Totul despre anvelopele la mana a doua

Totul despre anvelopele la mana a doua

Anvelopele la mana a doua pot avea mai multe probleme, precum uzura, durata de folosire si urmele de mucegai. Achizitionarea unei anvelope la mana a doua este clar mai ieftina, dar ar trebui sa va ganditi de doua ori inainte sa faceti asta si sa analizati cat de mult si in ce fel utilizati masina.

Achizitia unui set de anvelope noi in mod clar afecteaza buzunarul, in special atunci cand vine vorba de un set intreg. Avand intentia de a economisi ceva bani, unii soferi/proprietari prefera achitia anvelopelor la mana a doua.

Desi aceste anvelope uzate nu au starea la fel de buna precum cele noi, cele folosite sunt considerabil mai ieftine si reprezinta o alternativa rezonabila atunci cand satisfac criteriile cumparatorilor interesati de astfel de achizitii. Inainte de a face o astfel de achizitie, trebuie sa fii sigur ca anvelopele pe care le vrei nu sunt foarte deteriorate si nici foarte uzate.

De asemenea, cand iti propui achizitia unor astfel de anvelope, determinarea unor detalii precum cantitatea e foarte importanta. Va trebui sa iei o decizie: ai nevoie de o anvelopa, doua sau un set din 4. 

Partea 1 din 3: Ia in considerare calitatea. 

Atunci cand te uiti la anvelope la mana a doua, prima chestie ce necesita verificare este calitatea anvelopei. Desi aceste anvelope nu au starea la fel de buna precum cele noi, cele uzate trebuie sa aiba o cantitate suficienta de cauciuc pe banda de rulare, sa nu aiba galci sau taieturi si sa nu aiba uzura excesiva pe lateralele benzii de rulare.

Pasul 1: Verificati uzura anvelopei. Priviti cu atentie banda de rulare a anvelopei inainte de a efectua achizitia. 

Anvelopele cu banda de rulare insuficienta (sub 4-5 mm) fac dificil accesul la tractiunea de care aveti nevoie pentru a va descurca sau pentru a va mentine pe drumuri inguste.

Ca sa-ti poti da seama daca o anvelopa fara indicatoare de uzura are o suprafata de rulare suficienta, si nu ai un subler din intamplare la tine, introduceti o moneda de 10 bani pe suprafata de rulare, daca peste jumatate din moneda iese afara, atunci anvelopa este prea uzata.

Sfat: Unele anvelope au indicatoare de uzura pe ele. Puteti gasi aceste indicatoare in canelurile benzii de rulare. In cazul in care suprafata de rulare este uzata pana la nivel cu indicatorul sau chiar este uzata impreuna cu indicatoarele de uzura, anvelopele nu au suficienta suprafata de rulare. 

Pasul 2: Cautati modelul sau mai bine zis felul in care este uzata anvelopa.

De asemenea, trebuie sa verificati modelul de uzura al anvelopei. Anvelopa uzata neuniform indica faptul ca era inainte pusa pe un vehicul care nu avea unghiul de fuga facut. Achizitionati numai anvelope uzate care au uzura uniforma pentru a evita defectarea anvelopelor prematura.

Avertisment: Evitati sa achizitionati anvelope care au fire pe marginea benzii de rulare. Anvelopele cu fire expuse sunt un predispuse spre explozie si sunt periculoase in trafic.

Pasul 3: Determinati varsta anvelopei.

Pentru a determina varsta unei anvelope, cautati DOT-ul pe lateral, DOT care arata ca o stampial in mod normal. Aceasta stampila este alcatuita din patru numere, impreuna cu saptamana si anul in care a fost fabricata.

De exemplu, 0710 indica faptul ca anvelopa a fost fabricata in a saptea saptamana din 2010, in timp ce o stampila de data 4915 va spune ca anvelopa a fost facuta la sfarsitul anului 2015 in timpul celei de-a 49-a saptamani.

Cand cumparati o anvelopa uzata, incercati sa nu cumparati produse care au mai mult de cinci ani. Anvelopele cu varste mai mari de cinci ani au tendinta de a dezvolta mucegai uscat si au potential mai mare de uzare, decat anvelopele noi.

Popular, anvelopele se numesc cauciucuri, de la materialul folosit pentru fabricarea lor. Cauciucul este un material natural care dupa 5 ani incepe sa se intareasca si sa crape. 

Sfat: nu depozita anvelopele in frig sau in soare, cauciucul tinde sa se intareasca mai repede daca este lasat la temperaturi extreme. 

Pasul 4: Verificati cu atentia daca exista urme de mucegai. 

Mucegaiul pe suprafata unei anvelope poate duce la defectarea ei. Pentru a verifica daca exista mucegai, verificati atent peretele lateral al anvelopei, cautati inclusiv fisurile mici.

Daca nu se observa nicio fisura initiala, strangeti aproximativ trei centimetri din peretele lateral pentru a vedea daca vor aparea fisuri. Efectuati acest test in diferite puncte pe intreaga suprafata a anvelopei, asigurandu-va ca verificati ambele parti ale anvelopei. 

Pasul 5: Verificati prezenta urmelor de reparare a anvelopei. 

De asemenea, trebuie sa verificati orice anvelopa pe care doriti sa o achizitionati pentru a vedea daca a suferit vreo manipulare de genul acesta. 

Cautati orice dopuri sau patch-uri care indica faptul ca anvelopa a suferit o reparatie in trecut. In cea mai mare parte, evitati achizitionarea de astfel de anvelope cu urme de reparare pe ele. Daca nu aveti de ales, cum ar fi intr-un caz de urgenta, cereti o reducere la aceasta anvelopa la mana a doua.

Citeste si despre: top 10 probleme de siguranta a anvelopelor pe care fiecare proprietar trebuie sa le cunoasca

Partea 2 din 3: Achizitionarea unei singure anvelope.

Cand cumparati o singura anvelopa uzata, trebuie sa tineti cont de anumiti factori. In plus fata de starea anvelopei, trebuie sa verificati compatibilitatea acesteia, atat ca marime cat si ca stare de uzura, cu anvelopele deja existente pe autovehicul.

Pasul 1: Verificati compatibilitatea anvelopei la mana a doua pe care o achizitionati.

Va trebui sa comparati anvelopa pe care o achizitionati cu cea pe care o inlocuiti. Daca, din anumite motive, magazinul de unde o cumparati nu  are anvelopa cu diametrul necesar, ar trebui sa intrebati un specialist daca exista alternative, daca este cazul. Intr-un scenariu cel mai defavorabil, ar putea fi necesar ca anvelopele sa fie aduse din alta parte.

Atunci cand plasati anvelope individual pe masina dumneavoastra, interesati-va daca anvelopa este una cu sens unidirectional. Pneurile cu directie unica au sensul de rulare intr-o anumita directie si, daca nu este rotita in mod corespunzator, nu va functiona in parametrii.

Pasul 2: Verificati adancimea benzii de rulare.

Orice anvelopa la mana a doua pe care o cumparati ar trebui sa aiba o grosime de rulare asemanatoare, sau mai mare, decat anvelopa opusa. Acest lucru ajuta la prevenirea esecului prematur al anvelopei si va asigura ca aveti suficienta tractiune cu anvelopele.

Pasul 3: Determinati latimea pneului. 

Vreti sa gasiti anvelope de aceeasi latime pentru a va asigura ca aveti aderenta si stabilitatea de care aveti nevoie de la anvelopa la mana a doua si de la cea opusa acesteia.

Latimea este citita in milimetri si este distanta dintre marginea interioara si cea exterioara a benzii de rulare a anvelopei. Puteti gasi latimea direct dupa denumirea tipului anvelopei. Pirelli 225/40R18, 225 este latimea in mm.

 

Pasul 4: Verificati talonul anvelopei. 

Talonul este inaltimea sa in comparatie cu latimea acesteia. De exemplu, daca o anvelopa are un talon de 65, atunci inaltimea acesteia este egala cu 65% din latimea anvelopei.

Vreti sa evitati o anvelopa care are un talon care este mult mai mic sau mai mare decat cel al anvelopei opuse acesteia.

Citeste si despre: tehnici de negociere pentru cumpararea celor mai bune anvelope

Partea 3 din 3: Achizitionarea unei perechi sau a unui set de anvelope cu aceeasi parametri.

Cand cumparati mai mult de o anvelopa, aveti alti factori importanti care intra in joc - aceasta include si cand cumparati un set intreg. Unele lucruri pe care trebuie sa le tineti minte atunci cand faceti acest lucru includ potrivirea rapoartelor de latime si talon ale anvelopelor uzate, cel putin pentru anvelopele de pe fiecare punte separat.

Aveti putina libertate atunci cand vine vorba de modelul benzii de rulare cand cumparati anvelope uzate.

Pasul 1: Achizitionati anvelopele in perechi.

Atunci cand cumperi perechi care sa se potriveasca intre ele, cel mai important lucru este sa se potriveasca latimile anvelopei si talonul. Nerespectarea inaltimii anvelopei poate cauza uzura suplimentara a articulatiilor, afectand eventual manevrarea vehiculului.

De asemenea, trebuie sa verificati daca se potrivesc tipurile de anvelope, asigurandu-va ca autovehiculele au litera P, pentru autoturisme si camioanele usoare au literele LT, pentru camioanele usoare, la inceputul codului numeric de pe peretele lateral.

In timp ce nu este la fel de important ca latimea anvelopei sau talonul, modelul benzii de rulare ar trebui sa fie cat mai asemanator unul de celalalt pe cat posibil.

 

Pasul 2: Faceti rost de anvelope care sa se potriveasca intre ele.

Cand cumparati seturi de anvelope care sa se potriveasca, nu e necesar sa fie toate 4 aproape la fel. Atata timp cat cele doua anvelope din fata corespund parametrilor necesari si cele doua anvelope din spate se potrivesc, ar trebui sa fie bine.

Sfat: Rotirea adecvata a anvelopei poate prelungi viata anvelopelor la mana a doua. Acest lucru permite anvelopelor sa se uzeze mai uniform in timp, ca urmare a unei greutati uniforme plasate pe anvelopele din fata si din spate.

Gasirea unui set bun de anvelope uzate pentru vehiculul dumneavoastra este usor atata timp cat tineti cont de anumiti factori. Aceasta include potrivirea anvelopei pe aceeasi axa, verificarea anvelopei folosite pentru uzura si deteriorarea benzii de rulare si asigurarea faptului ca anvelopa uzata este in forma buna si nu are urme de mucegai.

Atunci, cand cumparati anvelope la mana a doua, trebuie sa retineti ca rotirea lor la fiecare 8.000-12.000 km asigura rezistenta anvelopelor in timp. 

Citeste si despre: care sunt semnele ca va trebuie anvelope noi

Sursa foto: topgear.com.ph, magnumtruckracks.com, fifthwheelst.com, usautosales.info, blog.tyresnmore.com, sava-tires.com, express.co.uk

Articole similare
Totul despre anvelope slick si semi-slick

Totul despre anvelope slick si semi-slick

Alegerea unui set de anvelope pentru un autoturism pare un lucru simplu, dar in realitate nu este chiar asa.

Sunt cauciucurile cu profil redus mai predispuse la explozie sau la a fi gaurite?

Sunt cauciucurile cu profil redus mai predispuse la explozie sau la a fi gaurite?

Anvelopele cu profil redus devin din ce in ce mai obisnuite, deoarece producatorii ofera optiuni potrivite clientilor orientati spre performanta.

Ce sa facem pentru a prelungi viata cauciucurilor ?

Ce sa facem pentru a prelungi viata cauciucurilor ?

Majoritatea producatorilor recomanda sa faceti rotatia anvelopelor la fiecare 6 luni sau la fiecare aproximativ 10 mii de kilometri.

Cum sa ai grija de anvelopele masinii tale?

Cum sa ai grija de anvelopele masinii tale?

Ca sa prelungesti viata anvelopelor tale este ideal sa le rotesti la fiecare 10.000 de kilometri parcursi.

Totul despre servofrana

Totul despre servofrana

In momentul in care apasati pedala de frana a masinii, nu este necesara o apasare foarte puternica pentru a incetini masina.

Totul despre spalarea exterioara a masinii

Totul despre spalarea exterioara a masinii

Exteriorul autoturismului este de asemenea important deoarece componentele de caroserie se pot degrada in timp sub actiunea prafului.

Totul despre chiulasa masinii

Totul despre chiulasa masinii

Pentru a clarifica, corect se spune chiulasa, la plural se spune chiulase. Cea mai intalnita varianta este de chiuloasa care este total gresita.

Totul despre motoarele TDI

Totul despre motoarele TDI

Pai pentru prima data sa intelegem ce inseamna acest acronim “TDI”, TDI vine de la (turbocharged direct injection).

Totul despre sistemul mbrace de la Mercedes-Benz

Totul despre sistemul mbrace de la Mercedes-Benz

Cand mbrace a debutat in 2008, sistemul s-a concentrat in principal pe navigatie, ajutand soferii sa ajunga cu usurinta la destinatie.

Totul despre motoarele diesel

Totul despre motoarele diesel

Motorul diesel este un motor cu ardere interna in care combustibilul se aprinde datorita temperaturii inalte create de comprimarea aerului necesar arderii.

Totul despre supapa de expansiune A/C

Totul despre supapa de expansiune A/C

Costul de inlocuire poate varia intre 300 si 600 lei, de aceea va sfatuim sa cautati la cat mai multe service-uri si sa alegeti pretul cel mai convenabil.

Totul despre performanta AMG

Totul despre performanta AMG

Modelele AMG au un aspect mai agresiv, o performanta mult mai buna, o stabilitate excelenta, ele fiind cele mai scumpe modele de la Mercedes-Benz.

Top avantaje la anvelope noi

Top avantaje la anvelope noi

Alegerea de anvelope noi nu este niciodata o decizie usoara, mai ales cu atatea variante pe piata. In acest articol vom prezenta avantajele anvelopelor noi.

Totul despre arborele cotit

Totul despre arborele cotit

Arborele cotit este o componenta fundamentala a motorului unei masini. Este sistemul care converteste energia liniara in energie de rotatie.

Totul despre bujiile auto

Totul despre bujiile auto

Este necesar sa stii ca bujiile se pot uza inainte de termenul initial, sau pot sa functioneze mai mult decat este prevazut.

Totul despre arborele cu came

Totul despre arborele cu came

Dupa cum am mentionat deja, DOHC vine din engleza, de la Double OverHead Cam si se refera la un motor cu doi arbori cu came in chiulasa.

Totul despre Tiptronic

Totul despre Tiptronic

Cum sa faca sa aduca „feeling-ul” si la masinile cu transmisie automata? Raspunsul a venit sub forma unei tehnologii inovative, numita transmisia Tiptronic.

Sfaturi de urmat inainte de a pleca la un drum lung

Sfaturi de urmat inainte de a pleca la un drum lung

In continuare va vom prezenta 10 sfaturi de care sa tineti cont inainte de a pleca cu masina la un drum lung.

Sfaturi despre siguranta anvelopelor

Sfaturi despre siguranta anvelopelor

Un lucru este cert si anume faptul ca anvelopele sunt singurul punct de contact intre vehicul si carosabil.

Totul despre sistemul de evacuare

Totul despre sistemul de evacuare

Scopul marilor producatori, la inceput era sa creeze galerii de evacuare care sa fie pe cat posibil mai mici si solide.

Totul despre sistemul Angel Eyes de la BMW

Totul despre sistemul Angel Eyes de la BMW

Cum s-ar traduce din engleza, ochi de inger sunt o inventie a bavarezilor cu care au reusit sa atraga foarte multa lume care sa le cumpere masinile.

Totul despre turbina auto

Totul despre turbina auto

Aici o sa afli ce este turbina masinii, ce rol are, cum iti dai seama ca este defecta, cum sa faci sa o intretii si de ce suiera atunci cand o accelerezi.

Totul despre supapa PCV

Totul despre supapa PCV

In sistemul de ventilare interna, cea mai importanta piesa este supapa PCV, nu furtunurile sau alte piese adiacente.

Totul despre distributia masinii

Totul despre distributia masinii

Distributia este una dintre cele mai importante componente (sau grup de componente) din motor, fara ea nimic nu poate functiona.

Totul despre supapa EGR

Totul despre supapa EGR

Ce face supapa EGR? Care sunt simptomele unei supape infundate, cum trebuie curatata si cate tipuri de EGR exista?

Totul despre sistemele Twin-Turbo si Biturbo

Totul despre sistemele Twin-Turbo si Biturbo

In articolul de astazi vom vorbi despre un subiect destul de interesant, spunem noi. Vom vorbi despre diferentele dintre sistemul BiTurbo si cel Twin-Turbo.

Sfaturi de a intretine masina iarna si vara

Sfaturi de a intretine masina iarna si vara

Temperatura si clima pot avea un impact mare asupra vehiculelor. Iarna aduce temperaturi scazute, in timp ce vara aduce temperaturi ridicate.

Totul despre lichidul de servodirectie

Totul despre lichidul de servodirectie

Servodirectia este un sistem electric sau hidraulic care ofera asistenta la directie la viteze mici.

Totul despre supraincalzirea motorului

Totul despre supraincalzirea motorului

Atunci cand motorul se supraincalzeste, cu siguranta trebuie sa cititi acest articol pentru a putea remedia problema, sau, puteti merge in service.

Totul despre conducerea defensiva

Totul despre conducerea defensiva

Conducerea defensiva se refera la soferii care prioritizeaza siguranta pe sosele in fata a orice altceva atunci cand se afla la volan.