Senzorii comuni ai autoturismelor

Senzorii comuni ai autoturismelor

Masinile moderne au o cantitate tot mai mare de senzori. Cele mai multe masini au un senzor de oxigen si un senzor de pozitie a clapetei de acceleratie, insa senzorii de parcare sunt optionali.

Mecanicii profesionisti sunt de acord ca una dintre cele mai importante evolutii care au avut loc in ultimii ani este extinderea senzorilor pentru a monitoriza sistemele mecanice. Acesti senzori sunt responsabili pentru inregistrarea continua a datelor si transmiterea acestor informatii valoroase catre ECU.

Beneficiul mecanicii este ca nu trebuie sa-si bata capul pentru a-si da seama ce este in neregula cu o masina - capacitatea ECU de a stoca codurile de probleme ale senzorilor usureaza obtinerea acestor date.

In general, atunci cand un senzor detecteaza o problema, va crea un cod de eroare care va fi stocat in ECU, pana cand un mecanic profesionist va finaliza o scanare diagnostica. Dupa ce au descarcat codurile stocate, pot sa identifice sursa codului si sa finalizeze reparatiile corecte.

Utilizarea senzorilor a imbunatatit capacitatea si fiabilitatea autoturismelor, dar nu toti senzorii sunt vazuti in fiecare model.

Citeste si despre: cum se diagnosticheaza o clapeta de acceleratie defecta

Senzori comuni care se gasesc la toate masinile

Anumiti senzori sunt destul de standardizati si pot fi chiar impusi de lege. De exemplu, senzorii de oxigen sunt necesari pentru a controla emisiile din conducta de evacuare si pentru a reduce poluarea.

Senzorii ABS sunt necesari pentru functionarea sistemului ABS. Acestia anunta sistemul cand o roata nu se roteste corect pentru a preveni o problema inainte de a se produce.

Senzorii de pozitionare a senzorului de acceleratie monitorizeaza pedala de gaz si cantitatea de presiune aplicata si o compara cu cantitatea de combustibil trimisa motorului.

Senzorul de debit de masa al aerului este vazut pe toate sistemele de injectie multiport. Monitorizeaza cantitatea de aer pentru a asigura mentinerea corecta a raportului combustibil/aer pentru o performanta optima.

Senzorii de presiune absoluta ai galeriei ajuta la asigurarea timpului de aprindere la viteza corecta. Acesta este un alt senzor care este necesar pentru a va mentine masina in functiune.

Senzorii de pozitie ai arborelui cotit sunt esentiali in orice vehicul fara distribuitor. Ajuta la controlul timpului de aprindere.

Citeste si despre: senzor de pozitie arbore cotit defect

Senzori optionali pe care ai vrea sa ii iei in considerare

Cand mergeti la cumparaturi auto, trebuie sa stiti ca unii senzori nu sunt standard pentru toate modelele. In caz contrar, s-ar putea sa fiti dezamagit cand conduceti noul vehicul acasa. Exista niste senzori noi care sunt considerati upgrade-uri sau sunt disponibili la pachetele de automobile premium, in timp ce altele pot fi adaugate contra cost.

In multe cazuri, acesti senzori vor necesita componente suplimentare pentru a functiona, asa ca asigurati-va ca ati intrebat dealerul cu privire la elementele suplimentare pe care trebuie sa le instalati. 

Senzorii de presiune a anvelopei devin tot mai des intalniti, dar nu sunt pe fiecare model. Ei monitorizeaza presiunea aerului din anvelope si va spun cand trebuie sa adaugati mai mult aer. 

Senzorii de parcare sunt de asemenea optionali. Odata cu tehnlogia avansata, acesti senzori ne avertizeaza cand ne apropiem prea mult de un obstacol, cu botul masinii sau cu spatele acesteia.

Desi fiecare masina, camion sau SUV are un program de intretinere care trebuie urmat, senzorii nu sunt in mod obisnuit enumerati in aceste programe. Este intotdeauna o idee buna ca un tehnician profesionist sa inspecteze senzorii critici atunci cand efectueaza intretinerea de rutina a vehiculului.

Citeste si despre: cum recunosti un senzor MAP defect

Sursa foto: ryansautomotive.ie, priuschat.com, alibaba.com

Articole similare

Acest cod se refera la eroarea sistemului de control al transmisiei.

P0219 – Acest cod de eroare OBD2 se refera la o viteza a motorului depasita.

Masina ta are 3 filtre importante: filtrul de benzina, filtrul de aer si filtrul de polen sau filtrul de cabina.

Acest cod se refera la eroarea sistemului pompei secundare de injectie a aerului - supapa de control - zona A.