Rula fara carburant si atingea 100 km/h in 1899. Masina a fost musamalizata pentru ca putea falimenta corporatiile petroliere

Rula fara carburant si atingea 100 km/h in 1899. Masina a fost musamalizata pentru ca putea falimenta corporatiile petroliere

Veti citi astazi despre primul automotbil din lume care a atins viteza de 100 de km/h si da, a fost unul electric. Spectaculosul eveniment a avut loc in secolul al 19-lea.

Prima masina a fost si primul vehicul terestru care a depasit viteza de 100 de km/h folosind un propulsor. Masina a fost conceputa si construita in Belgia in anul 1899. Masina cantarea 1450 de kg, cu o lungime de 3,8 metri, latime de 1,56 de metri si o inaltime de 1,4 metri.

Automobilul poarta numele de „La Jamais Contente“ sau in traducere: niciodata satisfacut. Englezii il numeau: The Never Satisfied. La Jamais Contente avea o forma ca de racheta, sau mai exact de torpila. Designul a fost gandit pentru a capata cat mai multa aerodinamicitate insa pilotul era extrem de expus si masina era foarte inalta, toate acestea scazand indicele de aerodinamicitate.

Este de la sine inteles ca La Jamais Contente era la vremea lui un vehicul revolutionar. Materialele folosite pentru a construi masina erau atunci inovatoare: aliaje usoare de aluminiu, cupru si zinc.

Cand si cum a fost stabilit recordul de viteza?

La Jamais Contente a stabilit recordul pe 29 aprilie 1899, acum mai bine de 120 de ani, in apropierea Frantei, la Acheres. Masina avea doua motoare care dezvoltau incredibila putere de 68 de CP. Pilotul belgian Camille Jenatzy a fost si primul om din istorie care a atins pragul de 100 de km/h la bordul unui vehicul terestru.

Viteza maxima atinsa in acea zi a fost de 106 km/h, depasind recordul altei masini de 92,7 km/h care fusese atins cu doar o luna in spate. Recordul pilotului belgian a fost doborat abia dupa 3 ani, da catre un vehicul echipat cu un motor cu aburi, care a atins 120 de km/h.

Ca orice inceput si ca orice industrie in dezvoltare, si acesta a fost promitator, insa interesele companiilor mari din industria extractiei si prelucrarii combustibilori fosili au facut tot posibilul ca aceste vehicule sa nu prinda viata. Vehicule performante, silentioase, nepoluante, au fost tinute in umbra pentru interesele unor companii si guverne. Oare istoria se va repeta?

sursa foto: https://www.alamyimages.fr/

Citeste si...
Ce se intampla daca pleci cu masina dupa ce ti-au fost retinute numerele de inmatriculare
Ce se intampla daca pleci cu masina dupa ce ti-au fost retinute numerele de inmatriculare

Majoritatea sanctiunilor pe care le poate primi un sofer sunt de natura contraventionala. Cu toate acestea, exista anumite situati...

Un locuitor din Satu Mare a descoperit ca detine in proprietate masina la momentul la care a fost notificat sa achite impozitul pentru aceasta!
Un locuitor din Satu Mare a descoperit ca detine in proprietate masina la momentul la care a fost notificat sa achite impozitul pentru aceasta!

MAGIA SARBATORILOR, IN SATU MARE Nu mica i-a fost mirarea unui barbat din Satu Mare care a aflat, dintr-o notificare trimisa de pr...

Cum a fost afectată autonomia unei mașini electrice Dacia Spring în timpul iernii. Povestea unui proprietar.
Cum a fost afectată autonomia unei mașini electrice Dacia Spring în timpul iernii. Povestea unui proprietar.

Mașinile electrice sunt încă la începutul evoluției lor și nu sunt pe placul tuturor. Pentru a forma o opinie despre fiabilitatea,...

Romania: una dintre cele mai lipsite de transparenta piete auto din Europa. 1 din 5 masini rulate au kilometrajul dat inapoi, iar peste jumatate au fost avariate
Romania: una dintre cele mai lipsite de transparenta piete auto din Europa. 1 din 5 masini rulate au kilometrajul dat inapoi, iar peste jumatate au fost avariate

România are una dintre cele mai lipsite de transparență piețe auto din Europa. Una din cinci mașini rulate au kilometrajul modific...