Renault Laguna II (2001-2007) pareri si probleme comune

Renault Laguna II (2001-2007) pareri si probleme comune

Renault Laguna este o masina mare de familie conform standardelor europene si a fost comercializata de producatorul francez Renault din 1994 pana in 2015. Prima Laguna a fost lansata in 1994, a doua generatie a fost lansata in 2000, iar a treia generatie a fost lansata in octombrie 2007. Numele a fost folosit anterior si din 1973 pana in 1976 de catre Chevrolet, pentru un model Chevelle de varf, Chevrolet Chevelle Laguna.

In februarie 2012, Renault a intrerupt liniile Laguna, Espace, Kangoo, Modus si Wind din Regatul Unit. In 2015, Laguna a fost inlocuita de Talisman.

Dupa aproape sapte ani de productie, modelul original Laguna a fost inlocuit cu un nou model in decembrie 2000. Motoarele au fost imbunatatite, iar lista de dotari a devenit mai lunga.

A fost primul vehicul disponibil in Europa care a obtinut cinci stele in rezultatele testelor EuroNCAP, caracteristica care a fost urmata in curand de toate celelalte modele din gama Renault.

Modelul Laguna era disponibil doar cu cinci locuri, spre deosebire de modelul anterior, care avea sapte locuri ca optiune pentru unele versiuni. A fost inscriptionat ca Sports Tourer sau Grandtour, in functie de tara.

Sa lasam la o parte prezentarea generala a acestei masini si sa aflam mai multe detalii direct de la posesorii de Laguna II.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Renault Laguna 2.0 i 16V Turbo (170 Hp)?”:

Stelian Chirita a raspuns: “Motor, confort, optiuni, aspect, zgomot, e cam masina ideala ca raport calitate-pret al vremii respective. Senzatia pe care o ai fie si in a 6-a e super.”

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Renault Laguna 1.9 dCi (120 Hp)?”:

Carsic Mitica a raspuns: “Dotari, confort, siguranta, silentiozitate, aspect sport placut, cu putine cunostinte de mecanica si electronica, o intretin si repar singur, fiabilitate, aspect placut la interior.”

Mitrica Marius a raspuns: “Masina perfecta pentru o familie, arata super bine pentru un break, spatioasa, foarte multe dotari, ok la intretinere. Stiam ce cumpar.”

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Renault Laguna 2.0 i 16V GT (204 Hp)?”:

Roicov Alexandar a raspuns: “Pentru ca sunt un mare fixist, iar fixul meu de multi ani e Renault Laguna II, iar visul oricarui lagunist este un GT (benzinar).”

Renault Laguna II (2001-2007) probleme comune

Cele mai cunoscute probleme sunt:

  • EGR;
  • scurgeri de ulei;
  • catalizator;
  • servodirectie;
  • probleme electrice.

Motorizari disponibile

Renault Laguna II are o gama foarte larga de motorizari pe care nu putem sa o prezentam pe toata aici. Insa, pentru a va face o idee despre optiunile oferite am ales cateva motorizari pe care vi le prezentam in cele ce urmeaza:

  • 1.6 16v, K4M-710 - acest motor ofera o putere de 109 CP si un cuplu de 148 Nm;
  • 1.8 16v, F4P-C770 - acest motor ofera o putere de 118 CP si un cuplu de 165 Nm;
  • 2.0 16v, F5R-700 - acest motor ofera o putere de 138 CP si un cuplu de 200 Nm;
  • 2.0 16v Turbo, F4Rt-784 - acest motor ofera o putere de 208 CP si un cuplu de 300 Nm;
  • 3.0 V6 24v, L7X-731 - acest motor ofera o putere de 204 CP si un cuplu de 285 Nm;
  • 1.9 dCi, F9Q-T752 - acest motor ofera o putere de 99 CP si un cuplu de 200 Nm;
  • 2.0 dCi, M9R-742 - acest motor ofera o putere de 148 CP si un cuplu de 340 Nm;
  • 2.2 dCi, G9T-D703 - acest motor ofera o putere de 148 CP si un cuplu de 250 Nm.

Fiabilitate

Cel mai bine vandut din gama va fi dCi-ul de 150 CP, care foloseste familiarul motor diesel de 2.0 litri al Renault. Acesta este unul dintre cele mai bune motoare diesel cu patru cilindri de pe piata: economic si mult mai rafinat decat majoritatea.

Surpriza s-a dovedit a fi motorul 1.5 dCi 110 CP. In ciuda faptului ca are doar 110 CP, este surprinzator de puternic.

Sfatul nostru este sa ignorati motoarele pe benzina, le este “sete” si cutia automata din versiunea 2.0 turbo cu 170 CP este complet neadecvata pentru motor.

Am intrebat posesorii de Laguna 2 despre problemele ce le-au intampinat la acest model. In continuare va vom prezenta cele mai concludente raspunsuri ale posesorilor pe care ei le-au lasat in review-uri la noi pe site.

La intrebarea “Cat de fiabil este Renault Laguna 2.0 i 16V Turbo (170 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Stelian Chirita a raspuns: “Problemele ei tin de senzori si alte elemente care se supun degradarii: furtune, cabluri, rotite de la geamuri, butoane, contacte, ornamente interioare, cauciucuri, placute de frana. Depinde cat de mult o soliciti.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Renault Laguna 1.9 dCi (120 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Carsic Mitica a raspuns: “Are un consum mic, parerea mea ca probleme minore: banda airbag volan, am inlocuit toti senzorii presiune roti, s-a inlocuit si refacut alternatorul de catre mine. In rest e ok, probleme majore nu am avut si sper sa nu am, dar se vor rezolva, am ceva experienta in domeniu.”

Stanciu Liviu a raspuns: “Pana in prezent am schimbat pivoti si am curatat EGR. In rest, la ce drumuri avem in Romania in zona din Moldova (Botosani), nu cred ca ar fi masina care sa nu se strice.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Renault Laguna 2.0 i 16V GT (204 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Roicov Alexandar a raspuns: “F4R(t) e un motor destul de fiabil (ca si toate benzinarele Renault, exceptand IDE). Probleme majore nu am avut pana acum, dar acestea pot aparea in mod expres din cauza temperaturilor foarte mari pe care le degaja motorul. Radiatorul a devenit efectiv casant, iar instalatia electrica a bobinelor de inductie s-a prajit, efectiv, ca o portie de cartofi in baie de ulei.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Renault Laguna 1.6 i 16V (112 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Enache Adrian a raspuns: “Am cumparat-o de putin timp si nu am avut probleme cu nimic momentan si sper sa nu am. Din cate stiu clapeta de acceleratie este o problema cu acest model, este una electrica si se defecteaza usor, aceasta fiind costisitoare ,dar nici nu se strica imediat. In rest nu am auzit de problema grave ceea ce tin de fiabilitate.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Renault Laguna 1.9 dCi (107 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Claudiu Tucmeanu a raspuns: “Cine a spus ca masinile italiene nu sunt fiabile inseamna ca nu a avut niciodata un Renault, nu merge nimic in ea in afara de motor. Ce am schimbat la ea: garnitura chiulasa de doua ori, demaror, alternator, bateria de 3 ori cred, toate becurile, cred ca la luna se arde altul nou, pompa de apa, nici nu le mai tin minte, cum am zis, bine ca sunt ieftine.”

Cat costa Renault Laguna II (2001-2007) la mana a doua?

Am intrat pe site-ul celor de la Autovit pentru a ne informa despre pretul unui Renault Laguna 2. De exemplu un Renault Laguna, 1.9 dCI, din anul 2006 cu 284.000 de km la bord are un pret de 1300 euro. In timp ce un Renault Laguna Grandtour, 2.0, din anul 2007 cu 220.000 de km la bord, are un pret de 2800 euro.

Sfaturi achizitie

Le-am cerut posesorilor un sfat de achizitie in cazul in care vrem sa cumparam un Renault Laguna 2 si la ce ar trebui sa fim atenti atunci cand verificam masina.

Carsic Mitica a raspuns: “Sa ia o persoana cu experienta in domeniu, daca o iau SH. Si sa aiba grija sa ii faca totul la timp, sa nu mearga pe premisa lasa ca o rezolv maine. Iar daca o iau noua, sa aiba grija de ea. In primul rand sa aiba seriile reale, starea tehnica sa fie buna, aspectul exterior cat si cel interior sa fie acceptabile, motorizarea si km sa fie reali.”

Mitrica Marius a raspuns: “Atentie mare la tipul de motor, de preferabil sa fie cu DPF minim euro 4. Laguna e buna ca masina, dupa parerea mea, doar dupa 2005 ca an de fabricatie. Sa fie atenti la numarul de km si istoricul de service. E foarte importanta mentenanta la aceasta masina.”

Enache Adrian a raspuns: “Sa isi aleaga acest model doar daca vor confort si o pozitie buna de condus. Ii sfatuiesc sa fie foarte atenti la motor sa nu aibe scurgeri de ulei, sa fie atenti la partea electrica si sa aibe grija cu plasticele dinauntru deoarece acestea se exfoliaza sau se zgarie usor. Si daca pot sa cumpere o masina rulata in Romania, deoarece vor gasi masini bune si nu foarte rulate.”

Sursa foto: reddit.com