Asa cum am mentionat in trecut, exista o multitudine de martori de bord care pot sa apara pe bordul masinii tale. Avand in vedere cresterea nivelului de tehnologizare din domeniul auto, masinile sunt echipate cu tot mai multi senzori, iar computerul de bord ne va indica imediat ce exista o defectiune.
Dupa ce am explicat care este rolul fiecarui martor de bord, ce transmite acesta si cum ar trebui sa procedam, ar trebui sa vorbim in detaliu si despre martorii d bord care sunt cu adevarat periculosi. In fapt, atunci cand martorul de bord este galben, putem continua sa conducem masina, dar trebuie sa intervenim in viitorul apropiat. In cazul martorilor portocalii, putem sa ne mai deplasam doi-trei kilometri, dar problema este grava si trebuie tratata de indata. Nu in ultimul rand, atunci cand observam un martor de bord rosu, ar trebui sa oprim masina imediat, pentru ca riscam sa producem daune iremediabile.
Inafara cazului in care va confruntati cu defectiuni cu adevarat grave, dar pe care ar trebui sa le observati printr-o multitudine de alte semnale pe care le transmite autovehiculul, cel mai comun martor de bord rosu este cel care ne semnifica ca motorul nu mai are suficient ulei. Acesta se aprinde sub forma unui mic bidon de ulei de culoare rosie.
Asa cum deja bine stiti, uleiul de motor este cea mai importanta componenta din angrenaj si este vitala pentru buna functionare a masinii. Atunci cand din diferite motive motorul nu mai are suficient ulei, in general atunci cand ne confruntam cu o scurgere, frecarea dintre componentele metalice creste foarte mult, motorul se supraincalzeste si se poate gripa in doar cateva minute. In final, tot ceea ce vom mai putea face va fi sa schimbam motorul.
Aceasta lumina nu inseamna ca neaparat ca motorul are putin ulei, nu inseamna ca a ramas fara ulei, ci inseamna ca nu primeste suficienta presiune de ulei. Motivul pentru care se intampla acest lucru trebuie identificat de catre sofer. S-ar putea sa existe un blocaj, o scurge sau pompa de ulei sa fie defecta si sa nu pompeze suficient lichid in motor.
In cazul in care nu v-ati mai confruntat cu o astfel de problema, ar trebui sa stiti ca motorul este una dintre cele mai scumpe componente ale unui autoturism. In medie, am putea zice ca pentru o masina normala pretul motorului este de 500-1000 de euro, la care se mai adauga si costurile de manopera. In situatia autovehiculelor scumpe insa, putem ajunge la sume care depasesc cu usurinta 5000 de euro.
In concluzie, chiar daca martorul de ulei rosu este cel cu care aveti sansa sa va intalniti cel mai probabil, cu siguranta nici celelalte nu trebuie ignorate. Atunci cand apare un astfel de martor, opriti imediat masina, asteptati racirea motorului si incercati sa identificati defectiune. Este indicat sa chemati o platforma sau cel putin un mecanic mobil care sa inspecteze posibilele defectiuni.
sursa foto: https://mynorthwest.com/