Sa refac sau sa schimb motorul?

Sa refac sau sa schimb motorul?

Segmentarea unui motor stricat poate fi o optiune mai convenabila decat inlocuirea lui completa.

Cele mai grave defectiuni la motor pot fi evitate prin revizii regulate si intretinere periodica. In majoritatea cazurilor, supraincalzirea sau spargerea pompei de ulei provoaca defectarea componentelor interne. In consecinta, masina nu mai merge si e nevoie de un motor nou sau de refacerea celui stricat.

Desi poate parea mai usor si mai putin costisitor sa il inlocuiti, adevarul este ca, si in cazul in care motorul cu care il inlocuiti pe cel vechi e luat de la o masina exact ca a dvs, pot sa apara multe probleme care trebuie rezolvate.

Prezentam mai jos cateva elemente de care trebuie sa tineti cont cand mergeti sa cumparati un motor nou sau cand mergeti la un mecanic profesionist pentru a-l reface pe cel vechi.

Cauzele cele mai frecvente ale defectarii motorului

In majoritatea cazurilor, principalul motiv pentru care se strica motorul este caldura in exces. Fie e vorba despre o problema la sistemul de racire, care nu mai mentine motorul la temperatura optima, fie uleiul nu mai are presiune sau nu mai e ulei curat pentru lubrifierea pieselor mobile, ceea ce duce la frictiune in exces, majoritatea problemelor la motor cam de aici pleaca. In general, sunt cateva cauze concrete care duc la defectarea motorului. Iata-le :

Cand apare vreuna dintre problemele de mai sus, se strica diverse parti ale motorului. Daca motorul se supraincalzeste, garnitura de chiulasa cedeaza si astfel intra lichid de racire in blocul motorului si implicit in canalele de ulei. Astfel, se dilueaza uleiul de motor, nu se mai face lubrifierea si se motorul se incinge excesiv.

Stabilirea cauzei defectarii motorului este primul pas inainte de a decide daca e nevoie de segmentarea motorului sau de inlocuirea lui.

Ce se intampla cand se reface motorul

Segmentarea motorului inseamna scoaterea lui de pe masina si dezasamblarea completa, “de la carburator, la baia de ulei”, cum se spune. Dar aceasta e o descriere mai veche, de pe vremea cand motoarele aveau carburatoare si nu sisteme de injectie, ca in ziua de azi. Asadar, astazi ar fi mai potrivita expresia “de la injector la baia de ulei”. Dupa demontare, motorul trebuie curatat si analizat.

Apoi, piesele stricate se inlocuiesc cu piese noi sau reconditionate. Toate garnituri si garniturile de chiulasa noi, precum si lubrifiantii noi, folositi la motorul refacut, vor indeplini standardele OEM.

Cel mai frecvent se inlocuiesc O-ringurile, rulmentii, garniturile de chiulasa, cureaua sau lantul de distributie, arcurile de supapa si pompa de ulei. Piesele cheie se inlocuiesc doar daca e nevoie si pot include arborele cotit si pistoanele.

Daca motorul e avariat grav, ar putea fi nevoie ca blocul motorul sa fie alezat pentru a alinia principalele alezaje ale vibrochenului. Ar putea fi nevoie de alezarea cilindrilor pentru a se potrivi la noile pistoane. E destul de multa munca, dar merita, pentru ca motorul va functiona din nou. In general, exista doar doua situatii in care nu se recomanda aceasta operatiune.

  • Bloc motorul are defectiuni interne, provocate de ruperea barei de conectare sau a arborelui cotit.
  • Exteriorul bloc motorului are o spartura, lucru care se intampla cand o piesa din interior gaureste blocul.

Daca nu sunt alte probleme, refacerea motorului e o optiune viabila.

Avantajele refacerii motorului

Cand motorul este refacut, totul a fost analizat cu atentie si au fost puse multe piese noi. Astfel, durata de viata a motorului se prelungeste. Cu cat se prelungeste, depinde de cate piese noi ati pus. Un alt avantaj este ca reciclati piesele de motor si contribuiti la reducerea cantitatii de fier vechi, care polueaza mediul.

Dar, fara indoiala, cel mai mare avantaj al refacerii motorului este conectivitatea si compatibilitatea cu calculatorul de bord existent (ECU) si cu sistemul electric. Calculatorul de bord e programat sa comunice cu motorul original instalat pe masina. In multe cazuri, cand se instaleaza un motor nou, ECU are probleme de conectare si comunicare cu noul motor. In majoritatea cazurilor, schimbarea motorului necesita fie o resoftare, fie o inlocuire a calculatorului de bord.

Daca aveti posibilitatea de a alege intre reparatie si inlocuire, este recomandabil sa alegeti repararea motorului existent cu piese de schimb de standard OEM, pentru a reduce riscul potential de incompatibilitate.

Sursa foto: highergroundautoworx.com, seautoshop.com

Citeste si...
Motorul Volkswagen Audi 2.7 V6 TDI
Motorul Volkswagen Audi 2.7 V6 TDI

Motorul V6 TDI de 2,7 litri este o versiune mai mica a motorului TDI de 3,0 litri. Acest motor a fost dezvoltat de Audi, dar a fos...

Motorul Volkswagen Audi 3.0 V6 TDI
Motorul Volkswagen Audi 3.0 V6 TDI

Motorul 3.0l V6 TDI a fost dezvoltat de Audi (membru al Grupului Volkswagen) si a fost introdus in 2004 ca nou motor in Audi D3 A8...

Motorul Volkswagen Audi 3.6 FSI VR6
Motorul Volkswagen Audi 3.6 FSI VR6

Motorul VW 3.6 FSI este un motor de 3,6 litri VR6 (familie ingusta V EA390). Acesta a fost introdus pentru prima data in Audi Q7 i...

Motorul Volkswagen Audi 4.2 TDI
Motorul Volkswagen Audi 4.2 TDI

Motorul diesel V8 TDI de 4,2 litri se bazeaza pe versiunea de 4.0 litri. Primul V8 TDI a fost instalat in Audi A8 in 1999, si a fo...