul respectiv nu am bagat bani in ea decat in sudarea unei tobe. Singurul lucru amuzant a fost atunci cand mi s-a rupt toba in mers si eu ma duceam la scaldat cu prietenii. Am zis ca se aude de la cel de langa mine (un Audi A6) suntetul de raliu. Eram relativ la vreo 3 km de service-ul la care ma duc eu. Bineinteles ca eram cu ea in oras, nu apucasem sa ies din localitate si am mers cu acel sunet foarte amuzant prin jumatate de oras. Suna ca o Dacie veche cu toba sparta sau schimbata (sport). De atunci o numesc Sportiva."

 

Cat costa un Renault Clio II la mana a doua?

 

Am aruncat o privire pe cateva site-uri care se ocupa cu vanzari de masini pentru a ne face o idee despre pretul unui Renault Clio. De exemplu, am gasit un Renault Clio Symbol din 2004, 1.4 benzina, 75 CP si avand in bord 70.000 de km, la un pret de 1500 de euro.

Tot la acelasi pret de 1500 de euro am mai gasit un Renault Clio 1.4i, 16V, din 2001, cutie automata si avand 80.000 de km in bordul masinii.

 

 

Sursa foto: honestjohn.co.uk, cliosport.net

Articole similare
Renault Twingo I (1993-2007) pareri si probleme comune

Renault Twingo I (1993-2007) pareri si probleme comune

Renault Twingo este un autoturism cu patru locuri fabricat si comercializat de producatorul auto francez Renault, introdus in 1992 si in prezent la a treia generatie.

Skoda Octavia II (2005 – 2013) pareri si probleme comune

Skoda Octavia II (2005 – 2013) pareri si probleme comune

Skoda Octavia este o masina de familie produsa de producatorul ceh de automobile Skoda Auto incepand cu anul 1996.

Opel Zafira A (1999–2005) pareri si probleme comune

Opel Zafira A (1999–2005) pareri si probleme comune

Dezvoltat cu ajutorul Porsche, Zafira a fost prezentat pentru prima data sub forma de concept la Salonul Auto de la Frankfurt in 1997.

Skoda Rapid I (2012 –2020) pareri si probleme comune

Skoda Rapid I (2012 –2020) pareri si probleme comune

Dar daca doriti o masina rafinata, nu este nevoie sa cheltuiti suplimentar pentru un diesel - motoarele pe benzina TSI sunt silentioase si produc un cuplu maxim.

BMW E36 (1990 – 2000) pareri si probleme comune

BMW E36 (1990 – 2000) pareri si probleme comune

BMW E36 este a treia generatie a gamei de masini BMW Seria 3 si a fost produsa din 1990 pana in 2000.

Ford Focus I (1998 – 2004) pareri si probleme comune

Ford Focus I (1998 – 2004) pareri si probleme comune

Focus MK1 a primit premiul de masina anului in Europa in 1999. In 2002, Ford a lansat versiunea sa de cea mai inalta performanta a Focus, numita Focus RS.

Ford Mondeo 5 (2010-2018) pareri si probleme comune

Ford Mondeo 5 (2010-2018) pareri si probleme comune

Acest Mondeo are o structura mai puternica decat inainte, dar este de fapt mai usor datorita caracteristicilor precum hayonul din magneziu.

VW Bora (1999 – 2005) pareri si probleme comune

VW Bora (1999 – 2005) pareri si probleme comune

Volkswagen Bora este o masina mica de familie, a patra generatie a Volkswagen Jetta si succesorul Volkswagen Vento.

Fiat Tipo (2015 – 2018) pareri si probleme comune

Fiat Tipo (2015 – 2018) pareri si probleme comune

Dezvoltarea familiei Tipo a inceput in 2014, cand Fiat a anuntat proiectul Ægea (Tip 356) dezvoltat intr-o asociere intre Fiat (FCA Italia) si Tofas.

Ford Kuga II (2013 – 2019) pareri si probleme comune

Ford Kuga II (2013 – 2019) pareri si probleme comune

Ford Kuga este un SUV produs de Ford din 2008. Se bazeaza pe platforma C1, care formeaza si baza Ford Focus si Ford C-Max.

VW Golf V (2004 – 2009) pareri si probleme comune

VW Golf V (2004 – 2009) pareri si probleme comune

Partajand platforma Volkswagen Group A5 (PQ35), a debutat la Salonul Auto de la Frankfurt in octombrie 2003 si a fost pus in vanzare in Europa o luna mai tarziu.

Alfa Romeo 159 pareri si probleme comune

Alfa Romeo 159 pareri si probleme comune

In acest articol o sa gasesti, sumarizat, pe baza review-urilor facute de posesori, pareri despre Alfa Romeo 159 si probleme comune.

BMW E60 (2003 – 2010) pareri si probleme comune

BMW E60 (2003 – 2010) pareri si probleme comune

A cincea generatie a BMW Seria 5 este formata din masinile BMW E60 (versiunea sedan) si BMW E61 (break).

BMW E39 (1995 – 2003) pareri si probleme comune

BMW E39 (1995 – 2003) pareri si probleme comune

A fost lansat in stilul caroseriei sedan, cu stilul caroseriei break (comercializat ca „Touring”) introdus in 1996.

Mercedes A Class W168 (1997 – 2004) pareri si probleme comune

Mercedes A Class W168 (1997 – 2004) pareri si probleme comune

Clasa A a fost dezvaluita pentru prima data presei automobilistice la sfarsitul anului 1996 si, in cele din urma, a fost lansata la Salonul Auto de la Frankfurt in toamna anului 1997.

Peugeot 307 (2001–2008) pareri si probleme comune

Peugeot 307 (2001–2008) pareri si probleme comune

Peugeot 307 este o masina mica de familie produsa de producatorul francez Peugeot inca din 2001, succedand Peugeot 306.

Honda Civic VIII (2006 – 2011) pareri si probleme comune

Honda Civic VIII (2006 – 2011) pareri si probleme comune

Civic-ul european (sasiu FK/FN) este oferit in principal sub forma de hatchback cu 3/5 usi si produs in Swindon, Anglia.

Despre motorul K7M 1.6 de la Renault

Despre motorul K7M 1.6 de la Renault

Blocul cilindrilor motorului K7M este mai inalt decat blocul K7J pentru ca exista un alt arbore cotit, iar motorul a crescut cu o torsiune de 10,5 mm.

Peugeot 508 I (2010 – 2018) pareri si probleme comune

Peugeot 508 I (2010 – 2018) pareri si probleme comune

Peugeot 508 este o masina de familie lansata in octombrie 2010 de producatorul francez de automobile Peugeot si urmata de modelul 508 SW, in martie 2011.

Despre motorul F4R de la Renault

Despre motorul F4R de la Renault

Motorul F4R a devenit foarte popular datorita masinii Megan si a unor modele sportive ale Renault. Exista multe modificari ale acestui motor.

Skoda Superb I (2001 – 2008) pareri si probleme comune

Skoda Superb I (2001 – 2008) pareri si probleme comune

Prima generatie a Superb-ului modern, produsa din 2001 pana in 2008, s-a bazat pe platforma VW B5 PL45 +.

Audi A3 8P (2003 – 2012) pareri si probleme comune

Audi A3 8P (2003 – 2012) pareri si probleme comune

La Salonul Auto de la Geneva din 2003, Audi a lansat a doua generatie a modelului A3, 8P, proiectat de Gary Telaak in anul 2000.

Audi A6 C6 (2004 – 2011) pareri si probleme comune

Audi A6 C6 (2004 – 2011) pareri si probleme comune

Toate generatiile A6 au oferit fie tractiune fata, fie tractiune integrala pe baza de Torsen, comercializate de Audi ca sistemul lor quattro.

Volvo V50 (2004 – 2012) pareri si probleme comune

Volvo V50 (2004 – 2012) pareri si probleme comune

Volvo Cars a prezentat Volvo V50 la Salonul Auto de la Bologna in 2003 ca ​​versiune break a masinii de familie mici Volvo S40.

Opel Corsa C (2000 – 2006) pareri si probleme comune

Opel Corsa C (2000 – 2006) pareri si probleme comune

Opel Corsa este o masina supermini proiectata si produsa de producatorul german de automobile Opel inca din 1982.

Skoda Octavia III (2013 – 2019) pareri si probleme comune

Skoda Octavia III (2013 – 2019) pareri si probleme comune

Skoda Octavia este o masina de familie produsa de producatorul ceh de automobile Skoda Auto inca de la sfarsitul anului 1996.

Ford Focus III (2011 – 2018) pareri si probleme comune

Ford Focus III (2011 – 2018) pareri si probleme comune

Ford Focus (a treia generatie), cunoscut si sub denumirea de Focus Mk III, a debutat la Salonul International Auto din America de Nord in 2010.

Despre motorul 2.2 SkyActiv-D de la Mazda

Despre motorul 2.2 SkyActiv-D de la Mazda

2.2 SkyActiv-D (SH-VPTR si SH-VPTS) este motorul turbo-diesel de 2,2 litri care se bazeaza pe predecesorul sau - MZR-CD.

BMW X3 E83 (2004 – 2010) pareri si probleme comune

BMW X3 E83 (2004 – 2010) pareri si probleme comune

Prima generatie BMW X3, denumita intern ca E83, a fost produsa din 2003 pana in 2010 si pe baza platformei BMW Seria 3.

Despre motorul H4Bt de la Renault

Despre motorul H4Bt de la Renault

Motorul H4Bt, cu turbocompresor cu 3 cilindri de 0.9 litri, a fost dezvoltat impreuna cu Nissan Company.