Returnarea taxei auto – prelungirea posibilitatii de returnare a banilor cu inca 5 ani

Returnarea taxei auto – prelungirea posibilitatii de returnare a banilor cu inca 5 ani

Potrivit antena3.ro, miercuri, 29.06. a.c. , Guvernul Romaniei a adoptat o ordonanta de urgenta prin care se permite prelungirea cu cinci ani a termenului pana la care se pot depune solicitarile de returnare a taxelor reprezentand taxa speciala, taxa de poluare pentru autoturisme si timbru de mediu.

Astfel, comunicatul Guvernului stipuleaza in acest sens faptul ca “actul normativ prevede prelungirea cu 5 ani a termenului pana la care contribuabilii pot depune cererile de restituire a sumelor reprezentand taxa speciala, taxa de poluare pentru autovehicule si timbrul de mediu (…). Masura era necesara avand in vedere ca legislatia nationala trebuie armonizata principiilor Uniunii Europene in materie de restituire a taxelor incasate cu incalcarea dreptului unional”.

Prelungirea posibilitatii de returnare a banilor cu inca 5 ani in ceea ce priveste taxa speciala, taxa de poluare

Potrivit antena3.ro, in baza legii, conducatorii auto dispuneau de un termen de 365 de zile in vederea inregistrarii solicitarilor de restituire, termen cuprins intre 7 august 2017 si 31 august 2018, in prezent dreptul de exprimare a solicitarilor de restituire putandu-se exercita in termen de cinci ani.

Propuneri cu privire la plata taxei de poluare in Bucuresti

Poluarea este un fenomen care de ceva ani incoace pune sub semnul intrebarii insasi existenta umanitatii pe termen lung, efectele ei incepand sa se faca resimtite din ce in ce mai mult in ultima perioada. Fie ca vorbim de efectul de sera, de subtierea stratului de ozon sau de incidenta tot mai mare a bolilor de plamani, noxele emise in atmosfera lucreaza, din pacate, in defavoarea noastra a tuturor.

Acesta este si motivul pentru care la nivel international se cauta solutii urgente si radicale in ceea ce priveste sfarsitul epocii motoarele cu combustie interna, viitorul fiind reprezentat de motoarele electrice.

Este de interes faptul ca poluarea auto creste pe soselele din Romania, desi trebuie sa raportam U.E. eliminarea din trafic a 250000 autovehicule poluante pana in anul 2026, in conditiile in care in Romania se inmatriculeaza anual cam 400000 autoturisme folosite, multe mai vechi de 15 ani la momentul achizitiei si inmatricularii.

O statistica simpla ne arata faptul ca mai mult de jumatate dintre masinile de pe soselele noastre au o vechime de peste 16 ani, dintre acestea multe nefiind nici in acord cu vechile norme privind poluarea de la momentul cumpararii lor.

Daca privim consecintele fenomenului poluant observam faptul ca intre 16000 si 26500 romani isi pierd an de an viata mult prea devreme ca urmare a efectelor poluarii, in baza datelor furnizate de Agentia Europeana de Mediu si O.M.S.

Fenomenul poluant, tratat cu atat de multa lejeritate in ultimii ani, are ca efect decesul, in medie, a aproximativ doi romani pe ora. Activitatile Garzii de Mediu au fost rarite simtitor, aerul devenind din ce in ce mai greu de respirat pentru locuitorii Bucurestiului si nu numai; nu mai amintim si situatia gropilor de gunoi si activitatea de ardere a deseurilor care distrug la propriu calitatea aerului respirabil din localitate.

Toate acestea fac ca aerul din Bucuresti sa inscrie orasul in topul celor mai poluate orase europene.

Conform gadget.ro, acesta este motivul pentru care la nivelul Primariei Capitalei au existat discutii aprinse legate de un Proiect de lege care urmeaza a fi dezbatut public, avand ca subiect limitarea efectelor poluarii din localitate.

Astfel, in baza acestei propuneri legislative s-a urmarit ca incepand cu anul 2023 proprietarii de autoturisme din Bucuresti, detinatori de motoare EURO 4 sau inferioare, sa fie taxati suplimentar pentru folosirea acestora. Aceasta taxa nou aparuta se doreste a fi introdusa si pentru soferii care aleg sa tranziteze Capitala, atata timp cat folosesc in acest scop zona centrala a orasului, respectiv zona A.

Vehiculele vizate de plata acestei taxe:

  • „motociclete, mopede, tricicluri și cvadricicluri non-euro și EURO 1;
  • diesel – cu masa la gol a vehiculului sub 1.000 kg non-euro, EURO 1, EURO 2;
  • benzină, GPL, GNC și GNL cu masa la gol a vehiculului sub 1.000 kg non-euro și EURO 1;
  • diesel – cu masa la gol a vehiculului cuprinsă între 1.000 kg și 2.000 kg non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3;
  • benzină, GPL, GNC și GNL – cu masa la gol a vehiculului cuprinsă între 1.000 kg și 2.000 kg non-euro, EURO 1, EURO 2;
  • diesel – cu masa la gol a vehiculului peste 2.000 kg non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3, EURO 4;
  • benzină, GPL, GNC și GNL – cu masa la gol a vehiculului peste 2.000 kg non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3.“

Cuantumul taxei pentru poluare in cazul vehiculelor vizate de proiectul de lege

  • Taxa pe durata a 1 zi – 20 ron;
  • Taxa pe durata a 3 zile – 55 ron;
  • Taxa pe durata a 7 zile – 120 ron;
  • Taxa pe durata a 30 zile – 500 ron;
  • Taxa pe durata a 365 zile – 5500 ron.

sursa foto: autovit.ro

Citeste si...
Romania: tara unde cu 3.000 de euro te scapa chiar Seful Biroului de Accidente Bucuresti, daca esti prins baut la volan
Romania: tara unde cu 3.000 de euro te scapa chiar Seful Biroului de Accidente Bucuresti, daca esti prins baut la volan

DNA: fostul sef al Biroului de Accidente din Bucuresti a cerut 3000 de euro sa scape un sofer prins beat la volan. Seful in cauza...

Detalii despre noua norma de poluare Euro 7
Detalii despre noua norma de poluare Euro 7

Noua norma de poluare Euro 7 Potrivit technocars.ro, noile reglementari, care au suportat amanari repetate, ofera beneficiul unui...

Spania INTERZICE ACCESUL autoturismelor poluante (sub EURO 4) in anumite localitati
Spania INTERZICE ACCESUL autoturismelor poluante (sub EURO 4) in anumite localitati

Potrivit Euronews, Franta iese in fata si devine prima tara europeana care sanctioneaza cu pana la 100000 euro reclamele la combus...

Top 5 masini second hand pe benzina sub 10.000 de euro
Top 5 masini second hand pe benzina sub 10.000 de euro

Atunci cand vine momentul sau pur si simplu ne dorim sa schimbam masina, un intreg proces de gandire se dezlantuie. Cel mai import...