Trotinetele din Bucuresti sunt supuse noilor reguli de circulatie – sanctiuni de pana la 1200 ron

Trotinetele din Bucuresti sunt supuse noilor reguli de circulatie – sanctiuni de pana la 1200 ron

Primaria Municipiului Bucuresti a instituit un nou set de reguli in ceea ce priveste folosirea trotinetelor electrice inchiriate, aceasta in conditiile in care noul proiect de hotarare ce urmeaza a fi spus dezbaterii publice va fi aprobat; astfel, stationarea acestora in locurile interzise urmeaza a fi sanctionata cu pana la 1200 ron amenda.

Potrivit realitatea.net, un nou proiect de regulament privind conditiile de utilizare a trotinetelor electrice inchiriate in Bucuresti prin platforme online urmeaza a fi supus dezbaterilor publice. Astfel, in vederea conducerii unei trotinete electrice sau biciclete, conducatorul trebuie sa aiba 14 ani impliniti.

De asemenea, in cazul in care o parte carosabila este prevazuta cu pista anume dedicata circulatiei bicicletelor, atunci si trotinetele electrice vor trebui sa fie conduse pe respectiva pista. Daca, din contra, drumul nu are o astfel de pista, atunci circulatia trotinetelor electrice se va face doar in locurile in care viteza maxima admisa pentru circulatia vehiculelor este de 50 km./h

In ceea ce priveste operatorul trotinetelor electrice inchiriate, acesta va fi sanctionat cu amenzi cuprinse intre 200 ron si 400 ron in cazul neridicarii acestora, daca respectivele trotinete au fost stationate neregulamentar.

In cazul in care operatorii amplaseaza pe spatiul public trotinete electrice fara a detine avizul Directiei Transporturi din subordinea Primariei Municipiului Bucuresti, atunci acestia vor putea fi amendati de catre organele abilitate cu sume cuprinse intre 1000 si 2000 ron.

Mai mult, astfel de amenzi se vor aplica si in cazul in care pe spatiul public se vor amplasa mai multe trotinete electrice decat numarul stabilit de P.M.B., potrivit documentatiei. In astfel de cazuri se va proceda la ridicarea trotinetelor electrice de pe domeniul public.

Practic, trotinetele electrice nu pot fi lasate pe spatiul public de operatori sau de conducatori in anumite zone, precum: trotuare avand o latime sub 2 m. , in proximitatea statiilor mijloacelor de transport in comun, la nivelul aliniamentelor cladirilor, gardurilor / podurilor, in apropierea trecerilor de pietoni, in zonele de parcare anume dedicate autovehiculelor, in zona spatiilor verzi, in intersectii si la mai putin de 10 m. de acestea, pe malurile raurilor si lacurilor, in proximitatea spatiilor de acces ale unitatilor de invatamant, in apropierea pietelor si complexelor comerciale.

Potrivit realitatea.net, operatorii vor functiona in baza avizului de circulatie emis de catre Directia Transporturi, ulterior unei taxe achitate in prealabil. Taxa eliberarii acestui aviz se ridica la suma de 5000 ron/an.

De asemenea, pentru fiecare trotineta din contractul de delegare se va achita o taxa pentru emiterea unei placute autorizate, taxa in valoare de 200 ron, potrivit agerpres.ro.

Referitor la parcarea trotinetelor electrice, aceasta se va face pe trotuar, in spatii anume destinate. Utilizatorii au posibilitatea de a parca trotinetele electrice in spatiile anume destinate acestui scop, avand grija ca acestea sa fie cat mai departe de carosabil si necreand probleme circulatiei pietonale.

Proiectul de lege prevede obligativitatea purtarii castii de protectie de catre conducatorii de trotinete electrice cu varsta mai mica de 16 ani in momentul in care ruleaza pe sosea. In plus, trotinetele electrice trebuie sa dispuna de modalitati de iluminare vizibile, dispozitive reflectorizant – fluorescente, sisteme de franare eficace, precum si sisteme de avertizare sonora.

Potrivit realitatea.net, proiectul de lege nu permite circulatia pe partea carosabila a mai mult de o persoana pe un singur vehicul / dispozitiv electric. De asemenea, atunci cand pe partea carosabila circula un grup de trotinete electrice, acestea trebuie sa circule pe un rand unic pentru a nu incurca circulatia rutiera.

Conducatorii de trotinete electrice trebuie sa se asigure ca in timpul conducerii dispozitivelor detin asupra lor actul de identitate. Mai mult, acestia nu au voie sa depaseasca autovehicule aflate in mers, dar nici sa ruleze sub influenta bauturilor alcoolice sau a altor substante restrictionate prin lege.

De real interes este initiativa prin care nu se permite conducatorilor sa ruleze cu trotinetele electrice pe aleile din parcuri / gradini publice, dar nici pe drumurile pietruite sau nereabilitate (drumuri de categoria P sau NR).

Proiectul de lege interzice, in egala masura, circulatia trotinetelor care ruleaza cu o viteza de peste 25 km./h, dar si conducerea acestora fara a tine mainile pe ghidon. Este de la sine inteles faptul ca utilizarea telefoanelor mobile sau a castilor audio este, de asemenea, interzisa in timpul rularii cu acestea.

O alta prevedere legala implica obligatia operatorilor de a muta trotinetele electrice in zonele anume destinate in conditiile in care acestea au stationat mai mult de 6 ore in afara acestor zone. De asemenea, operatorii sunt obligati sa limiteze prin intermediul aplicatiilor circulatia sau stationarea trotinetelor electrice in Centrul Vechi al Municipiului Bucuresti.

In cazul in care operatorii sunt notificati cu privire la stationarea interzisa a trotinetelor pe care le detin, acestia sunt obligati sa procedeze la ridicarea lor in cel mult 3 ore de la notificarea oficiala.

sursa foto: https://epitesti.ro/

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Cum functioneaza oglinzile electrice?
Cum functioneaza oglinzile electrice?

Acest concept nu a aparut de foarte mult timp pe masinile cu echipare standard, pe modelele vechi de automobile reglarea oglinzilo...

Totul despre regulatorul geamurilor electrice
Totul despre regulatorul geamurilor electrice

Majoritatea vehiculelor sunt dotate cu geamuri electrice. Beneficiul de a avea geamuri electrice este ca puteti lasa sau ridica ge...

Despre bateriile masinilor electrice
Despre bateriile masinilor electrice

In ultimul secol, masinile care functionau pe bezina sau motorina au devenit modul dominant de transport in lume. Dar, in timp, ma...

Statii incarcare masini electrice: ghid complet
Statii incarcare masini electrice: ghid complet

Cum piata masinilor electrice din Romania a inceput sa creasca, am decis sa scriem un articol care sa detalieze tot ce aveti nevoi...