Ulei de motor: din ce cauza consuma masina ulei prea mult?

Ulei de motor: din ce cauza consuma masina ulei prea mult?

Orice sofer stie faptul ca uleiul de motor este cel mai important lichid din interiorul unui autoturism si are rolul de a lubrifia in mod activ componentele motorului, motiv pentru care atunci cand uleiul lipseste nici motorul nu va putea functiona corespunzator. In momentul in care efectuati verificarea nivelului de ulei si constatati ca acesta este scazut, exista doar doua explicatii posibile: fie la nivelul circuitului exista o scurgere externa de ulei, ceea ce putem verifica usor prin prezenta petelor care apar sub autoturism cand acesta este parcat, fie masina dumneavoastra arde mult prea mult ulei din cauza unei defectiuni.

In general uleiul de motorul functioneaza intr-un circuit inchis, motiv pentru care modificarile la nivelul acestuia ar trebui sa fie nesemnificative. Cea mai frecventa cauza a consumului ridicat de ulei este reprezentata de aparitia unei defectiuni la nivelului segmentilor pistoanelor. Aceste componente sunt fabricate din aliaje speciale si functioneaza ca garnituri de etansare intre camera de ardere a motorului si carterul acestuia.

In momentul in care sunt instalati, segmentii de piston sunt proiectati pentru o potrivire foarte stransa si rezista chiar si in cazul dilatarii termice, actiune prin care impiedica ajungerea uleiului de motor catre camera de ardere. La fel ca si orice alte componente consumabile, in timp aceste piese sunt afectate de uzura, ceea ce va face ca in timp etansarea sa devina mai slaba. In aceste situatii, uleiul de motor se va scurge incet catre camera de ardere a motorului, unde va fi ars impreuna cu combustibilul.

In momentul in care ne confruntam cu o astfel de defectiune vom putea observa cateva simptome care sa ne indice ca segmentii pistoanelor sunt uzati. Cel mai evident semn pe care il putem observa este fumul gros, de culoare gri-albastrui, care va fi evacuat pe teava de esapament constant, care va fi urmat de o scadere rapid a nivelului de ulei de motor. Pentru a evita aceste situatii tot ceea ce trebuie sa facem este sa utilizam un ulei de motor de calitate si sa ne asiguram ca realizam reviziile periodice la timp.

In aceasta situatie compresia motorului va scadea.

In cazul in care continuati sa utilizati un autoturism care prezinta segmenti de piston uzati, performanta generala a masinii dumneavoastra va scadea considerabil, iar gradul de uzura al componentelor din angrenajul motorului va creste rapid. In momentul in care segmentii pistoanelor sunt uzati, nu numai ca vor permite ca uleiul sa ajunga in camera de ardere, dar vor permite si altor particule sa contamineze uleiul, asa incat acesta nu isi va mai putea indeplini rolul de lubrifiere, iar aparitia altor defectiuni mai grave este inevitabila. In aceasta solutie nu aveti alta varianta decat sa inlocuiti segmentii de piston cu altii noi.

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...