Stii ce ai de facut atunci cand ramai fara baterie la masina?

Stii ce ai de facut atunci cand ramai fara baterie la masina?

Stii de ai de facut ATUNCI CAND RAMAI FARA BATERIE la autoturism? Cunosti care sunt greselile care te pot pune intr-o astfel de situatie neplacuta?

Cu totii am auzit de problemela epuizarii bateriei masinii, mai ales odata cu venirea anotimpului rece, moment in care aceasta se descarca mult mai repede.

Acesta este motivul pentru care se impune cunoasterea catorva ponturi care va pot scoate din astfel de situatii neplacute, ajutandu-va sa va bucurati in continuare de sprijinul oferit de masina dumneavoastra.

Autovehiculul din dotare, indiferent de modelul sau dotarile acestuia, nu functioneaza fara rolul vital indeplinit de baterie, care are sarcina de a pune in miscare intreaga masina / sistemele din dotare. Lipsa bateriei autovehiculului sau nefunctionarea acesteia in parametri optimi conduce la o pornire greoaie sau chiar la imposibilitatea accesarii masinii.

De asemenea, bateria din dotarea masinii poate pierde considerabil din energie in functie de anumite actiuni pe care le intreprindeti sau independente de dumneavoastra, rezultatul constand in moartea inopinata a acesteia, ceea ce poate provoca inconveniente dintre cele mai mari conducatorului auto.

Pierderea energiei bateriei din dotarea autovehiculului poate fi rezultatul unor factori multipli, dintre care amintim varsta inaintata a bateriei sau un montaj necorespunzator al acesteia, disfunctionalitatea alternatorului s.a.m.d.

Trebuie stiut faptul ca la momentul in care bateria masinii este epuizata nu veti mai putea utiliza autovehiculul, ceea ce demonstreaza rolul vital al acesteia in structura autovehiculului dumneavoastra.

Constatarea slabirii bateriei din dotarea masinii se face dupa luminile care isi pierd din intensitate, dupa motorul care nu mai beneficiaza de energia necesara in vederea pornirii etc. Din punct de vedere tehnic, bateria este cea care transporta sarcina electrica dinspre motor la nivelul bujiilor, ulterior realizandu-se aprinderea carburantului si punerea in functiune a autoturismului.

Bineinteles ca bateria este cea care alimenteaza cu curent electric si ansamblurile masinii, respectiv absolut toti consumatorii; ne referim aici la A.C. , lumini, geamuri actionate electric etc.

Potrivit evz.ro, „(…) cand bateria auto se descarca, cel mai la indemana truc, care poate remedia problema este incarcarea pe redresor. In cazul in care nu aveti un redresor puteti cere ajutorul unui alt sofer care sa va ajute sa va reincarcati dispozitivul de la o alta masina.

(…) De asemenea, chiar daca bateriile nu necesita o intretinere speciala este bine sa verificati periodic tensiunea. O alta metoda consta in verificarea densitatii lichidului cu un hidrometru, conform Romania TV“.

Situatii care conduc la epuizarea bateriei autovehiculului

Uitarea pornita a sistemelor care utilizeaza curent electric pe perioada noptii

Nu este un eveniment cu care sa nu va confruntati macar de cateva ori pe parcursul vietii, astfel ca omisiunea in ceea ce priveste luminile pornite, portbagajul deschis sau luminile de habitaclu aprinse va genera un consum crescut de energie electrica. Se recomanda efectuarea unei verificari amanuntite a autovehiculului in ceea ce priveste oprirea oricaror consumatori inainte de a incuia masina pana a doua zi dimineata.

Autoturismele de generatie mai noua avertizeaza conducatorul auto cu privire la uitarea luminilor / portierelor deschise. Totusi, acest lucru nu este valabil pentru toate autoturismele si cu siguranta nu se aplica tuturor ansamblurilor din dotarea autovehiculului. In cazul in care raman componente pornite care realizeaza consum de curent electric peste noapte va veti trezi cu imposibilitatea pornirii masinii in ziua urmatoare;

Un consum de energie electrica constant pe perioada in care autovehiculul este stationat

Trebuie sa stiti ca autovehiculul dumneavoastra consuma si in momentul in care este oprit, consum care este suportat insa de bateria masinii. Ne referim aici la ceas, alarma masinii etc. In cazul in care va confruntati cu defectiuni legate de partea electrica, respectiv cu o crestere exponentiala a acestui consum, bateria nu va mai reusi sa acopere aceste pierderi, consumandu-se in ritm alert;

Imposibilitatea incarcarii totale a acumulatorului autoturismului

In cazul in care sunteti de parere ca masina nu se incarca corespunzator in timpul rularii, procedati la efectuarea de verificari in service;

Existenta unui alternator disfunctional in dotarea autoturismului

Cunoasteti faptul ca alternatorul are sarcina de a contribui la incarcarea acumulatorului in scopul realizarii necesarului de energie pentru ansamblurile masinii. In cazul in care acesta nu functioneaza corespunzator, bateria masinii sufera si nu mai poate suporta nevoile consumatorilor;

Valorile termice inalte sau scazute la care este expus autoturismul

Un autovehicul expus valorilor termice foarte ridicate sau foarte scazute va avea de a face cu cristale de sulfat. Acestea afecteaza viata bateriei masinii odata cu trecerea timpului;

Folosirea autovehiculului pe distante mici

Este cunoscut faptul ca bateria ajuta autovehiculul in vederea punerii in functiune a motorului; ceea ce se intampla ulterior, respectiv rularea masinii in sine, va alimenta cu curent electric bateria. Orice folosire a masinii pe distante foarte mici va realiza o incarcare insuficienta a bateriei dumneavoastra;

Perimarea componentelor cu ajutorul carora se realizeaza conectarea acumulatorului

Cablajul poate suferi ca urmare a trecerii timpului, fenomenului de coroziune sau reziduurilor. Intr-o astfel de situatie curentul electric nu va circula corespunzator, acumulatorul neavand viata lunga. Tocmai din acest motiv se recomanda observarea cablajului la intervale regulate;

Durata mare de timp in care a fost utilizata bateria masinii

Ca orice lucru din dotarea masinii, si bateria are nevoie de inlocuire undeva la aproximativ 3 sau 4 ani.

Indiferent de ceea ce considerati dumneavoastra ca ar cauza epuizarea bateriei, va recomandam sa faceti o vizita in service pentru o diagnosticare corecta a problemei. In acest fel puteti sta linistit in ceea ce priveste comportamentul autovehiculului dumneavoastra.

Citeste si...
Care este durata medie de viata a unei baterii auto?
Care este durata medie de viata a unei baterii auto?

Raspunsul la aceasta intrebare nu este unu simplu. Specialistii in domeniu afirma, insa, ca trebuie sa tinem cont de mai multi fac...

Producătorul român de baterii auto, Rombat, este acuzat de Uniunea Europeană de formarea unui cartel
Producătorul român de baterii auto, Rombat, este acuzat de Uniunea Europeană de formarea unui cartel

Comisia Europeană a notificat producătorii de baterii pentru demaroare auto Banner, Clarios (fosta JC Autobatterie), Exide, FET (ș...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...