Rasturnare de situatie pentru adeptii autoturismelor electrice – in Germania ruleaza la ora actuala un VW Golf 7 1.4 TSI alimentat cu benzina sintetica

Rasturnare de situatie pentru adeptii autoturismelor electrice – in Germania ruleaza la ora actuala un VW Golf 7 1.4 TSI alimentat cu benzina sintetica

Potrivit gandul.ro, acum ceva vreme se preconiza o intrare puternica a masinilor electrice pe piata vanzarilor auto, existand producatori in domeniu care procedasera deja la asamblarea de autoutilitare electrice, tehnologie acceptata incet incet de mare parte dintre consumatori.

In situatia in care termenul instituit pentru anul 2035 va fi respectat, atunci in urmatorii 13 ani ar trebui sa se faca cat de cat usor tranzitia inspre autovehicule cu zero emisii in transporturi, in acest mod fiind vizata cresterea independentei in domeniul energiei si protejarea mediului, implicit a sanatatii populatiei.

Facem mentiunea faptului ca Uniunea Europeana este dependenta cam 97% de titeiul din Federatia Rusa si Orientul Mijlociu, comercializarea de masini electrice conducand la eliminarea acestei dependente sau cel putin la scaderea ei.

Conform Acordului de clima de la Paris, emisiile trebuie restrictionate serios in scopul respectarii prevederilor stabilite la reuniunea ce a avut loc in capitala Frantei, in acest mod ajungandu-se la o mai buna calitate a vietii si a aerului respirabil, implicit la o mai buna sanatate a fiecaruia dintre noi.

Conform declaratiilor lui Vlad Radu Zamfira pentru Infoclima “noi standarde in privinta emisiilor pot accelera tranzitia catre vehicule electrice, care la randul lor vor necesita o infrastructura upgradata a punctelor de incarcare si a retelelor energetice.”

Potrivit gadget.ro, in prima parte a lunii iunie, Parlamentul European a votat intrarea in vigoare a pachetului de lege care vizeaza diminuarea emisiilor de dioxid de carbon cu pana la 100% pana in anul 2035.

Acest pachet de lege a trecut in plenul Parlamentului European cu un numar de 339 de voturi pentru, 249 de voturi impotriva si un numar de 24 de abtineri. Cu alte cuvinte, este clar faptul ca incepand cu anul 2035, cel putin teoretic, nu se va mai permite producerea si vanzarea de autovehicule avand motoare termice in dotare in spatiul european.

Totusi, situatia de fapt sta un pic diferit, in conditiile in care punerea in practica a acestei decizii este la dispozitia fiecarui stat membru al Uniunii Europene, interesele fiind dintre cele mai variate. Potrivit gadget.ro, aceasta se intampla deoarece statele membre care nu exceleaza in ceea ce priveste industria auto se vor alinia planului in discutie, pe cand tarile recunoscute pentru o puternica industrializare auto vor trage semnale de alarma, emite obiectii si solicita derogari.

Exista si situatii de exceptie, precum este cazul Suediei. Desi targetul de stopare a productiei de autovehicule dotate cu motoare cu combustie interna este anul 2035, Volvo tinteste spre o grabire a acestuia, putand deveni astfel primul brand auto care realizeaza trecerea la full electric pana in anul 2030.

Nu toti producatorii de masini sunt de aceeasi parere, BMW si Toyota opunandu-se, pe cand VW si Mercedes au stat mult timp in expectativa in vederea luarii unei pozitii oficiale. Recent insa, Germania bate in retragere.

Astfel, Ministrul Federal al Finantelor din Germania, Christian Lindner, a facut mentiunea faptului ca vor continua sa existe nise pentru autovehiculele avand in dotare motoare cu combustie interna, ceea ce ar face ca aceasta interdictie sa fie o mare greseala, motiv pentru care guvernul german se va opune legislatiei europene.

Cu alte cuvinte, nu toate parerile concorda in ceea ce priveste afirmatia conform careia masinile electrice reprezinta viitorul, potrivit autolatest.ro.

Potrivit autolatest.ro, Germania se opune vehement masinilor electrice, in conditiile in care VW nu a putut, cu un buget de 100 miliarde euro, sa comercializeze mai multe modele ID3 si ID4, desi in Germania s-a derulat un program Rabla foarte bine pus la punct.

Raportatandu-ne la tara noastra, vanzarile de masini electrice nu stau nici aici extraordinar, cu tot cu ajutorul celor 11500 euro oferiti dealerilor pentru RABLA PLUS si cu tot efortul importatorilor.

Cu ce ajuta benzina sintetica in acest context?

Nemtii de la ADAC si Central Association of the German Motor Trade (ZDK) au procedat la identificarea unei solutii logice pentru cele 1.4 miliarde de autoturisme avand in dotare motoare alimentate cu benzina si motorina. Astfel, ei s-au folosit de benzina sintetica rezultata din electroliza din dioxidul de carbon din atmosfera, mai precis au utilizat 20 de litri de astfel de compus la un Golf 7 1.4 TSI.

Masina s-a comportat atat de bine incat nici personalul abilitat in domeniu nu a fost capabil sa observe diferente, comportamentul fiind acelasi cu al unui motor alimentat cu carburant standard, in realitate acesta ruland pe benzina sintetica.

Chemieanlagenbau Chemnitz afirma faptul ca benzina sintetica se obtine usor, uzina fiind capabila sa genereze inclusiv motorina sintetica sau GPL sintetic.

Pentru edificare, cei de la autolatest.ro au urcat pe pagina lor de internet un videoclip care ofera informatii suplimentare pasionatilor.

Facem mentiunea ca benzina sintetica intruneste aceleasi proprietati cu benzina traditionala, cu alte cuvinte timpul de alimentare este normal, necomparandu-se cu cele 2 sau 4 ore necesare masinilor electrice.

sursa foto: https://www.etuners.gr/

Citeste si...
De ce motorina este mult mai scumpa ca benzina?
De ce motorina este mult mai scumpa ca benzina?

Nu doar in Romania motorina este mai scumpa la pompa. Toata Europa se lupta cu aceasta situatie si preturile au depasit in lunile...

Motivul pentru care nu poti turna motorina in rezervorul unei masini pe benzina. Reciproca nu este valabila
Motivul pentru care nu poti turna motorina in rezervorul unei masini pe benzina. Reciproca nu este valabila

Momentul achizitiei unei masini, indiferent daca vorbim de un autovehicul din reprezentanta sau la mana a doua, presupune exprimar...

Un roman a inventat autoturismul Dacia care FUNCTIONEAZA CU APA, IN LOC DE BENZINA SAU MOTORINA … SI NU ESTE SINGURUL!
Un roman a inventat autoturismul Dacia care FUNCTIONEAZA CU APA, IN LOC DE BENZINA SAU MOTORINA … SI NU ESTE SINGURUL!

_ MINTI STRALUCITE DIN ROMANIA - INVENTII ACTUALE IN DOMENIUL AUTO _ Se pare ca romanii nu duc lipsa de inventivitate, in conditii...

Benzina din rezervorul masinii poate expira. Cum ii poti prelungi valabilitatea?
Benzina din rezervorul masinii poate expira. Cum ii poti prelungi valabilitatea?

Te-ai gandit ca benzina din rezervorul masinii poate expira? Recent, Matt Crisara a mentionat faptul ca, lasat in vehicul, gazul p...