Inechitate grosolana in ceea ce priveste masinile scumpe hibrid – cu toate ca detin motoare de putere mare, pe benzina, conducatorii auto platesc un impozit derizoriu la stat

Inechitate grosolana in ceea ce priveste masinile scumpe hibrid – cu toate ca detin motoare de putere mare, pe benzina, conducatorii auto platesc un impozit derizoriu la stat

Oficialii au procedat la cresterea taxelor, uitand de impozitele proprietarilor de bolizi hibrid, oameni cu stare si putere financiara in conditiile in care si-au permis achizitionarea unor masini a caror valoare trece uneori si de 100000 euro.

Astfel, conform reglementarilor actuale, acestia trebuie sa achite un impozit derizoriu la stat, de cateva zeci de lei, motiv pentru care ne putem raporta la o adevarata aberatie fiscala. De parca nu ar fi fost de ajuns, acesti conducatori auto beneficiaza si de alte facilitati, printre care parcarea gratuita in Bucuresti.

In baza Codului Fiscal, masinile hibrid beneficiaza de reducerea impozitului anual cu 50%. Realitatea din teren isi spune cuvantul in conditiile in care consiliile locale pot interveni asupra procentului in discutie, acesta ajungand la 95% reducere pentru plata impozitului local, cum se intampla si in Capitala.

In aceste conditii, realitatea din teren este aceea ca proprietarii unor bolizi de lux platesc impozite insignifiante la statul roman, beneficiind si de parcare gratuita bonus.

Potrivit digi24.ro, care citeaza din site-ul az1.ro, „un model de BMW 45e cu un motor de 3.000 cmc pe benzina si un motor electric cu o putere de aproximativ 320 de CP, masina ce costa 100 de mii de euro, plateste un impozit anual in Bucuresti de 115 lei.

Un alt exemplu: pentru un Mercedes AMG GT 63 SE, cu un pret de 200 de mii de euro, o putere totala de 840 de cai putere, impozitul anual este de 290 de lei.

La fel, pentru un Bentley Bentayga de 300 de mii de euro, V6, motor de 3 litri + un motor electric si o putere totala de 449 CP, impozitul anual este de circa 150 de lei“.

Soferii din Bucuresti sunt, pe buna dreptate, deranjati de aceasta situatie, pe care o considera inechitabila: „100-200 de lei?! Mi s-a zbarlit pielea, vorbesc serios. Pai, si eu, la masina de 1.500-2.000 de euro, platesc de 10 ori? Cred eu ca daca-ti permiti sa dai 100 de mii pe o masina, sa ai si parcare gratuita, cred ca esti un smecher, dar eu, ca am masina de 2.000, trebuie sa platesc“.

Un alt conducator auto este de parere ca: „Nu 100 de lei, sigur. Mult mai mult (platesc impozit). (…) „Primaria ar putea sa ajute oamenii mult mai saraci care nu-si permit o masina electrica si ar face mult mai bine“.

Potrivit declaratiei lui Gabriel Biris, avocat fiscal, „In primul rand, trebuie ca legea sa respecte Constitutia si anume sa reflecte o asezare justa a sarcinii fiscale. Asa cum e acum, in niciun caz nu poti sa vorbesti de asezare justa a sarcinii fiscale. Nu! Pentru unii muma, pentru altii ciuma“.

Mentionam faptul ca, potrivit sursei citate, in parcul auto din Bucuresti exista deja un numar de 10000 autoturisme hibrid inregistrate la directiile de impozite si taxe locale, dintre care in sectorul 3 - 7108, in sectorul 5 - 1898, in sectorul 4 - 2978, restul cifrelor nefiind furnizate publicitatii pana la ora actuala.

Interesant este faptul ca, in baza celor declarate de Reini Stadler, expert in mobilitate urbana, „fiecare program si politica trebuie sa aiba un scop foarte clar definit, or nu e foarte clar aici care este scopul. Daca scopul este sa reducem emisiile de dioxid de carbon, stiti foarte bine un hybrid plug-in polueaza mult mai putin decat un hibrid mild, care de regula, daca faceti comparatia intre un autoturism obisnuit, chiar cu o Dacie Logan, o sa vedeti ca majoritatea autoturismelor pe hibrid mild sunt cam pe aceleasi valori de poluare“.

Astfel, ramane de vazut care va fi atitudinea oficialitatilor cu privire la aceasta speta, in perioada care va urma.

sursa foto: https://pixels.com/

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...