Trebuie luat piciorul de pe acceleratie cand schimbi viteza?

Trebuie luat piciorul de pe acceleratie cand schimbi viteza?

Vom discuta cum trebuie sa procedam atunci cand schimbam viteza in ceea ce priveste pedala de acceleratie. Probabil foarte multe persoane cunosc informatii ca atunci cand schimbam viteza trebuie sa ridicam piciorul de pe acceleratie inainte de a apasa pe ambreiaj. Acest lucru este adevarat, dar exista si posibilitatea ca acceleratia sa ramana apasata, situatie care este denumita schimbare de putere. Acest lucru are loc atunci cand circulam cu viteza ridicata, la o turatie inalta, apasam ambreiajul si schimbam treapta de viteza, dar facem acest proces foarte rapid, fara a mai ridica piciorul de pe acceleratie.

Soferii apeleaza la acest mic artificiu tehnic asa cum am spus atunci cand conduc cu viteza mare pentru a mentine turatia cat mai ridicata la motor. Atunci cand schimbam viteza in sus, intotdeauna motorul va scadea turatia. In acest fel, ne asiguram ca turatia ramane aproape la fel ca si inainte de schimbarea vitezei.

Intrebarea pe care o pune multa lume este daca aceasta metoda chiar functioneaza, deoarece asa cum bine stim, de fiecare data cand apasam ambreiajul, sistemul se decupleaza si puterea nu mai este transmisa catre roti. In cazul masinilor cu motoare nu foarte puternice, acesta este un artificiu prin care putem provoca o schimbare de putere, dar la masinile cu motoare mari si puternice, tot ceea ce vom face va fi sa pierdem din tractiunea masinii si putem ajunge chiar si in situatia in care rotile patineaza, ceea ce nu este deloc de dorit la viteza mare.

Pe langa toate acestea, chiar daca obtinem un beneficiu in ceea ce priveste turatia motorului, trebuie sa stim ca acest stil de condus poate produce efecte secundare importante asupra masinii. In primul rand, sistemul de transmisie se va uza mult mai rapid, iar intregul bloc motor va fi supus unei solicitari mult mai intense, care nu are rost. De subliniat ca nu incurajam astfel de comportament!

In cazul in care dorim sa avem grija corespunzator de masina noastra, trebuie sa stim ca exista o varianta alternativa prin care sa schimbam vitezele, iar nivelul de turatie sa ramana ridicat. Chiar inainte de a schimba vitezele, cand deja ne aflam la o turatie mare, vom apasa incet pe schimbatorul de viteze in directia dorita, iar imediat ce vom lasa acceleratia, transmisia ne va lasa sa ducem schimbatorul in neutru, inainte de a apasa ambreiajul.

Din aceasta pozitie, chiar daca apasam ambreiajul doar pana la jumatate, schimbatorul va intra foarte usor in viteza, iar in acest mod vom reduce timpul de asteptare si pierderea de turatie cel putin la jumatate. Pe scurt, incercam sa sincronizam manual (dupa ureche) viteza de rotatie a motorului cu cea a cutiei, iar cutia de viteze sa faca sunete ciudate in momentul cuplarii.

Atentie! Nu incurajam pe nimeni sa faca cele spuse mai sus!

Citeste si...
Nu ai voie sa faci aceste lucruri cand semaforul intermitent este verde
Nu ai voie sa faci aceste lucruri cand semaforul intermitent este verde

In fiecare oras intalnim semafoare intermitente catre dreapta. Din pacate, rolul acestora si modul corect in care soferul trebuie...

Acest document nu mai trebuie prezentat in cazul unui control in trafic
Acest document nu mai trebuie prezentat in cazul unui control in trafic

Vesti noi pentru conducatorii auto – acest document nu mai trebuie prezentat in cazul unui control in trafic RCA-ul sau asigurarea...

Acest buton reduce consumul cu pana la 12%. Probabil nici tu nu stiai asta
Acest buton reduce consumul cu pana la 12%. Probabil nici tu nu stiai asta

La inceputul acestui an, preturile la carburanti au crescut in mod considerabil si au atins un maxim istoric la mijlocul anului. D...

Acest model de masina DACIA ar putea reprezenta viitorul autovehiculelor
Acest model de masina DACIA ar putea reprezenta viitorul autovehiculelor

Dacia s-a infiintat in anul 1966. De atunci acestia au produs un numar foarte mare de automobile, toate pentru consum. In ultimii...