1.6 HDI probleme si intretinere

1.6 HDI probleme si intretinere

Desi motoarele HDI sunt recunoscute ca fiind foarte fiabile, 1.6 HDI nu prezinta aceeasi incredere.

Posesorii de 1.6 HDI s-ar putea sa trebuiasca sa inlocuiasca motorul sau sa-l reconditioneze din numeroase motive. Aceste motoare au deja o reputatie cand vine vorba de reparatii frecvente, pentru a functiona tot timpul in conditii optime.

De la ce vine HDI?

HDI inseamna “high-pressure direct injection”, acesta este termenul folosit de grupul Peugeot Citroen pentru a defini o tehnologie turbo-diesel cu un sistem de injectie common-rail.

LA HDI, motorina este injectata sub presiune direct in camera de ardere.

Primul model Peugeot care a incorporat tehnologia HDI a fost 406 urmat apoi de 407, 307. Citroen Berlingo foloseste si el aceeasi tehnologie insa si competitorii de la Ford au imprumutat tehnologia pentru unele motoare diesel.

Intretinere motor 1.6 HDI

In general vorbind, motoarele diesel trebuie servisate de doua ori mai des decat cele pe benzina.

Motorul HDI turbo are nevoie de ceva atentie si are urmatoarele probleme: turbina acumuleaza particule care o infunda si care afecteaza functionalitatea motorului. Solutia este sa schimbi turbina.

Alte probleme comune la HDI apar la injectoare care trebuie schimbate destul de des.

Daca nu ati condus pana acum un motor HDI trebuie sa stiti ca motorul nu se simte deloc ca un motor diesel nou. El scoate tot felul de sunete, uneori bate, este foarte zgomotos si se poate opri fara motiv.

Este un motor rudimentar si asta are si avantaje. Este ieftin de reparat si intretinut, insa trebuie sa stiti ca reparatiile vor fi mult mai dese comparativ cu un diesel mai nou, insa si preturile de intretinere vor fi mult mai mici.

Cand vine vorba de intretinere comuna la 1.6 HDI, posesorii sunt nevoiti sa adauge tot timpul aditiv in filtrul de particule sau sa inlocuiasca sau sa curete EGR-ul. In afara de asta, motorul nu are nevoie de mari lucrari de intretinere.

Un mare plus pentru HDI este ca motorul celor fabricate inainte de 2010 se poate schimba cu unul fabricat dupa 2010. Motoarele au un cod alphanumeric si poti gasi acelasi motor, dar din alt an si automat mai performant.

Motoarele pre 2010 nu aveau turbina, cele dupa 2010 au turbina majoritatea, sunt mai eficiente si mai silentioase si vin cu un sistem de injectie mai nou si mai performant.

Sursa foto: eet-engines.com, adverts.ie

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...