Afla totul despre momentul lansarii modelului Duster 3 chiar de la seful departamentului design al celor de la Dacia!

Afla totul despre momentul lansarii modelului Duster 3 chiar de la seful departamentului design al celor de la Dacia!

Pentru cei care nu ii cunosc numele, David Durand este creierul celor de la Dacia, designerul care conduce compartimentul de design de o lunga perioada de timp, dupa ce alti doi experti de renume au renuntat la numai 3-4 luni de la preluarea functiei.

Acesta a acordat un interviu publicatiei L’Argus, din Franta, in care a oferit detalii despre momentul lansarii noului model Duster 3.

Scurt istoric al brandului Dacia – de la modelul Dacia 1100 la Dacia Duster 3

Desi nu este prima masina romaneasca, Dacia este cu siguranta cea mai populara dintre acestea. A aparut in anul 1966, la uzina Colibasi (actuala Mioveni), in zona Pitestiului. Masina a fost rezultatul intelegerilor de la acea vreme dintre oficialii romani comunisti si grupul francez Renault.

Istoria cautarii unei licente nu a fost intr-atat de grea. Potrivit evz.ro, „autoritatile romane doreau o licenta pentru un autoturism din clasa medie cu o capacitate cilindrica cuprinsa intre 1.000 si 1.300 cm3. La licitatie au participat Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo si Austin. In cele din urma a fost selectata licenta Renault care a propus, initial, modelul Renault 12. Din cauza unor motive tehnice si economice, oferta a fost retrasa. Modelul era in faza de teste, iar productia trebuia sa inceapa in Franta, in a doua jumatate a anului 1969.

Renault a permis partii romane sa inceapa asamblarea unui model intermediar pana cand Renault 12 sa fie pregatit pentru productie si s-a optat pentru Renault 8. La 20 august 1968 a inceput productia de serie pentru Dacia 1100, un model sub licenta Renault R8

Dupa Dacia 1100, a urmat Dacia 1300, care a intrat in productie in august 1969, modelul fiind sub licenta R 12, o berlina cu 4 usi si tractiune pe fata“.

Istoria modelelor Dacia a inceput cu modelul 1100, care si-a inceput productia in anul 1968, ajungandu-se ulterior la modelul Dacia 1300, intrat in productie in august 1969, ultimele modele de Dacia 1300 aparand in anul 1981.

In perioada 1969 – 1981, Dacia scoate modele dupa modele. Numai in anul 1969 sunt produse 293 exemplare standard, punctul de pornire fiind reprezentat de modelele Renault 12 L si TL Faza 1.

Mai tarziu, in anul 1970, sunt produse 4128 exemplare, in doua variante: Dacia 1300 Standard si 1300L („lux“), urmand ca, in anul 1973, sa fie scoasa pe piata Dacia 1300 Break, iar in anul 1974 1301LS („lux super“, pentru cei cu functii inalte din PCR, parte a coloanelor oficiale), productia crescand in fecare an.

Istoria a continuat, sub umbrela Renault, cu mai multe variante ale modelului Dacia 1300. Amintim si modelele Dacia 1302, Dacia 500, Dacia 1310, Dacia Nova, Dacia SupeRNova, Dacia Solenza, Dacia Logan, Dacia Sandero, Dacia Duster, respectiv Dacia Spring.

Vorbind despre modelul Duster 3 nu putem sa nu aducem in discutie numele lui David Durand, designerul care conduce compartimentul de design al celor de la Dacia, dupa ce alti doi experti de renume au renuntat la numai 3-4 luni de la preluarea functiei.

David Durand are o experienta de rasunet, nici mai mult nici mai putin de 25 de ani de cariera la Renault. Aici a luat parte la proiecte majore, dintre care merita mentionat primul concept-car al SUV-ului Koleos. De asemenea, absolut toate autoturismele Dacia care au iesit pe poarta fabricii, de dupa momentul intrarii uzinei de la Mioveni sub brandul Renault, au trecut prin plansele sale.

Astfel, potrivit sursei citate, „David Durand a preluat conducerea programului Global Acces dupa o serie de stagii in centrele de design ale companiei din Brazilia sau Coreea de Sud, iar acum a iesit victorios dupa ce nume grele, precum Alejandro Mesonero (SEAT) si Miles Nurnberger (Aston Martin), au venit si au plecat la fel cum au venit, dupa doar 3-4 luni de activitate la Dacia“.

Aducem la cunostinta cititorilor nostri faptul ca cel mai mare proiect la care designerul a lucrat este „Bigster“, un concept care va ajunge model de serie in aproximativ 3 ani, acesta fiind, de fapt, o versiune la scara mare a modelului Duster 3. Se pare ca aceasta versiune era deja in plin proces de dezvoltare la momentul la care Luca de Meo a sosit la Renault.

Potrivit lui Durand, „odata cu sosirea lui Luca de Meo, Dacia s-a emancipat“. De asemenea, designerul mentioneaza faptul ca filozofia actuala a brandului este una in sens invers curentului. El a venit cu completari potrivit carora prezentarea lui Bigster cu mult inaintea momentului lansarii a reprezentat un caz fara precedent, hotararea fiind a lui Luca de Meo, care a dorit un model fara egal pentru o masina romaneasca.

Referitor la programul de lansare al lui Duster 3, potrivit largus.fr, „In 2023, actualitatea va fi inca linistita (…) dar 2024 va deveni „greu“, odata cu lansarea lui Duster 3“. Designerul este de parere ca momentul lansarii va fi luna aprilie 2024.

Astfel, „acesta ar urma sa fie cel mai probabil startul productiei si inceputul livrarilor pe piata pentru noul SUV Dacia, care insa ar putea fi dezvaluit chiar inainte de finalul lui 2023. Apoi, versiunea mai mare, din clasa compacta, denumita provizoriu Bigster, este programata pentru lansare in 2025“.

Se pare ca generatia a treia va aduce o modificare de platforma a masinilor, astfel ca modelul SUV va prelua celebra platforma modulara CMF-B utilizata de Sandero, Logan si Jogger.

Mai mult, masina nu va mai beneficia de tractiune integrala clasica, precum in cazul Dusterului 2, cu cardan, in conditiile in care se va acorda atentie consumului si emisiilor. Astfel, specialistii au hotarat sa combine motorul clasic cu combustie cu cel electric, astfel incat sa fie actionate rotile spate pentru asigurarea tractiunii integrale „pe versiunile de top ale acestui automobil despre care reprezentantii Renault au spus ca este mai renumit decat marca Dacia in sine“.

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Dacia de la CEC? Cum se castiga?
Dacia de la CEC? Cum se castiga?

Înainte de Revoluție, concetățenii depuneau economiile la CEC și așteptau cu speranță. Așteptau momentul în care să-și permită să...

VIDEO: Dacia Spring teste de impact. 1 stea din 5 la EuroNCAP
VIDEO: Dacia Spring teste de impact. 1 stea din 5 la EuroNCAP

Dacia primeste doar o stea din cinci la testele de siguranta EuroNCAP. In acelasi timp Renault Zoe a primit 0 stele iar Dacia Loga...

Replica Dacia Spring facuta in China la 28.000 de lei
Replica Dacia Spring facuta in China la 28.000 de lei

Cu doar 6.000 de dolari iti poti lua acum o Dacia Spring facuta in China. Acum nu te astepta sa fie identica, numele ei real este...

VIDEO: Dacia Logan viteza maxima, testata in Germania
VIDEO: Dacia Logan viteza maxima, testata in Germania

Dacia Logan nu este una dintre cele mai sportive sau rapide mașini de pe piață și nici nu a fost concepută în acest scop, dar aces...