Ce senzori fac ABS-ul sa functioneze?

Ce senzori fac ABS-ul sa functioneze?

Cand ne referim la sistemele ABS e bine sa ai in vedere anul de fabricatie al masinii pentru ca aceste sisteme s-au dezvoltat destul de-a lungul anilor, dar trebuie sa stii si cum functioneaza.

Un sistem ABS este sistemul care permite ca rotile masinii sa mentina contactul de tractiune cu suprafata drumului in conformitate cu miscarile soferului la franare, prevenind blocarea rotilor si alunecarea necontrolata.

Citeste si despre: cauzele aprinderii martorului ABS

Este un sistem computerizat care monitorizeaza toate rotile si aplica franele. Face acest lucru la o viteza mult mai mare si cu un control mult mai bun decat ar reusi soferul.

ABS-ul ofera in general un control al masinii imbunatatit si scade distanta de oprire pe suprafetele uscate si alunecoase, totusi pe pietris si suprafetele acoperite cu zapada, ABS-ul poate creste semnificativ distanta de franare cu pastrarea unui control mai bun al masinii.

Primul sistem ABS a inceput cu un modul ABS, un sistem hidraulic montat in interiorul cilindrului principal al franei, si avea doar un singur senzor la diferentialul din spate al masinii cu tractiune pe spate.

Acesta era cunoscut ca sistem de antiblocare a franelor WAL. Producatorii de autovehicule au pus apoi doi senzori ABS la rotile din spate si au facut supapele hidraulice separate de cilindrul principal.

Apoi sistemul ABS a evoluat la montarea cate unui senzor pe fiecare roata, un sistem mai sofisticat de valve hidraulice si computere legate in retea. Astazi, masinile pot avea patru senzori, cate unul pentru fiecare roata sau computerul ar putea folosi doar datele de iesire ale senzorului de viteza de la transmisie pentru a activa ABS-ul prin schimbarea in viteza inferioara sau sa inchida partial motorul.

Cele mai multe vehicule au patru senzori, unul la fiecare roata, dar tu poti sa observi acest lucru daca te uiti in spatele rotii unde vei vedea un cablu care vine din zona rulmentilor sau de pe ax.

Unele din vehiculele de azi au firele pentru ABS bagate pe sub mocheta din interiorul masinii pentru a le pastra departe de alte obiecte. In altele, le vei vedea de-a lungul sistemelor de suspensie.

Unele sunt incorporate in sistemul de rulmenti de la roti, iar daca unul se strica va trebui schimbat intreg ansamblul. Sper ca acest articol sa va ajute sa localizati senzorii.

Citeste si despre: probleme cu modulul de comanda a sistemului ABS

Sursa foto: mechanexpert.com

Articole similare

Nu este indicat sa mergi cu masina daca pierde lichid. Acest lichid poate fi lichid de frana sau antigel si deplasarea ta nu va fi de durata.

Noua serie de motoare numita GD a iesit in 2015, inlocuind seria de motoare KD - cele mai raspandite motoare diesel cu 4 cilindri produse de Toyota.

Cum sa faca sa aduca „feeling-ul” si la masinile cu transmisie automata? Raspunsul a venit sub forma unei tehnologii inovative, numita transmisia Tiptronic.

Acest cod se refera la o eroare a tensiunii in sistemul de referinta - zona "A" - impulsuri electrice intermitente.