Siguranta net superioara in cazul masinilor dotate cu butoane standard in habitaclu

Siguranta net superioara in cazul masinilor dotate cu butoane standard in habitaclu

Siguranta net superioara in cazul masinilor dotate cu butoane standard in habitaclu, spre deosebire de cele prevazute cu ecrane tactile – Dacia Sandero se afla in top 3

Potrivit promotor.ro si autoweek, butoanele standard din habitaclul autovehiculelor ofera mai multa siguranta decat ecranele tactile – cel putin asta considera jurnalistii suedezi care activeaza in domeniul auto.

Avansul tehnologic in domeniul auto a adus cu sine o multitudine de facilitati in dotarea autovehiculelor, cu rol deosebit de important in cresterea confortului la volan, precum si in ceea ce priveste inlesnirea conducerii autoturismului.

Printre aceste facilitati ale autovehiculului se numara si sistemele multimedia cu ecran tactil, acestea jucand un rol deosebit de important in ceea ce priveste modul in care conducatorii auto interactioneaza cu autoturismul; totusi, in baza noilor studii, aceasta interactiune se dovedeste a necesita un efort consistent din partea soferilor, efort care nu de putine ori distrage atentia de la condusul masinii in sine.

In ceea ce priveste comenzile tactile, jurnalistii de la o revista auto suedeza au efectuat recent un studiu fundamentat pe diferitele concepte de operare ale sistemelor multimedia din dotarea autovehiculelor. Acestia au ajuns la concluzia ca ecranul tactil sau touchscreen-ul ingreuneaza activitatea conducatorilor auto, afectand astfel atentia acestora la volan.

Scandinavii sunt convinsi de faptul ca tehnologizarea in ceea ce priveste comenzile tactile este capabila sa distraga soferul, de aici pana la producerea de accidente de circulatie nemaifiind decat un pas.

Cercetarea scandinavilor claseaza Dacia Sandero pe pozitia a doua

Progresul tehnologic in domeniul auto a avut consecinte directe in absolut tot ceea ce putea fi modernizat sau inlocuit in scopul cresterii confortului si placerii condusului. Aceasta este situatia si in ceea ce priveste butoanele standard din dotarea autovehiculelor, modificate in comenzi tactile pe sisteme multimedia. Cei de la revista suedeza Vi Bilägare au ajuns, insa, la concluzia ca functiile tactile au o eficienta scazuta si sunt mult mai nesigure decat comutatoarele standard.

Potrivit promotor.ro si autoweek, „Jurnalistii scandinavi au efectuat un experiment pentru a testa diferitele concepte de operare ale automobilelor. Ei au comparat o gama variata de sisteme de operare de pe 11 modele noi, incepand de la hatchback-ul romanesc Dacia Sandero si terminand cu electricul BMW iX. A fost analizat, de asemenea, si un Volvo V70 din anul 2005.

Participantii la studiu au condus pe o pista goala cu o viteza de 110 km/h. In tot acest timp au avut de indeplinit patru sarcini simple folosind sistemul multimedia al masinilor. Ei au trebuit sa actioneze, intre altele, sistemul de climatizare, radioul, functia de incalzire a scaunelor. De asemenea, computerul de bord a trebuit sa fie resetat, iar iluminarea tabloului de bord a trebuit redusa la cel mai mic nivel.

Modelul Volvo V70 a fost masina in care toate sarcinile au fost indeplinite cel mai rapid. Dupa 10 secunde si 306 de metri parcursi soferul a reusit sa indeplineasca sarcinile. Pe locul al doilea s-a situat Dacia Sandero, al carui sofer a avut nevoie de 414 metri pentru a „bifa“ sarcinile. Podiumul a fost completat de Volvo C40 (417 metri).

Celelalte masini implicate in experiment au avut nevoie de peste 20 de secunde, iar distanta a fost cel putin dubla.“

Acestea fiind spuse, ramane de vazut daca aceasta opinie va prinde radacini si adepti in domeniul auto, in conditiile in care ne aflam in plina era de dezvoltare tehnologica in domeniul auto.

sursa foto: https://www.thetruthaboutcars.com/

Citeste si...
Noi modificari ale Codului Rutier in ceea ce priveste utilizarea luminilor autovehiculelor in timpul zilei, pe drumurile publice
Noi modificari ale Codului Rutier in ceea ce priveste utilizarea luminilor autovehiculelor in timpul zilei, pe drumurile publice

Proiectul de lege care urmeaza a fi aprobat in Parlament, privind regimul circulatiei pe drumurile publice din Romania, aduce noi...

Propunere de modificare a Codului Rutier in ceea ce priveste permisele de conducere suspendate
Propunere de modificare a Codului Rutier in ceea ce priveste permisele de conducere suspendate

Urmatorii ani vor aduce o serie intreaga de modificari legislative in domeniu, punctul de amenda ramanand inghetat, in anul 2023 P...

Soc la Toyota - subsidiara Toyota depistata cu frauda in ceea ce priveste trucarea testelor de emisii din ultimele doua decenii
Soc la Toyota - subsidiara Toyota depistata cu frauda in ceea ce priveste trucarea testelor de emisii din ultimele doua decenii

Potrivit dcnews.ro, subsidiara Hino Motors a Toyota, recunoscuta pentru fabricarea de autobuze si camioane, este cea responsabila...

Vesti proaste pentru Romania – primul loc din coada clasamentului in ceea ce priveste calitatea drumurilor publice din Uniunea Europeana
Vesti proaste pentru Romania – primul loc din coada clasamentului in ceea ce priveste calitatea drumurilor publice din Uniunea Europeana

Cei de la impact.ro au dat publicitatii vesti dintre cele mai proaste legate de tara noastra, de data aceasta cu privire la calita...