Simptome senzor de impulsuri aprindere defect

Simptome senzor de impulsuri aprindere defect

Ce rol are senzorul ax cu came?

Senzorul de impulsuri aprindere sau senzor ax cu came. Senzorul permite calculatorului masinii ECU, sa determine pozitia exacta a arborelui cu came. Aceasta informatie este extrem de importanta si ajuta la calcularea punctului de aprindere a combustibilului dar si de injectare a acestuia in cilindru.

Informatiile transmise de senzor sunt necesare pentru inceputul secventei de injectie a combustibilului dar si pentru controlul selectiv al cilindrilor.

Senzorul axului cu came este o piesa foarte importanta care determina functionarea sau nefunctionarea masinii. El spune bujiilor cand sa aprinda carburantul. Daca nu functioneaza corect masina va da rateruri sau in unele cazuri nu va mai porni deloc.

In acest articol o sa iti spunem si cum poti sa cureti senzorul axului cu came, pentru ca nu in toate cazurile acesta trebuie inlocuit.

De tinut minte ca o sa ai si Check-Engine-ul aprins in bord daca senzorul se defecteaza sau nu mai transmite informatii corecte.

Senzorul scaneaza o roata dintata care se afla pe arborele cu came. Aceasta roata dintata este perfect sincronizata cu arborele cu came.

In cazul in care arborele nu mai este sincronizat cu vibrochenul, timpii de admisie si de evacuare vor fi complet dati peste cap.

Practic supapele nu vor mai functiona corect, putand sa ramana deschise in timpul arderii, sau sa ramana inchise atunci cand ar trebui sa se faca admisia de benzina. In orice caz masina nu va mai functiona corect.

Senzor pozitie ax cu came defect simptome:

Este in regula sa mergi cu masina daca ai senzorul axului cu came defect?

Raspunsul este simplu, daca motorul merge normal, se tureaza normal, masina se accelereaza exact ca inainte sa ai probleme cu senzorul, poti merge. Daca masina incepe sa dea rateuri, NU mai merge cu masina, risti sa strici mai multe, chiar piese destul de scumpe cum ar fi catalizatorul masinii.

Unde se afla senzorul axului cu came?

Senzorul il vei gasi foarte aproape de axul cu came, in exterior, de cele mai multe ori pe partea opusa distributiei.

Il vei gasi 100% daca vei identifica pozitia axului cu came.

Curatare senzor ax cu came

In cele mai multe cazuri, senzorul este doar murdar atunci cand masina incepe sa dea simptomele de mai sus.

Mai jos ti-am enumerat cativa pasi prin care poti curata senzorul axului cu came.

  1. Deconecteaza minusul de la bateria masinii.
  2. Dupa ce vei face asta trebuie sa localizezi senzorul, cum ti-am spus mai sus. El nu este in acelasi loc la toate masinile, asa ca cel mai bine ar fi sa folosesti manualul masinii si il vei gasi mult mai repede.
  3. Senzorul are 3 cabluri, noteaza pe o hartie fiecare unde vine in pozitia initiala pentru a le monta dupa la loc corect.
  4. Foloseste o surubelnita si scoate senzorul, pune-l pe o carpa curata.
  5. Curata-l acum cu un spray de contacte, apoi sterge-l cu o alta carpa tot curata.
  6. Pune-l la loc, pune cele 3 cabluri in pozitia initiala, reconecteaza bateria masinii si gata, ai curata senzorul axului cu came.

Nota: daca masina inca merge prost si Check-Engine inca este aprins in bord mergi la un mecanic pentru o investigatie mai amanuntita.

Sursa foto: quora.com

Citeste si...
Cum functioneaza senzorul de presiune din roti?
Cum functioneaza senzorul de presiune din roti?

Acum 10-15 ani acest senzor era gasit doar pe masinile de lux, in ziua de astazi devenind banal, insa extraordinar de util. Scopul...

Senzor ploaie: Ce este senzorul de ploaie?
Senzor ploaie: Ce este senzorul de ploaie?

In trecut s-au incercat mai multe metode de a automatiza stergatoarele de parbriz, insa aceste sisteme erau mai mult enervante dec...

Ce face senzorul pentru fluxul de aer
Ce face senzorul pentru fluxul de aer

Senzorii pentru fluxul de aer nu au data de expirare. Nu sunt inclusi in lista de mentenanta a producatorului alaturi de elementel...

Totul despre senzorul presiune turbo
Totul despre senzorul presiune turbo

Ce este senzorul presiune turbo si ce rol are? Senzorul presiune turbo este o parte a motorului cu turbina care masoara si regulea...