Unghiul de fuga al masinii se refera la un aliniament al rotilor corect sau geometria rotilor realizata corect. Masina trebuie sa aiba intotdeauna cele 4 roti perfect paralele, iar acestea sa fie nu aiba nici macar un grad inclinare fata de centrul masinii.
Destul de simplu, nu? Dar cum faci sa iti dai seama ca trebuie sa reglezi unghiul de fuga al masinii tale?
Ai mai jos cateva sfaturi:
- Primul semn si cel mai evident este cel in care trebuie sa tineti volanul virat pentru a merge in linie dreapta. Daca tineti volanul centrat, masina va avea tendinta sa mearga intr-o parte. Atentie aici, pentru ca toate masinile au tendinta sa traga inspre exteriorul drumului, deoarece acesta este construit cu o mica panta pentru a elimina apa. Insa cu siguranta o sa va dati seama cand este vorba de drum sau de unghiul de fuga;
- Daca luati mana de pe volan, masina va trage tare intr-o parte;
- Directia nu mai este stabila, para slabita si ai impresia ca nu tu controlezi directia masinii;
- Volanul nu mai revine pe centru dupa ce virezi. In mod normal, dupa fiecare schimbare de directie, daca ati lua mana de pe volan, acesta va reveni singur pe centru. Atunci cand deplasati dumneavoastra volanul pentru a reveni cu masina in linie dreapta, aveti o problema cu aliniamentul rotilor;
- Uzura anormala a pneurilor, mai ales a celor de pe puntea viratoare. O sa observati ca anvelopele masinii se uzeaza neuniform, mai ales pe lateral.
Daca experimentati unul din simptomele de mai sus, mergeti cu masina intr-un service pentru a regla geometria rotilor. Daca continuati sa mergeti asa veti distruge parti ale sistemului de directie si veti uza prematur anvelopele masinii.
Sursa foto: eagle-auto.com