Renault Megane II (2002 – 2009) pareri si probleme comune

Renault Megane II (2002 – 2009) pareri si probleme comune

Renault Megane este o masina mica de familie produsa de producatorul francez de automobile Renault la sfarsitul anului 1995 si a fost succesorul lui Renault 19. Megane a fost oferita in caroserie hatchback cu trei si cinci usi, berlina, coupe, decapotabila si break in diferite momente ale vietii sale si a trecut prin trei generatii, acum fiind la a patra intrupare.

Prima generatie s-a bazat in mare parte pe predecesorul sau, 19, si a folosit versiuni modificate ale transmisiei si sasiului acelei masini.

In noiembrie 1996, a fost introdus MPV-ul compact Megane Scenic, utilizand aceleasi componente mecanice ca si hatchback-ul Megane. In 2002, Megane a intrat in a doua generatie cu o reproiectare substantiala care a avut loc si a fost votata masina europeana a anului 2003, devenind totodata prima masina din clasa sa care a primit un rating EuroNCAP de cinci stele.

Megane a intrat in a treia generatie in 2008, utilizand un alt design total diferit; versiunea berlina a lui Megane a devenit cunoscuta sub numele de Renault Fluence pentru aceasta generatie si a fost introdusa in 2009. O a patra generatie Megane a fost lansata in 2015, vanzarile incepand in 2016.

 

Megane II a fost lansat in septembrie 2002 si a marcat un nou inceput. Noul Megane a fost votat masina anului in Europa in anul 2003, luptandu-se impotriva concurentei dure de la Mazda 6 din Japonia si Citroen C3 si a obtinut un rating de siguranta de cinci stele in cadrul testelor de impact EuroNCAP, prima masina mica de familie care reuseste acest lucru.

Megane II si Laguna au fost au fost primele ce au folosit o multime de tehnologii inovatoare lansate de Renault la inceputul anilor 2000; sistemul de pornire fara cheie Renault Card, standard pe Megane II, a fost primul din aceasta clasa si de atunci a fost adoptat pe scara larga.

In mod similar, optiunea cu trapa panoramica din sticla este o alta zona in care a condus Renault, unde au urmat si altii. In iunie 2003, Top Gear a efectuat primul test de impact in timp real care folosea un sofer real in locul un manechin de test de impact si asta la volanul unui Megane II.

 

In Brazilia, Renault a lansat o versiune flex fuel, denumita „Hi-Flex”, care poate functiona fie cu benzina fara plumb, fie cu etanol. La fel ca versiunile braziliene Scenic si Clio, motorul Megane poate functiona cu orice amestec de benzina si etanol, datorita utilizarii unui modul de control electronic (ECU).

 

Sa trecem peste prezentarea generala a acestei masini si sa descoperim mai multe detalii direct de la posesorii de Megane II. Noi, cei de la DailyDriven, am cumulat mai multe raspunsuri de la posesori pe care acestia le-au lasat in review-uri la noi pe site.

La intrebarea "De ce ai ales sa cumperi Renault Megane 1.5 dCi (103 Hp)?":

Mihai a raspuns: "Am ales sa cumpar acest model pentru ca-mi doream o masina ieftina "sa-mi fac treaba cu ea", cautand cea mai buna varianta si cercetand mai multe site-uri de anunturi auto, am gasit-o pe dansa, ieftina, km relativ putini, destul de bine intretinuta, dimensiuni: nici mica, nici mare, buna si de oras si de concediu, tinereasca si cu destul de multe dotari pe partea de confort, iar lucrul care m-a convins a fost renumitul motor 1.5dci. Si bonus, plafonul de sticla (trapa panoramica)."

 

La intrebarea "De ce ai ales sa cumperi Renault Megane 1.6 16V (113 Hp)?":

 

Andrei Alexandru a raspuns: "Motorizare fiabila si puternica cu dotari foarte bune si luxoase pentru anul de fabricatie, kilometri putini, intretinuta, culoare deosebita, usor de intretinut."

Probleme comune Renault Megane II (2002 – 2009)

 

Cele mai des intalnite probleme sunt la:

 

Motorizari dispnibile

 

Renault Megane II are o gama foarte larga de motorizari pe care nu putem sa o prezentam pe toata aici. Dar pentru a va forma o idee o sa va prezentam cateva motorizari in cele ce urmeaza:

 

  • 1.4 16v - acest motor are o putere de 80 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 13.5 secunde;
  • 1.4 16v - acest motor are o putere de 97 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 12.5 secunde;
  • 1.6 16v - acest motor are o putere de 116 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 10.8 secunde;
  • 2.0 16v Turbo - acest motor are o putere de 163 CP si accelereaza pana la 100km/h in 8.3 secunde;
  • 1.5 8v dCi 106 - acest motor are o putere de 105 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 11.1 secunde;
  • 2.0 16v dCi 150 - acest motor are o putere de 148 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 8.7 secunde;
  • 2.0 16v dCi RenaultSport - acest motor are o putere de 173 CP si accelereaza pana la 100 km/h in 8.5 secunde.

 

Cum se conduce Renault Megane II?

 

Am intrebat posesorii despre experienta lor de condus atat in oras cat si in afara orasului:

 

Mihai a raspuns: "In oras foarte ok, este agila (fiind destul de usoara 1200kg), este destul de "delicata", operarea ei facandu-se atat de usor incat nu constituie un stres in plus in renumitul trafic din Bucuresti, este confortabila (cand stai ore in sir in trafic) etc. In afara orasului se aseaza bine la drum, acelereaza repede, te poti baza pe ea in depasiri sau pe serpentine, pilotul automat este o inventie divina."

 

Sava Ioan a raspuns: "Probabil in functie de preferintele fiecarui sofer. Nu am avut nicio tamponare sau zgarietura in 1 an si 6 luni in care am condus-o si parcat-o in locuri inghesuite in Brasov si Cluj-Napoca. La drum lung este capitolul meu preferat. Modelul pe care il detin are cruise control si cutie de viteze in 6 trepte. Este o placere sa faci drumuri lungi si foarte lungi cu aceasta masina. Dupa 2-3 saptamani de drum, scaunele sunt probabil primul impediment in ceea ce priveste confortul, dar nimic de speriat."

Fiabilitate

 

Renault a facut pasi mari in imbunatatirea zonelor cu probleme, dar cu toate acestea am vazut masini mult mai fiabile decat Megane. Defectiunile electrice sunt cele mai frecvente erori si nu sunt intotdeauna usor de remediat de catre dealerii Renault, spre frustrarea unora dintre proprietari.

Deci, acolo ar trebui sa acordati cea mai mare atentie. Geamurile electrice se pot defecta, iar problemele pot afecta comutatorul si bratul stergatorului. De asemenea, au fost raportate defectiuni la masinile echipate cu pornirea fara cheie.

Franele zgomotoase - o problema obisnuita - pot fi de obicei vindecate prin schimbarea placutelor originale cu unele mai performante. Cu toate acestea, raspunsul lent si neregulat al motorului sau problemele de pornire se pot dovedi foarte scumpe de remediat. De asemenea, ascultati scartaitul si zgomotul din cabina si verificati daca exista scurgeri (desi sunt rare).

Am cumulat mai multe raspunsuri de la posesorii de Megane II legate de fiabilitatea masinii. La intrebarea "Cat de fiabil este Renault Megane 1.5 dCi (103 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.":

Mihai a raspuns: "Singurele probleme pe care le-am gasit in 6 luni de cand o am au fost pe partea electrica, are din dotarea keyless entry, niste butoane de incuiere pe manerele portierelor care nu mai functioneaza si o problemuta la oglinzile lupelor de la faza scurta-lumineaza slab (am inteles ca se matuiesc in timp)."

 

Sava Ioan a raspuns: "In aproximativ 90.000km parcursi in 18 luni, pe langa consumabile am schimbat un brat (preventiv) un senzor de incalzire a motorului, o supapa de la instalatia de climatizare si un set de anvelope."

 

La intrebarea "Cat de fiabil este Renault Megane 1.4 16V (98 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.":

 

Darius Sabau a raspuns: "Foarte fiabila, in 3 ani nu am intalnit nicio problema reala cu ea, doar pe partea electrica, geamurile s-au defectat, dar atat, i-am schimbat distributia la timp si atat :)."

La intrebarea "Cat de fiabil este Renault Megane 1.5 dCi (110 Hp) FAP EDC ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.":

 

Anghel Radu a raspuns: "Pana la 200.000 de km nu am schimbat decat bieletele antiruliu, amortizoare spate si bujiile. Este o masina fiabila care nu ridica probleme deosebite. Singurul lucru de care trebuie sa ai grija este filtrul de particule, sa nu il infunzi."

 

La intrebarea "Cat de fiabil este Renault Megane 1.4 TCe (130 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.":

Barsan Razvan a raspuns: "De cand este la mine, cam de o jumatate de an, nu am avut probleme mari cu ea, doar un mic suierat cand accelerez tare si las dintr-o data acceleratia, mi-a zis mecanicul ca e vreun furtun la turbo, am sa remediez problema cat de repede posibil."

 

 

Cat costa Renault Megane II (2002 – 2009) la mana a doua?

 

Am intrat pe site-ul celor de la Autovit pentru a ne interesa despre pretul unui Renault Megane la mana a doua. De exemplu un Renault Megane II, 1.6 16V, panoramic, din 2007, cu 254.000 de km la bord, are un pret de 2700 euro. In timp ce un Renault Megane II, 1.5 dCi, 82 CP, din anul 2004, cu 270.000 de km in bord, are un pret de 1250 euro.

 

 

 

Sfaturi achizitie

Am citit sfaturile posesorilor de Megane despre o eventuala achizitie. Acestia au raspuns in review-uri la noi pe site astfel:

 

Sava Ioan: "Sa cumpere cu incredere varianta de 1.5dci, pentru un consum mai mult decat multumitor dar si o fiabilitate surprinzatoare! Eu as alege din nou oricand varianta 1.5 de 103cp in 6 trepte! Sunt foarte, foarte multumit! Probabil cel mai bine ar fi daca ai putea cunoaste proprietarul anterior ca sa iti poti face o idee despre cum a foat condusa masina. Dar acest lucru se poate observa uneori si pe masina. As cauta varianta in 6 trepte."

 

Barsan Razvan: "Sfatul meu este pentru cei ce isi doresc o astfel de masina sa aleaga un motor din noua generatie de la Renault, cele benzina turbo. In general la butonul de la portbagaj unde intra apa/umezeala si se oxideaza firele si e ceva bataie de cap sa deschizi portbagajul."

Paul Alex: "Sa nu ezite, este o masina super fiabila, robusta, nu are greieri si sunete de masina ieftina. Sa fie atenti la cum a fost ingrijita, numarul de kilometri sunt irelevanti. Sa verifice daca functioneaza toate optiunile."

 

Sursa foto: pinterest.com

 

 

 

 

 

 

 

Articole similare
Fiat Tipo (2015 – 2018) pareri si probleme comune

Fiat Tipo (2015 – 2018) pareri si probleme comune

Dezvoltarea familiei Tipo a inceput in 2014, cand Fiat a anuntat proiectul Ægea (Tip 356) dezvoltat intr-o asociere intre Fiat (FCA Italia) si Tofas.

Suzuki Swift II (2005 – 2010) pareri si probleme comune

Suzuki Swift II (2005 – 2010) pareri si probleme comune

Suzuki Swift a inceput in 1983 ca un rebranding de comercializare si fabricatie al Suzuki Cultus, un supermini fabricat si comercializat in intreaga lume in trei generatii.

VW Passat B6 ( 2005–2010) pareri si probleme comune

VW Passat B6 ( 2005–2010) pareri si probleme comune

Volkswagen Passat este o serie de masini mari de familie fabricate si comercializate de producatorul german de automobile Volkswagen din 1973 pana in prezent.

Peugeot 307 (2001–2008) pareri si probleme comune

Peugeot 307 (2001–2008) pareri si probleme comune

Peugeot 307 este o masina mica de familie produsa de producatorul francez Peugeot inca din 2001, succedand Peugeot 306.

Skoda Octavia II (2005 – 2013) pareri si probleme comune

Skoda Octavia II (2005 – 2013) pareri si probleme comune

Skoda Octavia este o masina de familie produsa de producatorul ceh de automobile Skoda Auto incepand cu anul 1996.

Skoda Rapid I (2012 –2020) pareri si probleme comune

Skoda Rapid I (2012 –2020) pareri si probleme comune

Dar daca doriti o masina rafinata, nu este nevoie sa cheltuiti suplimentar pentru un diesel - motoarele pe benzina TSI sunt silentioase si produc un cuplu maxim.

Volvo V50 (2004 – 2012) pareri si probleme comune

Volvo V50 (2004 – 2012) pareri si probleme comune

Volvo Cars a prezentat Volvo V50 la Salonul Auto de la Bologna in 2003 ca ​​versiune break a masinii de familie mici Volvo S40.

BMW E36 (1990 – 2000) pareri si probleme comune

BMW E36 (1990 – 2000) pareri si probleme comune

BMW E36 este a treia generatie a gamei de masini BMW Seria 3 si a fost produsa din 1990 pana in 2000.

Ford Mondeo 5 (2010-2018) pareri si probleme comune

Ford Mondeo 5 (2010-2018) pareri si probleme comune

Acest Mondeo are o structura mai puternica decat inainte, dar este de fapt mai usor datorita caracteristicilor precum hayonul din magneziu.

Opel Zafira A (1999–2005) pareri si probleme comune

Opel Zafira A (1999–2005) pareri si probleme comune

Dezvoltat cu ajutorul Porsche, Zafira a fost prezentat pentru prima data sub forma de concept la Salonul Auto de la Frankfurt in 1997.

BMW E46 (1998 – 2005) pareri si probleme comune

BMW E46 (1998 – 2005) pareri si probleme comune

BMW E46 este a patra generatie a gamei BMW Seria 3 de masini, care a fost produsa din 1997 pana in 2006.

BMW X5 E70 (2006 – 2013) pareri si probleme comune

BMW X5 E70 (2006 – 2013) pareri si probleme comune

X5 a fost primul SUV al BMW si a prezentat, de asemenea, tractiune integrala si a fost disponibil fie cu transmisie manuala, fie automata.

BMW E39 (1995 – 2003) pareri si probleme comune

BMW E39 (1995 – 2003) pareri si probleme comune

A fost lansat in stilul caroseriei sedan, cu stilul caroseriei break (comercializat ca „Touring”) introdus in 1996.

Skoda Superb I (2001 – 2008) pareri si probleme comune

Skoda Superb I (2001 – 2008) pareri si probleme comune

Prima generatie a Superb-ului modern, produsa din 2001 pana in 2008, s-a bazat pe platforma VW B5 PL45 +.

Opel Corsa C (2000 – 2006) pareri si probleme comune

Opel Corsa C (2000 – 2006) pareri si probleme comune

Opel Corsa este o masina supermini proiectata si produsa de producatorul german de automobile Opel inca din 1982.

Alfa Romeo 159 pareri si probleme comune

Alfa Romeo 159 pareri si probleme comune

In acest articol o sa gasesti, sumarizat, pe baza review-urilor facute de posesori, pareri despre Alfa Romeo 159 si probleme comune.

Ford Focus I (1998 – 2004) pareri si probleme comune

Ford Focus I (1998 – 2004) pareri si probleme comune

Focus MK1 a primit premiul de masina anului in Europa in 1999. In 2002, Ford a lansat versiunea sa de cea mai inalta performanta a Focus, numita Focus RS.

BMW F10 (2010 – 2017) pareri si probleme comune

BMW F10 (2010 – 2017) pareri si probleme comune

A sasea generatie a BMW Seria 5 este formata din masinile BMW F10 (versiunea sedan), BMW F11 (versiunea vagon) si BMW F07 (versiunea fastback).

BMW E60 (2003 – 2010) pareri si probleme comune

BMW E60 (2003 – 2010) pareri si probleme comune

A cincea generatie a BMW Seria 5 este formata din masinile BMW E60 (versiunea sedan) si BMW E61 (break).

Audi A6 C6 (2004 – 2011) pareri si probleme comune

Audi A6 C6 (2004 – 2011) pareri si probleme comune

Toate generatiile A6 au oferit fie tractiune fata, fie tractiune integrala pe baza de Torsen, comercializate de Audi ca sistemul lor quattro.

Despre motorul K7M 1.6 de la Renault

Despre motorul K7M 1.6 de la Renault

Blocul cilindrilor motorului K7M este mai inalt decat blocul K7J pentru ca exista un alt arbore cotit, iar motorul a crescut cu o torsiune de 10,5 mm.

Honda Civic VIII (2006 – 2011) pareri si probleme comune

Honda Civic VIII (2006 – 2011) pareri si probleme comune

Civic-ul european (sasiu FK/FN) este oferit in principal sub forma de hatchback cu 3/5 usi si produs in Swindon, Anglia.

Peugeot 508 I (2010 – 2018) pareri si probleme comune

Peugeot 508 I (2010 – 2018) pareri si probleme comune

Peugeot 508 este o masina de familie lansata in octombrie 2010 de producatorul francez de automobile Peugeot si urmata de modelul 508 SW, in martie 2011.

Skoda Octavia III (2013 – 2019) pareri si probleme comune

Skoda Octavia III (2013 – 2019) pareri si probleme comune

Skoda Octavia este o masina de familie produsa de producatorul ceh de automobile Skoda Auto inca de la sfarsitul anului 1996.

Despre motorul K4M 1.6 de la Renault

Despre motorul K4M 1.6 de la Renault

Renault il foloseste pentru a instala in modelele lor incepand cu anul 1999 (Renault Megane, Renault Clio II, Renault Laguna si altele).

BMW X3 E83 (2004 – 2010) pareri si probleme comune

BMW X3 E83 (2004 – 2010) pareri si probleme comune

Prima generatie BMW X3, denumita intern ca E83, a fost produsa din 2003 pana in 2010 si pe baza platformei BMW Seria 3.

Despre motorul 1.5 dci de la Renault

Despre motorul 1.5 dci de la Renault

Familia de motoare turbo diesel K9K este rezultatul dezvoltarii comune a aliantei Renault-Nissan. Motoarele sunt disponibile in versiuni diferite.

Ford Focus III (2011 – 2018) pareri si probleme comune

Ford Focus III (2011 – 2018) pareri si probleme comune

Ford Focus (a treia generatie), cunoscut si sub denumirea de Focus Mk III, a debutat la Salonul International Auto din America de Nord in 2010.

VW Golf VII (2012 – 2016) pareri si probleme comune

VW Golf VII (2012 – 2016) pareri si probleme comune

Golful este printre putinele masini despre care se poate spune cu usurinta ca se confunda cu clasa din care face parte. Golful nu a fost niciodata catalogat ca rivalul lui Ford, Bmw.

BMW Seria 3 F30 (2011 – 2019) pareri si probleme comune

BMW Seria 3 F30 (2011 – 2019) pareri si probleme comune

Generatia F30 / F31 / F34 a fost produsa in perioada 2011 - 2019 si este adesea denumita in mod colectiv F30.