6 motive pentru care masina ta urca cu greu la deal

6 motive pentru care masina ta urca cu greu la deal

ste foarte posibil sa te deplasezi fara probleme cu autoturismul tau pentru o lunga perioada de timp, iar atunci cand trebuie sa urci un deal sau un drum in rampa sa observi ca masina are mari dificultati in a realiza acest lucru. Urcarea unei rampe este poate cel mai usor mod prin care sa ne dam seama ca autovehiculul nostru se confrunta cu o probleme.

In cadrul acestui articol vom prezenta cele mai importante 6 motive pentru care masina ta urca cu greu la deal.

Acest lucru iti spune ca motorul si multe alte componente majore trebuie sa lucreze suplimentar pentru a duce o masina in urcare. Forta de gravitatie care actioneaza impotriva unei masini care se deplaseaza in urcare este mai mare si, la o astfel de situatie, masina ar trebui sa fie suficient de sanatoasa pentru a o depasi. Acestea fiind spuse, atunci cand totul este in regula, nu ar trebui sa observi nici o diferenta inafara de faptul ca motorul se tureaza putin mai tare.

Componentele defecte ale unei masini pot face ca masina sa tina foarte greu pasul pe un drum abrupt sau inclinat. Chiar si atunci cand apasati tare acceleratia pentru a accelera mai mult, nu veti obtine un raspuns pe masura din partea masinii. Pe langa faptul ca in aceasta situatie va trebui sa fortati motorul si sa puneti mai multa presiune pe el pentru a trece peste obstacol, in mod clar aveti nevoie si de o verificare imediata.

Exista diverse motive pentru care masina ta ar putea intampina dificultati la urcare. Trebuie sa le acordati atentie si sa rezolvati problema daca doriti ca masina dumneavoastra sa functioneze optim mai ales la urcare. In caz contrar, gradul de uzura al componentelor motorului va creste rapid si puteti ajunge sa va confruntati cu probleme serioase.

Iata mai jos cele 6 motive pentru care masina ta se chinuie sa urce cu greu in rampa:

1. Filtru de combustibil defect sau uzat

Daca toate celelalte componente functioneaza bine si ai un filtru de combustibil defect sau uza, acesta va pune in pericol buna functionare a masinii tale. Aceasta poate cauza faptul ca masina sa urce cu dificultate o rampa. Pentru a explica mai simplu, atunci cand filtrul de combustibil nu functioneaza corespunzator, in camera de ardere nu va ajunge suficient combustibil, ceea ce va scadea in mod semnificativ performantele masinii.

2. Evacuare infundata

In sistemul de evacuare, veti gasi convertorul catalitic si toba de esapament. Cand oricare dintre cele doua se infunda, va impiedica motorul sa respire bine, ceea ce va afecta in mod direct performanta acestuia. Puterea si acceleratia motorului vor fi cu siguranta limitate. S-ar putea sa nu observati prea mult acest lucru atunci cand conduceti pe un drum normal si plat, atunci cand nu exista un nivel de presiune ridicat. Acesta va fi mult mai pronuntat atunci cand mergeti in urcare. Trecerea cu vederea a acestei defectiuni poate produce daune ireparabile asupra motorului.

3. Filtru de aer infundat sau uzat

Filtrul de aer joaca un rol crucial atunci cand vine vorba de motoarele cu combustie. Filtrul de aer infundat va restrictiona proportia corecta de aer de care are nevoie motorul de la a ajunge in camera de ardere. Acest lucru va compromite puterea motorului si, prin urmare, nu va fi capabil sa urce cu usurinta o panta. Computerul de bord calculeaza in permanenta compozitia amestecului aer-combustibil care ajunge in motor, iar atunci cand admisia functioneaza defectuos arderea nu se mai realizeaza corect, iar performantele scad drastic.

4. Senzor de pozitie a arborelui cu came defect

Senzorul de pozitie a arborelui cu came calculeaza turatia arborelui cu came si transmite aceste informatii catre modulul electronic de control. In acest fel, modulul de control al motorului poate gestiona corect temporizarea aprinderii si temporizarea injectiei de combustibil. Daca aveti un senzor de pozitie a arborelui cu came defect, atunci sincronizarea acestor doua elemente ar fi gresita. Acest lucru ar limita considerabil puterea motorului si, cu siguranta, ar face mai dificila conducerea vehiculului pe urcare.

5. Bujii defecte

Bujiile joaca un rol vital atunci cand vine vorba de buna functionare a motorului. Acestea furnizeaza scanteile necesare in camera de compresie a motorului pentru aprinderea combustibilului. A avea bujii proaste poate face ca motorul sa nu functioneze in mod optim. Aceasta va face masina sa se chinuie in timp ce incearca sa urce o rampa. Pe langa posibilitatea unei defectiuni, performantele motorului scad, iar consumul de combustibil creste.

6. Compresie scazuta a cilindrilor

Compresia ridicata a cilindrilor este esentiala pentru a oferi motorului suficienta putere pentru a urca masina pe un deal. Practic, nivelul de compresie din interiorul cilindrilor va hotari cata putere ofera motorul masinii. Atunci cand compresia este scazuta acest lucru va face ca vehiculul dumneavoastra sa se chinuie mereu atunci cand urca o rampa. Puterea motorului nu va fi suficient de ridicate pentru a-l impinge in sus. Presiunea pe care o veti pune asupra masinii va putea produce foarte usor alte daune suplimentare.

sursa foto: bmwblog.ro

Citeste si...
Ce să nu faci atunci când conduci o mașină cu cutie manuală
Ce să nu faci atunci când conduci o mașină cu cutie manuală

Conducerea unei mașini cu transmisie manuală poate fi o experiență plăcută pentru cei care preferă controlul mai mare asupra vehic...

Stii ce ai de facut atunci cand ramai fara baterie la masina?
Stii ce ai de facut atunci cand ramai fara baterie la masina?

Stii de ai de facut ATUNCI CAND RAMAI FARA BATERIE la autoturism? Cunosti care sunt greselile care te pot pune intr-o astfel de si...

Este obligat politistul de la Rutiera sa se legitimeze atunci cand opreste o masina in trafic?
Este obligat politistul de la Rutiera sa se legitimeze atunci cand opreste o masina in trafic?

Atunci când un șofer este oprit în trafic de către un polițist rutier, este firesc să se întrebe dacă polițistul este obligat să s...

Ce sa faci atunci cand frana de mana ramane blocata?
Ce sa faci atunci cand frana de mana ramane blocata?

Frana de mana nu se decupleaza atunci cand apare o problema la nivelul arcului de revenire, a bratului de pivotare etrier spate sa...