Renault Megane II (2002 – 2009) pareri si probleme comune

Renault Megane II (2002 – 2009) pareri si probleme comune

Renault Megane este o masina mica de familie produsa de producatorul francez de automobile Renault la sfarsitul anului 1995 si a fost succesorul lui Renault 19. Megane a fost oferita in caroserie hatchback cu trei si cinci usi, berlina, coupe, decapotabila si break in diferite momente ale vietii sale si a trecut prin trei generatii, acum fiind la a patra intrupare.

Prima generatie s-a bazat in mare parte pe predecesorul sau, 19, si a folosit versiuni modificate ale transmisiei si sasiului acelei masini.

In noiembrie 1996, a fost introdus MPV-ul compact Megane Scenic, utilizand aceleasi componente mecanice ca si hatchback-ul Megane. In 2002, Megane a intrat in a doua generatie cu o reproiectare substantiala care a avut loc si a fost votata masina europeana a anului 2003, devenind totodata prima masina din clasa sa care a primit un rating EuroNCAP de cinci stele.

Megane a intrat in a treia generatie in 2008, utilizand un alt design total diferit; versiunea berlina a lui Megane a devenit cunoscuta sub numele de Renault Fluence pentru aceasta generatie si a fost introdusa in 2009. O a patra generatie Megane a fost lansata in 2015, vanzarile incepand in 2016.

Megane II a fost lansat in septembrie 2002 si a marcat un nou inceput. Noul Megane a fost votat masina anului in Europa in anul 2003, luptandu-se impotriva concurentei dure de la Mazda 6 din Japonia si Citroen C3 si a obtinut un rating de siguranta de cinci stele in cadrul testelor de impact EuroNCAP, prima masina mica de familie care reuseste acest lucru.

Megane II si Laguna au fost au fost primele ce au folosit o multime de tehnologii inovatoare lansate de Renault la inceputul anilor 2000; sistemul de pornire fara cheie Renault Card, standard pe Megane II, a fost primul din aceasta clasa si de atunci a fost adoptat pe scara larga.

In mod similar, optiunea cu trapa panoramica din sticla este o alta zona in care a condus Renault, unde au urmat si altii. In iunie 2003, Top Gear a efectuat primul test de impact in timp real care folosea un sofer real in locul un manechin de test de impact si asta la volanul unui Megane II.

In Brazilia, Renault a lansat o versiune flex fuel, denumita „Hi-Flex“, care poate functiona fie cu benzina fara plumb, fie cu etanol. La fel ca versiunile braziliene Scenic si Clio, motorul Megane poate functiona cu orice amestec de benzina si etanol, datorita utilizarii unui modul de control electronic (ECU).

Sa trecem peste prezentarea generala a acestei masini si sa descoperim mai multe detalii direct de la posesorii de Megane II. Noi, cei de la DailyDriven, am cumulat mai multe raspunsuri de la posesori pe care acestia le-au lasat in review-uri la noi pe site.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Renault Megane 1.5 dCi (103 Hp)?”:

Mihai a raspuns: “Am ales sa cumpar acest model pentru ca-mi doream o masina ieftina “sa-mi fac treaba cu ea”, cautand cea mai buna varianta si cercetand mai multe site-uri de anunturi auto, am gasit-o pe dansa, ieftina, km relativ putini, destul de bine intretinuta, dimensiuni: nici mica, nici mare, buna si de oras si de concediu, tinereasca si cu destul de multe dotari pe partea de confort, iar lucrul care m-a convins a fost renumitul motor 1.5dci. Si bonus, plafonul de sticla (trapa panoramica).”

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Renault Megane 1.6 16V (113 Hp)?”:

Andrei Alexandru a raspuns: “Motorizare fiabila si puternica cu dotari foarte bune si luxoase pentru anul de fabricatie, kilometri putini, intretinuta, culoare deosebita, usor de intretinut.”

Probleme comune Renault Megane II (2002 – 2009)

Cele mai des intalnite probleme sunt la:

  • turbina;
  • partea electrica;
  • keyless entry;
  • coloana de directie.

Motorizari dispnibile

Renault Megane II are o gama foarte larga de motorizari pe care nu putem sa o prezentam pe toata aici. Dar pentru a va forma o idee o sa va prezentam cateva motorizari in cele ce urmeaza:

  • 1.4 16v - acest motor are o putere de 80 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 13.5 secunde;
  • 1.4 16v - acest motor are o putere de 97 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 12.5 secunde;
  • 1.6 16v - acest motor are o putere de 116 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 10.8 secunde;
  • 2.0 16v Turbo - acest motor are o putere de 163 CP si accelereaza pana la 100km/h in 8.3 secunde;
  • 1.5 8v dCi 106 - acest motor are o putere de 105 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 11.1 secunde;
  • 2.0 16v dCi 150 - acest motor are o putere de 148 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 8.7 secunde;
  • 2.0 16v dCi RenaultSport - acest motor are o putere de 173 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 8.5 secunde.

Cum se conduce Renault Megane II?

Am intrebat posesorii despre experienta lor de condus atat in oras cat si in afara orasului:

Mihai a raspuns: “In oras foarte ok, este agila (fiind destul de usoara 1200kg), este destul de “delicata”, operarea ei facandu-se atat de usor incat nu constituie un stres in plus in renumitul trafic din Bucuresti, este confortabila (cand stai ore in sir in trafic) etc. In afara orasului se aseaza bine la drum, acelereaza repede, te poti baza pe ea in depasiri sau pe serpentine, pilotul automat este o inventie divina.”

Sava Ioan a raspuns: “Probabil in functie de preferintele fiecarui sofer. Nu am avut nicio tamponare sau zgarietura in 1 an si 6 luni in care am condus-o si parcat-o in locuri inghesuite in Brasov si Cluj-Napoca. La drum lung este capitolul meu preferat. Modelul pe care il detin are cruise control si cutie de viteze in 6 trepte. Este o placere sa faci drumuri lungi si foarte lungi cu aceasta masina. Dupa 2-3 saptamani de drum, scaunele sunt probabil primul impediment in ceea ce priveste confortul, dar nimic de speriat.”

Fiabilitate

Renault a facut pasi mari in imbunatatirea zonelor cu probleme, dar cu toate acestea am vazut masini mult mai fiabile decat Megane. Defectiunile electrice sunt cele mai frecvente erori si nu sunt intotdeauna usor de remediat de catre dealerii Renault, spre frustrarea unora dintre proprietari.

Deci, acolo ar trebui sa acordati cea mai mare atentie. Geamurile electrice se pot defecta, iar problemele pot afecta comutatorul si bratul stergatorului. De asemenea, au fost raportate defectiuni la masinile echipate cu pornirea fara cheie.

Franele zgomotoase - o problema obisnuita - pot fi de obicei vindecate prin schimbarea placutelor originale cu unele mai performante. Cu toate acestea, raspunsul lent si neregulat al motorului sau problemele de pornire se pot dovedi foarte scumpe de remediat. De asemenea, ascultati scartaitul si zgomotul din cabina si verificati daca exista scurgeri (desi sunt rare).

Am cumulat mai multe raspunsuri de la posesorii de Megane II legate de fiabilitatea masinii. La intrebarea “Cat de fiabil este Renault Megane 1.5 dCi (103 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Mihai a raspuns: “Singurele probleme pe care le-am gasit in 6 luni de cand o am au fost pe partea electrica, are din dotarea keyless entry, niste butoane de incuiere pe manerele portierelor care nu mai functioneaza si o problemuta la oglinzile lupelor de la faza scurta-lumineaza slab (am inteles ca se matuiesc in timp).”

Sava Ioan a raspuns: “In aproximativ 90.000km parcursi in 18 luni, pe langa consumabile am schimbat un brat (preventiv) un senzor de incalzire a motorului, o supapa de la instalatia de climatizare si un set de anvelope.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Renault Megane 1.4 16V (98 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Darius Sabau a raspuns: “Foarte fiabila, in 3 ani nu am intalnit nicio problema reala cu ea, doar pe partea electrica, geamurile s-au defectat, dar atat, i-am schimbat distributia la timp si atat :).”

La intrebarea “Cat de fiabil este Renault Megane 1.5 dCi (110 Hp) FAP EDC ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Anghel Radu a raspuns: “Pana la 200.000 de km nu am schimbat decat bieletele antiruliu, amortizoare spate si bujiile. Este o masina fiabila care nu ridica probleme deosebite. Singurul lucru de care trebuie sa ai grija este filtrul de particule, sa nu il infunzi.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Renault Megane 1.4 TCe (130 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Barsan Razvan a raspuns: “De cand este la mine, cam de o jumatate de an, nu am avut probleme mari cu ea, doar un mic suierat cand accelerez tare si las dintr-o data acceleratia, mi-a zis mecanicul ca e vreun furtun la turbo, am sa remediez problema cat de repede posibil.”

Cat costa Renault Megane II (2002 – 2009) la mana a doua?

Am intrat pe site-ul celor de la Autovit pentru a ne interesa despre pretul unui Renault Megane la mana a doua. De exemplu un Renault Megane II, 1.6 16V, panoramic, din 2007, cu 254.000 de km la bord, are un pret de 2700 euro. In timp ce un Renault Megane II, 1.5 dCi, 82 CP, din anul 2004, cu 270.000 de km in bord, are un pret de 1250 euro.

Sfaturi achizitie

Am citit sfaturile posesorilor de Megane despre o eventuala achizitie. Acestia au raspuns in review-uri la noi pe site astfel:

Sava Ioan: “Sa cumpere cu incredere varianta de 1.5dci, pentru un consum mai mult decat multumitor dar si o fiabilitate surprinzatoare! Eu as alege din nou oricand varianta 1.5 de 103cp in 6 trepte! Sunt foarte, foarte multumit! Probabil cel mai bine ar fi daca ai putea cunoaste proprietarul anterior ca sa iti poti face o idee despre cum a foat condusa masina. Dar acest lucru se poate observa uneori si pe masina. As cauta varianta in 6 trepte.”

Barsan Razvan: “Sfatul meu este pentru cei ce isi doresc o astfel de masina sa aleaga un motor din noua generatie de la Renault, cele benzina turbo. In general la butonul de la portbagaj unde intra apa/umezeala si se oxideaza firele si e ceva bataie de cap sa deschizi portbagajul.”

Paul Alex: “Sa nu ezite, este o masina super fiabila, robusta, nu are greieri si sunete de masina ieftina. Sa fie atenti la cum a fost ingrijita, numarul de kilometri sunt irelevanti. Sa verifice daca functioneaza toate optiunile.”

Sursa foto: pinterest.com