Scaderea taxelor pe carburant in Gemania – aspecte de interes

Scaderea taxelor pe carburant in Gemania – aspecte de interes

Momentul achizitiei unei masini, indiferent daca vorbim de un autovehicul din reprezentanta sau la mana a doua, presupune exprimarea optiunii cu privire la carburantul utilizat de aceasta, respectiv benzina / motorina, mai nou chiar si varianta electrica.

Este de la sine inteles faptul ca optiunea insasi depinde de diversi factori, de la gustul si motivele personale ale fiecaruia, pana la realitatea din piata (costuri / calitate carburant), de ce nu si pozitie sociala sau banii dedicati intretinerii unui autovehicul.

In ceea ce priveste combustibilul standard, fie el benzina sau motorina, contextul international actual este oarecum tulbure, efectul putand fi vazut foarte clar si in piata auto din Romania. Din cauza costurilor exagerat de mari inregistrate in randul carburantilor in aceasta perioada de impas economic mondial exista guverne care au gandit programe de ajutorare a conducatorilor auto, acesta fiind si cazul Germaniei.

La nivel international, Bulgaria intra in categoria tarilor membre ale Uniunii Europene ale caror guverne au venit in ajutorul consumatorilor care sufera ca urmare a cresterii galopante a preturilor la carburant, prin oferirea de combustibil la valoare mai mica, in cantitate de cel mult 50 de litri in decurs de o luna, Polonia s-a ocupat de taierea TVA-ului, Slovenia, Croatia si Ungaria au plafonat preturile la pompa, Franta a reusit chiar sa acorde o reducere directa, pe cand Germania a procedat la scaderea taxelor pe carburant.

Astfel, Germania a apelat la diminuarea taxelor pe carburant, Bundestag si Bundesrat aproband acest plan odata cu 01.06. a.c.

Diminuarea taxei pe carburant in Germania

Potrivit ziarulromanesc.de, costurile ridicate din ultima perioada, inclusiv cele legate de combustibil, au dezechilibrat bugetul populatiei germane. Alimentele si energia din ce in ce mai costisitoare au obligat guvernul federal sa apeleze la implementarea unui numar de masuri, precum introducerea biletului de noua euro la transportul public si diminuarea taxelor legate de carburant.

Conducatorii auto vor beneficia de pe urma acestor masuri odata cu diminuarea taxei de carburant, in timp ce pietonii vor avea de castigat odata cu introducerea biletului ieftin pe perioada verii pentru transportul in comun.

Valoarea reducerii la carburanti in Germania

In conditiile in care cam jumatate din valoarea carburantului din Germania tine de impozitare, diminuarile de taxe vor face diferenta. Astfel, povara fiscala pe benzina in Germania va scadea pentru o anumita perioada cu 29.55 centi/l. sau chiar 35.2 centi/l. plus TVA; in ceea ce priveste motorina, taxele scad cu 14 centi/l. sau chiar cu 16.7 centi/l. cu TVA.

Este de interes modalitatea prin care companiile din domeniul petrolului vor reusi sa transfere aceasta taxa la nivelul consumatorilor. Conform estimarilor in domeniu si potrivit ziarulromanesc.de, benzina se va ieftini cu pana la 15-30 centi/l., pe cand motorina va inregistra o scadere de pana la 11-14 centi/l.

Cat va dura aceasta ieftinire a carburantului?

Aceste masuri sunt luate deocamdata pe perioada a 3 luni, respectiv lunile de vara (iunie, iulie, august).

Facem mentiunea faptului ca este bine sa luati in considerare posibilitatea incidentei unei intarzieri de ordinul a cateva zile inainte de a face o vizita la statiile de alimentare chiar la data de 1 iunie, aceasta fiind foarte probabila in conditiile in care benzinariile vor dori sa lichideze vechile stocuri existente la pret mai mare, inainte de a aplica noile reduceri reglementate. Nu mai facem referire la faptul ca in primele zile aglomeratia la pompe va fi de nedescris, motiv pentru care se impune o oarecare rezerva.

Opinia generala a populatiei cu privire la diminuarea taxei pe carburant

Opiniile sunt diverse in randul populatiei din Germania. Astfel, hotararea luata de Guvern este primita si cu numeroase critici din perspectiva faptului ca oficialii nu ar trebui sa se implice in subventionarea carburantului, in acest mod nefacand altceva decat sa impulsioneze conducatorii auto la folosirea cu regularitate a autovehiculelor pe drumurile publice, implicit la cresterea fenomenului poluant.

Atitudinea pare a fi contrara tendintei generale de protejare a mediului, respectiv modalitatii de economisire si stocare a energiei pentru perioada rece.

In virtutea celor declarate de economistul Veronika Grimm pentru ARD si potrivit ziarulromanesc.de „Este contraproductiv sa scadem preturile la benzina in aceasta situatie. Pentru ca oamenii vor conduce mai mult“.

De asemenea, conform declaratiilor ministrului Economiei, Robert Habeck, „Multi oameni sufera de pretul ridicat al combustibilului (…) vor suferi in continuare suficient chiar daca taxa pe combustibil va fi redusa timp de trei luni. Deci, in adevar, nu este chiar ieftin de condus.“

Potrivit platformei germane de comparare a preturilor Verivox, masurile luate cu privire la carburanti sunt aproape nesemnificative in raport cu cresterea galopanta a costurilor care afecteaza populatia Germaniei in aceasta perioada tulbure. Astfel, o gospodarie medie din Germania va cunoaste cheltuieli suplimentare de 2408 euro in anul 2022, in conditiile in care masurile luate in vederea ajutorarii populatiei sunt in valoare de 1035 euro, tendinta fiind de deficit.

sursa foto: https://floteauto.ro/

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Italia si Germania nu accepta planul UE de interzicere a masinilor pe benzina si motorina
Italia si Germania nu accepta planul UE de interzicere a masinilor pe benzina si motorina

Italia și Germania au blocat recent planurile Uniunii Europene de interzicere a vânzării de mașini care funcționează cu benzină și...

Mobilitate electrica la cel mai inalt nivel: Germania nu bate pasul pe loc si construieste soseaua capabila sa incarce vehicule electrice
Mobilitate electrica la cel mai inalt nivel: Germania nu bate pasul pe loc si construieste soseaua capabila sa incarce vehicule electrice

_ MOBILITATE ELECTRICA LA CEL MAI INALT NIVEL _ Germania nu bate pasul pe loc si construieste soseaua capabila sa incarce vehicule...

Ai voie sa claxonezi in Germania? Cat este amenda daca faci asta!
Ai voie sa claxonezi in Germania? Cat este amenda daca faci asta!

Atunci când călătorim într-o țară străină, este important să fim conștienți de legile și regulile rutiere specifice acelei țări. U...

Rasturnare de situatie pentru adeptii autoturismelor electrice – in Germania ruleaza la ora actuala un VW Golf 7 1.4 TSI alimentat cu benzina sintetica
Rasturnare de situatie pentru adeptii autoturismelor electrice – in Germania ruleaza la ora actuala un VW Golf 7 1.4 TSI alimentat cu benzina sintetica

Potrivit gandul.ro, acum ceva vreme se preconiza o intrare puternica a masinilor electrice pe piata vanzarilor auto, existand prod...