Totul despre conducerea defensiva

Totul despre conducerea defensiva

Conducerea defensiva este conducerea intr-o maniera care foloseste strategii de siguranta ce permit soferilor sa adreseze pericolele iminente intr-o maniera predictibila.

Mai simplu spus, este condusul menit sa salveze vieti, timp si bani, indiferent de conditiile de drum, vreme si actiunile celorlalti soferi de pe drum. Conducerea defensiva se refera la soferii care prioritizeaza siguranta pe sosele in fata a orice altceva atunci cand se afla la volan.

 

Citeste si despre: obiceiuri proaste la volan

 

 

Cele mai importante reguli pentru siguranta

 

Unul dintre elementele principale ale conducerii defensive este respectarea regulilor de baza in trafic. Mai exact, sa conduci sub limita maxima de viteza, sa opresti complet la toate semnele „STOP”, sa schimbi banda cu atentie fata de celelalte masini.

Acestea sunt reguli simple, care trebuie mereu urmate, si sunt proiectate cu gandul la siguranta participantilor la trafic. Conducerea defensiva isi propune sa induca soferilor importanta acestor reguli, deoarece urmarea lor este prima linie de aparare in fata potentialelor accidente.

Multi soferi probabil sunt familiari deja cu regula celor 3 secunde, un sfat pentru siguranta care se refera la distanta pe care trebuie sa o mentii fata de masina in spatele careia conduci.

Regula celor 3 secunde se refera la timp, si nu la spatiu, deoarece dureaza 1,5 secunde sa observi un potential pericol pe drum, si alte 1,5 secunde sa reactionezi sau sa opresti masina. De aceea, trebuie sa numeri mereu 3 secunde intre masina ta si cea din fata.

 

Hands-free-ul nu e sigur

 

Prevenirea accidentelor este principalul obiectiv al conducerii defensive, iar cel mai bun mod de a mari gradul de siguranta este sa reduci lucrurile care te-ar putea distrage. In acest fel reduci semnificativ sansele sa fii implicat intr-un accident rutier.

Cele mai importante sfaturi de care trebuie sa tii cont sunt: sa pui telefonul mobil deoparte, sa nu asezi GPS-ul intr-un loc care ti-ar putea obstructiona vederea si sa reamintesti pasagerilor sa vorbeasca incet si calm.

Desi s-a incetatenit ideea ca folosirea device-urilor hands-free este mai sigura, realitatea este alta: indiferent de modalitate, folosirea telefonului prin comenzi vocale sau alte metode hands-free in timpul condusului este periculoasa, deoarece iti reduce atentia la drum. 

O alta recomandare utila este sa eviti pe cat posibil soferii agresivi. Furia la volan este, din pacate, destul de des intalnita, dar angrenarea in acest comportament cu siguranta nu va rezolva problema.

In situatiile in care intalnesti soferi nervosi, in loc sa te implici in furia lor, cea mai buna solutie este sa incetinesti si sa ii lasi sa se indeparteze, pentru a evita situatiile neplacute.

Este de asemenea important sa ai cat mai multe cunostinte si sa fii cat mai informat. Poti urma cursuri, poti citi pe internet sfaturi si recomandari, toate in scopul de a scadea sansele unor accidente.

Unul dintre cele mai importante mecanisme in conducerea defensiva este centura de siguranta. Purtarea acesteia iti creste semnificativ sansele de a supravietui unei coliziuni prin prevenirea ejectarii din vehicul, mentinerea pasagerilor lipiti de scaune, in loc sa zboare prin masina, si mai ales mentinerea soferului pe scaunul sau, astfel incat acesta sa poata incerca redresarea autovehicului.

 

Citeste si despre: sfaturi de urmat inainte de a pleca la un drum lung

 

Cum devii un sofer defensiv mai bun

 

Din momentul in care incepi sa folosesti tehnici de conducere defensiva si elimini comportamentele daunatoare, siguranta ta deja creste. Dar, ca si in cazul altor abilitati, cu cat stii mai mult si cu cat exersezi mai mult, cu atat vei fi mai bun. Este esential sa ramai constient de urmatoarele obiceiuri sanatoase de fiecare data cand urci la volan:

 

Decizii – Fiecare decizie pe care o iei in trafic trebuie sa fie legala si sigura.

 

Spatiu personal – Spatiul tau personal in trafic, atat inauntrul cat si in afara vehiculului, trebuie mentinut in limitele de siguranta.

 

Ajungi in siguranta – Cel mai important lucru este sa ajungi la destinatie in siguranta, fara amenzi, fara coliziuni si mai ales fara a afecta siguranta celorlalti participanti la trafic.

Imparte drumul – De fiecare data cand conduci, foloseste bunul simt, cooperarea si fii politicos.

 

Fii atent – Recunoaste in tine si in ceilalti soferi riscurile comportamentelor riscante.

 

Defectiuni – Defectiunile de motor, penele, sau orice alte probleme aparute in mod neasteptat, iti pot incapacita masina in mers. Pe cat posibil, atunci cand observi ca masina are probleme, fa tot ce iti sta in putinta sa scoti masina de pe drum, astfel incat sa nu incurci sau accidentezi ceilalti soferi.

 

Concluzia: asteapta-te la neprevazut.

 

Conducerea defensiva inseamna sa iei in calcul orice posibil scenariu de fiecare data cand pleci la drum si sa te astepti la lucruri neasteptate. Nu presupune niciodata ca totul va fi bine automat: cu cat esti mai pregatit, cu atat ai mai multe sanse sa ajungi teafar la destinatie. 

 

Citeste si despre: conducerea preventiva pe timp de noapte

 

Sursa foto: fullerins.com, geeins.com, insurethebox.com

Articole similare
Totul despre arborele cotit

Totul despre arborele cotit

Arborele cotit este o componenta fundamentala a motorului unei masini. Este sistemul care converteste energia liniara in energie de rotatie.

Totul despre bujiile auto

Totul despre bujiile auto

Este necesar sa stii ca bujiile se pot uza inainte de termenul initial, sau pot sa functioneze mai mult decat este prevazut.

Totul despre supraincalzirea motorului

Totul despre supraincalzirea motorului

Atunci cand motorul se supraincalzeste, cu siguranta trebuie sa cititi acest articol pentru a putea remedia problema, sau, puteti merge in service.

Totul despre chiulasa masinii

Totul despre chiulasa masinii

Pentru a clarifica, corect se spune chiulasa, la plural se spune chiulase. Cea mai intalnita varianta este de chiuloasa care este total gresita.

Totul despre Tiptronic

Totul despre Tiptronic

Cum sa faca sa aduca „feeling-ul” si la masinile cu transmisie automata? Raspunsul a venit sub forma unei tehnologii inovative, numita transmisia Tiptronic.

Totul despre turbina auto

Totul despre turbina auto

Aici o sa afli ce este turbina masinii, ce rol are, cum iti dai seama ca este defecta, cum sa faci sa o intretii si de ce suiera atunci cand o accelerezi.

Totul despre senzorul presiune turbo

Totul despre senzorul presiune turbo

Senzorul presiune turbo este o parte a motorului cu turbina care masoara si reguleaza presiunea aerului din galeria de admisie.

Totul despre sistemul de evacuare

Totul despre sistemul de evacuare

Scopul marilor producatori, la inceput era sa creeze galerii de evacuare care sa fie pe cat posibil mai mici si solide.

Totul despre convertizorul de cuplu

Totul despre convertizorul de cuplu

Acestea sunt cele mai importante informatii legate de convertizorul de cuplu al unei masini.

Totul despre arborele cu came

Totul despre arborele cu came

Dupa cum am mentionat deja, DOHC vine din engleza, de la Double OverHead Cam si se refera la un motor cu doi arbori cu came in chiulasa.

Totul despre servofrana

Totul despre servofrana

In momentul in care apasati pedala de frana a masinii, nu este necesara o apasare foarte puternica pentru a incetini masina.

Totul despre senzorul de oxigen sau sonda lambda

Totul despre senzorul de oxigen sau sonda lambda

Senzorul de oxigen este un dispozitiv electronic utilizat pentru a masura cantitatea proportionala de oxigen dintr-un lichid sau gaz.

Totul despre anvelopele All-Season

Totul despre anvelopele All-Season

Sunt cauciucurile pentru toate anotimpurile intr-adevar bune pentru orice anotimp ?

Totul despre consumul de antigel

Totul despre consumul de antigel

Poate ati auzit la posesorii de masini mai vechi sau care au un numar foarte mare de kilometrii ca masina scoate fum alb si consuma antigel.

Totul despre lichidul de servodirectie

Totul despre lichidul de servodirectie

Servodirectia este un sistem electric sau hidraulic care ofera asistenta la directie la viteze mici.

Totul despre sistemul mild-hybrid

Totul despre sistemul mild-hybrid

Motorul electric functioneaza ca un ajutor la motorul de combustie interna si nu este capabil sa alimenteze motorul de unul singur.

Totul despre redresoarele inteligente

Totul despre redresoarele inteligente

Cand o baterie nu este complet incarcata, sulful va coroda terminalele bateriei si va poate cauza mari probleme cand vreti sa plecati la drum.

Totul despre anvelopele masinii tale

Totul despre anvelopele masinii tale

Cauciucuri, anvelope sau pneuri inseamna acelasi lucru. Afla ce inseamna marcajele de pe lateral, ce tip sa cumperi si cand trebuie schimbate.

Totul despre bateria auto

Totul despre bateria auto

In acest articol vom vorbi despre o piesa foarte cunoscuta de toti soferii si anume despre bateria auto.

Totul despre pompa de injectie

Totul despre pompa de injectie

In acest articol vom vorbi despre o piesa foarte complexa si foarte importanta, mai exact despre pompa de injectie.

Totul despre planetarele masinii

Totul despre planetarele masinii

Planetara este o piesa viatala a sistemului de transmisie, ea are rolul de a transmite energia cinetica a motorului la roata.

Totul despre alarma auto

Totul despre alarma auto

Te-ai gandit vreodata cum functioneaza acest dispozitiv? In acest articol vom analiza componentele si modul de functionare a unei alarme auto.

Totul despre masinile autonome

Totul despre masinile autonome

Aceasta masina nu are nevoie de prezenta unui pasager uman pentru a prelua controlul si este capabila de orice poate face o masina cu sofer.

Totul despre taxa Oxigen

Totul despre taxa Oxigen

In acest articol, vom trece in revista tot ce trebuie sa stii despre noua taxa: cine o plateste, cine nu o plateste, unde se poate achita, si multe alte detalii.

Totul despre supapa EGR

Totul despre supapa EGR

Ce face supapa EGR? Care sunt simptomele unei supape infundate, cum trebuie curatata si cate tipuri de EGR exista?

Totul despre clapeta de acceleratie

Totul despre clapeta de acceleratie

Murdaria si depunerile din interiorul carcasei, problemele electrice, scurgerile de vid, toate reprezinta indicatori de inlocuire a clapetei de acceleratie.

Totul despre anvelope slick si semi-slick

Totul despre anvelope slick si semi-slick

Alegerea unui set de anvelope pentru un autoturism pare un lucru simplu, dar in realitate nu este chiar asa.

Totul despre motoarele FSI, TSI si TFSI

Totul despre motoarele FSI, TSI si TFSI

Ce inseamna FSI, TSI si TFSI? Care este diferenta dintre ele, care este mai fiabil si care consuma mai putin? Ce sa alegi? Afla la noi.

Totul despre sistemele Twin-Turbo si Biturbo

Totul despre sistemele Twin-Turbo si Biturbo

In articolul de astazi vom vorbi despre un subiect destul de interesant, spunem noi. Vom vorbi despre diferentele dintre sistemul BiTurbo si cel Twin-Turbo.