Germania este prima tara din Uniunea Europeana care respinge planul ce prevede interzicerea motoarelor termice din 2035

Germania este prima tara din Uniunea Europeana care respinge planul ce prevede interzicerea motoarelor termice din 2035

Votul din Parlamentul European potrivit caruia toate masinile si autoutilitarele iesite de pe banda de fabricatie, incepand cu anul 2035, trebuie sa nu genereze emisii de dioxid de carbon este de maxima importanta in ceea ce priveste impactul climatic.

Facem mentiunea faptului ca in ultimii 10 ani, in spatiul U.E., comercializarea de autoturisme a cunoscut cresteri serioase. Astfel, in anul 2019, numarul de autoturisme din U.E. s-a majorat cu 1.8% fata de anul precedent, in circulatie regasindu-se 242.7 milioane masini. De asemenea, tara noastra a cunoscut cea mai serioasa crestere, respectiv 7%.

Potrivit gandul.ro, masinile electrice intra destul de tare pe piata vanzarilor auto, existand producatori in piata care au procedat deja la asamblarea de autoutilitare electrice, tehnologie acceptata incet incet de mare parte dintre consumatori.

In situatia in care termenul instituit pentru anul 2035 va fi respectat, atunci in urmatorii 13 ani ar trebui sa se faca usor tranzitia inspre autovehicule cu zero emisii in transporturi, in acest mod fiind vizata cresterea independentei in domeniul energiei si protejarea mediului, implicit a sanatatii populatiei.

Facem mentiunea faptului ca Uniunea Europeana este dependenta cam 97% de titeiul din Federatia Rusa si Orientul Mijlociu, comercializarea de masini electrice conducand la eliminarea acestei dependente sau cel putin la scaderea ei.

Conform Acordului de clima de la Paris, emisiile trebuie restrictionate serios in scopul respectarii prevederilor stabilite la reuniunea ce a avut loc in capitala Frantei, in acest mod ajungandu-se la o mai buna calitate a vietii si a aerului respirabil, implicit la o mai buna sanatate a fiecaruia dintre noi.

Conform declaratiilor lui Vlad Radu Zamfira pentru Infoclima “noi standarde in privinta emisiilor pot accelera tranzitia catre vehicule electrice, care la randul lor vor necesita o infrastructura upgradata a punctelor de incarcare si a retelelor energetice.”

Votul din Parlamentul European este sustinut de un numar de 53 de O.N.G.-uri si 12 tari din spatiul european, printre care si Romania, scopul major fiind reprezentat de debarasarea de dependenta de petrolul rusesc si de diminuarea factorului poluant in mediile urbane din spatiul european.

Potrivit gadget.ro, in prima parte a lunii iunie Parlamentul European a votat intrarea in vigoare a pachetului de lege care vizeaza diminuarea emisiilor de dioxid de carbon cu pana la 100% pana in anul 2035.

Acest pachet de lege a trecut in plenul Parlamentului European cu un numar de 339 de voturi pentru, 249 de voturi impotriva si un numar de 24 de abtineri. Cu alte cuvinte, este clar faptul ca incepand cu anul 2035, cel putin teoretic, nu se va mai permite producerea si vanzarea de autovehicule avand motoare termice in dotare in spatiul european.

Totusi, situatia de fapt sta un pic diferit, in conditiile in care punerea in practica a acestei decizii este la dispozitia fiecarui stat membru al Uniunii Europene, interesele fiind dintre cele mai variate. Potrivit gadget.ro, aceasta se intampla deoarece statele membre care nu exceleaza in ceea ce priveste industria auto se vor alinia planului in discutie, pe cand tarile recunoscute pentru o puternica industrializare auto vor trage semnale de alarma, emite obiectii si solicita derogari.

Exista si situatii de exceptie, precum este cazul Suediei. Desi targetul de stopare a productiei de autovehicule dotate cu motoare cu combustie interna este anul 2035, Volvo tinteste spre o grabire a acestuia, putand deveni astfel primul brand auto care realizeaza trecerea la full electric pana in anul 2030.

Nu toti producatorii de masini sunt de aceeasi parere, BMW si Toyota opunandu-se, pe cand VW si Mercedes au stat mult timp in expectativa in vederea luarii unei pozitii oficiale. Recent insa, Germania bate in retragere.

Astfel, Ministrul Federal al Finantelor din Germania, Christian Lindner, a facut mentiunea faptului ca vor continua sa existe nise pentru autovehiculele avand in dotare motoare cu combustie interna, ceea ce ar face ca aceasta interdictie sa fie o mare greseala, motiv pentru care guvernul german se va opune legislatiei europene.

Mai mult, Christian Lindner a venit cu o completare potrivit careia Germania va conduce topul pietelor producatoare de vehicule electrice de pe intreg spatiul Uniunii Europene.

Impactul acestei decizii in Romania

In ceea ce priveste statisticile, nu detinem inca date oficiale cu privire la impactul generat de o astfel de tranzitie in economia romaneasca. In conditiile in care tara noastra produce autoturisme si componente pentru acestea, referindu-ne aici la autoturisme avand in dotare motoare care functioneaza pe baza de benzina si motorina, este necesara stabilirea unui plan de adaptare, in caz contrar tara noastra putand avea de suferit păe termen mediu si lung.

In domeniul auto s-a efectuat o simulare pentru Slovacia, tara care beneficiaza, de asemenea, de industrie constructoare de masini; potrivit acestei simulari, neadaptarea la modificarile din domeniul productiei auto va genera o diminuare a PIB-ului de 10 procente.

sursa foto: https://www.7media.ro/

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...