Volvo V70 scoate fum negru?

Volvo V70 scoate fum negru?

Te-ai intrebat vreodata daca este normal sau nu ca masina ta sa scoata fum? Ai vazut masini in trafic care scot fum in mers si mai ales atunci cand accelereaza tare? Tie ti se pare normal sa faca asta? Noua nu. Masinile nu trebuie sa scoata fum daca sunt in stare perfecta de functionare. Fumul anunta o problema. Fiecare tip de fum anunta o alta problema.

Am vorbit in alte articole despre fumul alb, albastrui si gri. In acest articol o sa ne concentram atentia asupra situatiei in care Volvo V70 scoate fum negru.

Daca te afli in situatia asta probabil ti se pare ca este una foarte grava. Ei bine, nu este chiar atat de rea situatia pe cat pare. Ar trebui sa te iei tare de griji cand masina scoate fum alb sau albastrui.

In orice situatie, cand masina ta incepe sa scoata orice tip de fum, trebuie sa verifici repede problema si sa cauti o rezolvare rapida.

Volvo V70 scoate fum negru. De ce face asta?

Simplu. Amestecul de carburant/aer contine mai mult carburant decat trebuie. Carburantul nears in motor este evacuat ca fum negru. Sunt sanse de 90% sa fi ajuns pe articolul nostru pentru ca masina ta tocmai a inceput sa scoata fum negru.

Ce poti face imediat ce Volvo V70 incepe sa scoata fum negru? Nu te panica, mergi cu masina normal fara deranjezi ceilalti participanti la trafic. Mergi cu masina pana la mecanicul cu care lucrezi si roaga-l sa faca o diagnoza completa a masinii. In mod ideal vei avea un cod de eroare care sa dea de gol problema actuala. Codul de eroare o sa indice functionarea incorecta a unei piese care se poate schimba si problema se rezolva in aceeasi zi.

Daca masina scoate fum negru si nu apare nicio eroare pe tester, verifica urmatoarele piese:

  • filtrul de aer. El trebuie schimbat la fiecare revizie. Filtrul de aer se poate infunda mai ales daca este schimbat rar. Daca fluxul de aer este limitat, amestecul de aer/combustibil nu se va mai face corect si masina va incepe imediat sa scoata fum negru;
  • senzori admisie. In mod normal senzorii de la galeria de admisie trebuie sa apara pe tester in urma diagnozei. Este usor de inteles ca daca avem probleme la un senzor de pe admisie, cantitatea de aer va fi trimisa gresit si masian va scoate fum negru;
  • injectoare defecte. Injectoarele trebuie sa lucreze cu corectii mici de carburant si trebuie sa livreze carburantul sub forma de ceata, nu lichid. Daca un injector functioneaza defectuos, masina va scoate fum negru.

Daca masina scoate fum negru fi sigur ca poti fi tras in trafic pe dreapta de echipajele rar si masina nu va trece inspectia ITP. Inainte de a trece mai departe, verifica daca fumul este negru inchis sau este mai deschis si contine urme de gri sau este chiar mai mult gri decat negru. Daca aceasta este situatia, ai probleme mai grave. Turbina masinii trebuie inlocuita sau refacuta.

O recomandare pentru toate situatiile problematice care pot aparea la masina, nu doar pentru situatia de fata. Cand apare o problema, un martor, un mers ciudat, un sunet ciudat, batai, fum, etc, mergi cu masina in service si rezolva problema din fasa. Nu lasa sa se acumuleze zi de zi probleme noi, pe principiul ca nu am bani acum, astept pana la salariu sa fac masina ca merge si asa.

Am deviat un pic de la subiect, haide sa ne concentram pe problema noastra.

Care sunt principalele componente care pot fi cauza fumului negru la Volvo V70:

Filtru de aer. Revenim la el pentru ca multi mecanici uita sa-l schimbe si reparatia costa 50 de lei. Filtrul de aer se va umple usor usor si nu va mai lasa acelasi volum de aer sa ajunga la motor. Astfel, daca nu schimbi filtrul de aer la timp si Volvo V70 va incepe sa consume mai mult si sa scoata fum negru.

Injectoarele au probleme serioase. Daca injectoarele nu isi mai fac treaba cum trebuie si incep sa scuipe prea mult carburant masina va incepe imediat sa dea cu fum

Senzorul MAF defect

Senzorul maf decide la Volvo V70 cat aer ajunge in motor. La fel ca filtrul de aer, daca el nu trimite cat aer trebuie motorul va compensa lipsa de aer cu combustibil si masina va incepe sa scoata fum. Daca ai si injector defect si filtru de aer infundat, volumul de fum va fi chiar foarte mare.

Segmenti defecti

Fiecare piston are trei segmenti. Pistoanele nu se pot misca liber pe camasa, zona de frecare ar fi atat de mare incat motorul s-ar cala imediat. Astfel zona de contact este redusa prin montarea de segmenti. Segmentii au rolul de a preveni uleiul sa intre in motor si nu numai. Cand s-au defectat, uleiul ajunge in camera de ardere si masina da cu fum

EGR defect

EGR-ul blocat pe deschis face masina sa scoata mult fum negru. La fel un egr care nu este prins bine de motor sau este defect. Curata la 2 ani egr-ul pentru a te asigura ca va merge fara probleme mult si bine.

Depuneri de carbon. Efectul secundar al arderii amestecului de aer/carburant sunt gazele de evacuare. Acestea sunt poluante si foarte aderente. Dupa arderea amestecului raman depuneri de carbon care cu timpul se lipesc de toate componentele interne ale motorului si pot distruge injectoare, bujii, dpf, egr, senzori.

Am vorbit pana acum despre piesele importante si usor de verificat care pot cauza fumul negru la Volvo V70. Pe langa ce am vorbit mai sus verifica sa functioneze corect pcm-ul masinii, cauta pierderi de vacuum si sistemul de retur al injectoarelor.

Cum se rezolva problema fumului negru la Volvo V70?

Cum am spus si mai sus, esti norocos daca masina scoate fum si in bord s-a aprins un martor care poate da de gol problema. Pune un tester pe masina si vezi ce erori iti da. Daca ai codurile de eroare P0101 sau P0116, rezolvarea este usoara si cu putini bani.

In orice caz, mentine masina in stare buna tot timpul, pune-o pe tester constant si roaga mecanicul sa iti arate cum functioneaza motorul ce corectii ai pe injectoare, etc. Fa reviziile la timp, schimba filtre la timp si foloseste combustibil de calitate. Reparatiile costisitoare pot fi astfel prevenite.

Rezolva problema pe care ai descoperit-o inspectand piesele de mai sus. Reparatia te poate costa intre 50 de lei in cazul unui filtru infundat, dar poate ajunge si la 5000 de lei daca trebuie schimbate toate injectoarele masinii.

Articole similare
Volvo V70 scoate fum negru?

Volvo V70 scoate fum negru?

Am vorbit pana acum despre piesele importante si usor de verificat care pot cauza fumul negru la Volvo V70.

De ce scoate Volvo V70 fum la pornire?

De ce scoate Volvo V70 fum la pornire?

Cand Volvo V70 diesel scoate fum negru la pornire verificarea trebuie sa porneasca de la alimentare, adica de la sistemul de injectie.

Volvo V70 scoate fum alb?

Volvo V70 scoate fum alb?

Daca ai gasit chiulasa crapata la Volvo V70, poti fi sigur ca antigelul care raceste motorul ajunge direct in cilindrii.

Martori de bord la Volvo V70 - ce semnifica fiecare

Martori de bord la Volvo V70 - ce semnifica fiecare

Vom descrie succint in articolul nostru semnificatia fiecarui martor care poate sa se aprinda in bord la Volvo V70.

Afla de ce Volvo V70 consuma mult

Afla de ce Volvo V70 consuma mult

In general, un consum de combustibil care depaseste limita recomandata este cauzat de anumite defectiuni tehnice care au nevoie sa fie remediate.

De ce scoate Volvo V70 fum gri pe evacuare?

De ce scoate Volvo V70 fum gri pe evacuare?

Cand Volvo V70 emite un fum cenusiu, este foarte probabil sa ai probleme cu arderea lichidului de transmisie. Masinile diesel degaja de obicei aceste gaze.

Probleme cu pompa de combustibil la Volvo V70

Probleme cu pompa de combustibil la Volvo V70

Sunt multiple cauze pentru care o pompa de carburant sa se defecteze, insa cea mai comuna cauza tine de carburantul de slaba calitate.

Pasi curatare turbina acasa pentru Volvo V70

Pasi curatare turbina acasa pentru Volvo V70

Pentru a proteja turbina de la Volvo V70 trebuie sa respectati cateva indicati simple si cel mai probabil nu va trebui sa o inlocuiti niciodata.