VIDEO: Un sofer a incercat sa elimine depunerile de carbon turnand 80 de litri de apa in motor

VIDEO: Un sofer a incercat sa elimine depunerile de carbon turnand 80 de litri de apa in motor

Acumularea de carbon poate cauza o pierdere de performanta a motorului, ceea ce se intampla de obicei in cazul motoarelor cu multi kilometri parcursi, care au o multime de depuneri si impuritati dupa zeci de ani de functionare. Un truc popular care dateaza din epoca trecuta este acela de a adauga apa in admisia motorului, in ideea ca aceasta se va transforma in abur si va ajuta la curatarea pistoanelor in timp ce trece prin camera de ardere.

Vehiculul supus testului este un BMW 325i din 1989, Beemer-ul din seria E30 avand 200.000 de kilometri in bord. Planul a fost sa treaca 80 de litri de apa prin motor pentru a vedea cat de curate pot deveni pistoanele. Aceasta vine dupa un experiment anterior, in care doar jumatate de litru de apa a fost introdus incet in admisie.

Jumatate de cantitatea amintita anterior a fost introdusa in admisie cu o palnie, prin intermediul unui furtun mare care a fost deconectat in acest scop. Cu o scurgere de vid atat de masiva, a fost nevoie de multa acceleratie pentru a mentine motorul in functiune. Din teava de esapament ieseau aburi si putin fum, apa fiind introdusa cu o viteza de aproximativ 4 litri la fiecare cinci pana la zece minute. Motorul a fost lasat sa se incalzeasca in mod regulat pana la temperatura de functionare pentru a se asigura ca apa se incalzeste suficient de mult pentru a-si face treaba.

Acest lucru a fost realizat in conditii controlate, de catre profesionisti, astfel incat mentionam ca nu ar trebui sa realizati aceasta operatiune singuri, deoarece puteti bloca motorul complet. Acest lucru se intampla atunci cand in cilindru intra suficienta apa astfel incat sa depaseasca volumul minim atunci cand pistonul se afla la punctul mort superior. Pistonul incearca apoi sa comprime apa, despre care se stie ca este un fluid incompresibil. Acest lucru duce la deteriorarea catastrofala a motorului, rezultatul obisnuit fiind indoirea tijelor.

Dupa ce au fost introdusi 40 de litri, testul a fost oprit si motorul inspectat in detaliu. In acest moment, bujiile par foarte curate. Cu toate acestea, pistoanele arata inca relativ murdare, doar patru, cinci si sase parand usor imbunatatite. Specialistii au considerat faptul ca problema este cauzata, probabil, de distributia slaba a apei prin colector.

Pentru urmatorii 40 de litri, se foloseste o conducta de vid mai mica pentru a introduce apa in motor. Aceasta este amplasata vis-a-vis de corpul de acceleratie pentru o distributie mai uniforma catre fiecare cursa pentru fiecare cilindru. Scurgerea de vid mai mica faciliteaza mentinerea in functiune a masinii, iar un tub este introdus direct in bidonul de apa si se permite motorului sa aspire apa prin vidul generat in colector. Apa este introdusa intr-un ritm mai lent, de aproximativ 15 minute per 4 ltiri.

Prin aceasta metoda, colectorul de admisie devine foarte rece pe masura ce aspira toata apa. Dupa o incalzire de zece minute fara apa, temperatura colectorului este de 25 de grade celsius, dar doar o mica cantitate de apa admisa face ca temperatura colectorului de aluminiu sa scada la o temperatura rece de 15 grade celsius. Acest lucru arata ca apa este capabila sa absoarba o mare cantitate de caldura din incarcatura de admisie, lucru folosit cu mare succes de unele masini de performanta.

In mod clar aceasta metoda este functionala, dar nu este cea mai eficienta pentru curatarea depunerilor motorului. Turnarea apei in acest mod nu este foarte eficienta in comparatie cu sistemele tipice de injectie cu apa sau apa-metanol. Acestea sunt instalate de obicei pentru racirea incarcaturii de admisie in aplicatiile cu supraalimentare, dar au si un efect semnificativ de curatare a motorului. Acest lucru se datoreaza probabil faptului ca duzele de atomizare utilizate permit ca picaturile mici sa se vaporizeze mult mai usor decat picaturile mari sau jeturile mari de apa introduse in motor prin metoda prezentata in acest videoclip.

In general, daca doriti sa va scapati motorul de depunerile de carbon, apa va functiona, dar in acelasi timp alte produse de specialitate pentru aceasta operatiune vor avea rezultate mai bune. Ramane, de asemenea, o intrebare deschisa daca apa poate curata depunerile din spatele supapei, frecvente la motoarele cu injectie directa. Totusi, daca incercati aceasta metoda pe propriul risc, luati in considerare utilizarea unei duze care sa atomizeze apa, in loc sa o picurati pur si simplu. Probabil ca veti obtine rezultate mai bune cu aceasta metoda si nici nu riscati sa produceti daune asupra motorului.

Citeste si...
Nu ai voie sa faci aceste lucruri cand semaforul intermitent este verde
Nu ai voie sa faci aceste lucruri cand semaforul intermitent este verde

In fiecare oras intalnim semafoare intermitente catre dreapta. Din pacate, rolul acestora si modul corect in care soferul trebuie...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...