Automobile Dacia este recunoscut ca fiind cel mai mare producator de autovehicule din Romania, concern care din anul 1999 face parte din grupul francez Renault. Automobile Dacia se ocupa cu fabricarea si comercializarea de autovehicule, piese de schimb, unelte, masini si instalatii dedicate industriei producatoare de masini.
Ulterior, in anul 2009, grupul Dacia a cumparat compania Auto Chassis International Romania in schimbul a 50.8 milioane de euro.
In ceea ce priveste contextul international deloc favorabil pe timp de razboi pe care il traverseaza societatea la ora actuala, Renault Rusia a facut o miscare deosebit de importanta.
Astfel, Consiliul de Administratie al grupului Renault a acceptat, cu unanimitate de voturi, semnarea acordurilor privind cedarea tuturor actiunilor detinute de Renault Rusia catre primaria Moscovei, respectiv cedarea unui procent de 67,69% din capitalul AVTOVAZ catre N.A.M.I. (Central Scientific Research Automobile and Automotive Engines Institute - Institutul Central Rus de Cercetare si Dezvoltare a Automobilelor si Motoarelor).
In vederea finalizarii acestor tranzactii nu au fost impuse niciun fel de conditii, absolut toate autorizatiile fiind scoase deja. Acest acord implica posibilitatea cumpararii de catre grupul Renault a participatiei sale in AVTOVAZ, cu posibilitate de executare de acum pe perioada urmatorilor sase ani.
Conform declaratiilor lui Luca de Meo, Ceo-ul grupului Renault s-a luat „aceasta decizie dificila dar necesara, in deplina responsabilitate fata de cei 45.000 de salariati pe care ii avem in Rusia, in dorinta de a mentine performanta grupului si a posibilitatii de a reveni in viitor in aceasta tara, intr-un context diferit. Am incredere in capacitatea Renault Group de a accelera transformarea sa si de a-si depasi obiectivele pe termen mediu“.
In conformitate cu anuntul facut la data de 23.03, in rezultatele aferente semestrului I al anului curent va fi inclusa o taxa de ajustare fara numerar corespunzator valorii contabile a fondului comercial si a imobilizarilor corporale si necorporale consolidate ale Grupului in Rusia.
Valoarea in discutie era de 2.195 miliarde euro in ultima zi a anului 2021.
Activitatile in Rusia nu vor mai fi consolidate in conturile semestriale ale Renault Group, cu termen de raportare 30.06.2022 si vor fi tratate ca activitati abandonate in aplicatia IFRS 5.
Astfel, Renault Group isi reafirma obiectivele in ceea ce priveste rezultatele financiare anuntate la 23.03.2022. Mai mult, grupul Renault va oferi, in toamna, informatii privind stadiul la zi al perspectivelor sale financiare si al strategiei care priveste pozitionarea sa ca actor de marca al domeniului auto la evenimentul intitulat Capital Market Day.
La nivel national, tara noastra a realizat in anul 2021 exporturi de bunuri si servicii catre Federatia Rusa de aproximativ un miliard de euro, in conditiile in care valoarea importurilor a fost de aproximativ 3 ori mai mare, conform calculelor Ziarului Financiar efectuate in baza informatiilor oferite de catre Institutul National de Statistica.
Dacia conduce topul exportatorilor locali in piata din Rusia, printre livrabile remarcandu-se componente pentru masinile produse la uzina AvtoFraMos din capitala Rusiei, preluata de municipalitatea moscovita si de Avtovaz. Uzina Mecanica a sistat pentru 3 zile, in luna martie, productia cutiilor de viteze, avand un impact serios asupra brandului Dacia – aceasta ca urmare a diminuarii numarului de comenzi la nivel international.
Trebuie cunoscut faptul ca Rusia ocupa locul 2 in top cele mai mari piete pentru Renault din afara Frantei, pierderea acesteia contribuind la scaderi semnificative in domeniu.
sursa foto:https://www.politico.eu/
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!