Radiatorul face parte din sistemul de racire al motoarelor cu ardere interna. Este o forma de schimbator de caldura, proiectata sa transfere caldura din sistemul de racire care ajunge sa fie incalzit in timp ce antigelul curge prin blocul motor.
Radiatoarele primesc antigelul incalzit, care a preluat caldura motorului si ventilatoare permit caldurii de la agentul de racire a apei sa se risipeasca. Odata ce lichidul este racit, acesta este readus in blocul motor pentru a absorbi mai multa caldura.
Radiatorul este, de obicei, montat in fata unui vehicul, in spatele grilei fata, pentru a profita de aerul care curge natural in timp ce vehiculul este condus. Masinile au in mod normal un ventilator electric; care este montat de obicei pe radiator sau pot avea chiar si un ventilator mecanic montat pe motor.
Ca si paranteza, autovehiculele cu transmisie automata au chiar totusi un cooler inclus in radiator pentru a raci uleiul de transmisie fierbinte.
Ce este o spalare a radiatorului masinii?
O spalare a radiatorului este realizata pentru a preveni supraincalzirea vehiculului si pentru a mentine un sistem de racire eficient ca in ziua in care masina a parasit portile fabricii. Aceasta procedura se realizeaza prin golirea lichidului de racire si inlocuirea lui cu un nou lichid de racire sau antigel cu apa distilata.
Amestecul sau solutia este apoi lasat/lasata sa circule prin sistemul de racire al vehiculului, astfel incat sa poata dizolva si indeparta orice este solid in interiorul canalului radiatorului.
Cat de des este necesara o spalare de radiator?
Nu exista o regula stabilita pentru cat de des are nevoie un vehicul de o spalare de radiator. Producatorii de automobile recomanda ca acestea sa fie efectuate cel putin la fiecare an sau la fiecare 40.000 pana la 60.000 de km.
Ocazional, spalarea radiatorului inainte de aceasta perioada nu reprezinta o problema, deoarece ajuta la curatarea si prevenirea acumularii de murdarie si sedimente. Antigelul proaspat contribuie si la protejarea unui vehicul de temperaturi extreme la rece sau la temperaturi ridicate.
Sursa foto: knowhow.napaonline.com