Nivelul de uzura al anvelopelor tale determina performantele acestora. Un pneu uzat afecteaza tot ce tine de tinuta de drum a autoturismului.
Un pneu uzat nu doar face galagie si arata urat, el nu va mai frana corect, nu va mai elimina apa cum trebuie, nu va mai oferi confort si nici siguranta. Iarna, un pneu uzat este aprope inutil. Rularea cu un pneu uzat creste riscul de acvaplanare dar si de explozie.
Singura parte a anvelopei care este in contact cu asfaltul, este banda de rulare. Aceasta banda de rulare este practic o bucata de cauciuc cu diverse caneluri decupate pe suprafata ei.
Aceasta banda de rulare are o inaltime care este esentiala pentru siguranta voastra. O inaltime mica a profilului in timpul iernii reduce aderenta si iminent controlul masinii. In anumite tari este ilegal sa mergi cu anvelope tocite dupa un anumit punct.
Poti sa verifici singur uzura pneului oprind masina pe o suprafata plana si virarea maxima a volanului. Verificati daca pneurile sunt uzate uniform sau neuniform si pe stanga si pe dreapta benzii de rulare. Un pneu uzat puternic in interiorul sau exteriorul benzii trebuie sa traga un semnal de alarma.
Verificati adancimea profilului cu un subler manual sau cu unul electronic. Introduceti sublerul in canelurile cele mai adanci.
In mod normal o anvelopa noua trebuie sa aiba minim 9-11 mm inaltime a benzii de rulare. Daca cititi valori mai mici de 5 mm puteti sa va apucati deja sa cautati alte pneuri.
Daca nu aveti subler puteti afla foarte simplu daca anvelopa este de aruncat. Toate anvelopele au indicatori de uzura. Acesti indicatori se afla in 3 sau 4 puncte, in interiorul canalelor benzii de rulare.
Ei sunt niste mici bucati de cauciuc, iesite in evidenta, odata atinsi acesti indicatori, inseamna ca banda de rulare are mai putin de 4 mm si nu mai prezinta siguranta.
Sursa foto: driving.co.uk, protyre.co.uk