Modificare în Codul Rutier pentru anul 2024. Conform noilor reglementări, șoferii au permisiunea de a utiliza anvelope de vară și iarnă, și există circumstanțe în care agenții de poliție nu vor aplica sancțiuni.
Experții recomandă utilizarea exclusivă a anvelopelor de iarnă în sezonul rece, deoarece acestea oferă o aderență mai bună la temperaturi scăzute, în comparație cu anvelopele de vară.
Un alt aspect crucial se referă la starea de uzură a anvelopelor, indiferent de tipul acestora.
Toate anvelopele marcate cu literele M și S (M+S, M.S. sau M&S) trebuie să respecte cerințele de utilizare stabilite în legislația rutieră națională.
Conducătorii auto pot fi sancționați cu amenzi de până la 3.300 de lei dacă folosesc anvelope uzate, fără a ține cont de tipul lor.
Amenda respectivă se aplică și șoferilor care utilizează anvelope de vară pe drumuri cu zăpadă, gheață sau polei.
Verificarea nivelului de uzură al anvelopelor poate fi efectuată printr-o simplă inspecție vizuală, fără a necesita echipamente specializate.
Cel mai semnificativ indicator al uzurii este adâncimea profilului anvelopei, iar o adâncime mică a acestuia în timpul iernii poate compromite aderența și controlul vehiculului.
Se recomandă ca anvelopele noi să aibă o adâncime a profilului între 9-11 mm, și când această adâncime minimă este atinsă, anvelopa trebuie înlocuită.
Este important de menționat că, până în 2011, șoferii erau obligați să folosească anvelope de iarnă din noiembrie până în martie. Cu toate acestea, prin Ordonanța de Urgență 5/2011, această lege a fost modificată, permițând conducătorilor auto să utilizeze anvelope de vară și iarna, cu condiția ca vehiculul să nu circule pe drumuri acoperite de gheață, zăpadă sau polei fără anvelope de iarnă.
Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!