Cum a fost afectată autonomia unei mașini electrice Dacia Spring în timpul iernii. Povestea unui proprietar.

Cum a fost afectată autonomia unei mașini electrice Dacia Spring în timpul iernii. Povestea unui proprietar.

Mașinile electrice sunt încă la începutul evoluției lor și nu sunt pe placul tuturor. Pentru a forma o opinie despre fiabilitatea, autonomia și costurile asociate cu ele, este necesar să trecem timpul și să adunăm informații relevante de la utilizatori.

Astăzi nu ne concentrăm pe aspectul poluării sau pe cât de prietenoase sunt mașinile electrice cu mediul înconjurător. Aceasta este o dezbatere inutilă în acest moment, în comparație cu alte aspecte mai importante.

Având în vedere că temperaturile au scăzut sub -10 grade Celsius în ultima perioadă, ne-am interesat de experiențele proprietarilor de mașini electrice în astfel de condiții.

Vom explora în câteva articole diferite experiențele, deoarece există diferențe semnificative între modelele și producătorii de mașini electrice. Vom începe cu modelul complet electric “autohton” Dacia Spring. Trebuie menționat că, deși brandul Dacia este românesc, produsul în sine este fabricat în China.

Dacia Spring a devenit o opțiune accesibilă, în special prin programul Rabla Plus, pentru cei care au dorit să aibă o mașină electrică. Cu un raport preț/calitate promițător, mulți români au văzut în această opțiune o modalitate de a-și satisface nevoile în anumite condiții.

Liviu Drăghici, proprietar de mașină electrică, împărtășește experiența sa: “Mașina a fost cumpărată pentru a se potrivi nevoilor mele și sunt în continuare mulțumit de achiziție. Cu toate acestea, există anumite aspecte pe care trebuie să le luăm în considerare și să le acceptăm.

Am avut bucuria de a constata că autonomia specificată de producător a fost confirmată și chiar depășită în zilele de vară. Cu toate acestea, situația se schimbă în sezonul rece, și aici aș vrea să fac două observații: autonomia în zilele obișnuite de iarnă, cu temperaturi în jur de 0 grade Celsius, și autonomia în zilele geroase, când temperatura a scăzut sub -10 grade Celsius.

În zilele reci, dar nu foarte reci, am avut o autonomie de aproximativ 140 de kilometri, în condiții de trafic asemănătoare.

În zilele geroase, autonomia a scăzut semnificativ. Am experimentat asta pe un traseu de la Ploiești la Valea Doftanei, un drum pe care, în condiții normale, îl puteam face dus-întors fără a avea nevoie de o reîncărcare. Cu toate acestea, autonomia a scăzut la 100 de kilometri. Acest lucru nu a fost o problemă, deoarece am petrecut noaptea acolo intenționat, iar mașina a fost reîncărcată. Cu toate acestea, consider că este important să știți la ce să vă așteptați în viitor dacă sunteți viitori proprietari de mașini electrice.

Sunt conștient că există modele de mașini electrice cu sisteme de încălzire pentru acumulatori, care permit menținerea unei autonomii mai mari în condiții reci, dar acest lucru nu se aplică pentru Dacia Spring. Trebuie să luăm în considerare și alte costuri de achiziție, deci trebuie să rămânem obiectivi și să evaluăm performanțele în ansamblu.“

Așa cum am menționat la începutul acestui articol, este esențial să aflăm experiențele utilizatorilor de mașini electrice, deoarece aceste relatări sunt obiective. Suntem deschiși să împărtășiți astfel de experiențe, indiferent de modelul mașinii, pentru a ajuta pe cei care intenționează să achiziționeze astfel de vehicule să-și formeze o părere informată și să ia decizii adecvate.

Citeste articolul integral, aici.

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...