Totul despre anvelope slick si semi-slick

Totul despre anvelope slick si semi-slick

Totul despre anvelopele slick si semi-slick

 

Alegerea unui set de anvelope pentru un autoturism pare un lucru simplu, dar in realitate nu este chiar asa. Trebuie tinut cont de importanta lor ca masura de siguranta in trafic, de numeroasele tipuri de anvelope existente si de investitia financiara necesara, care poate fi semnificativa sau nu.

Inainte de a discuta strict despre anvelopele slick si semi-slick, sa vedem ce inseamna indicii de pe exteriorul unei anvelope si cum putem alege o anvelopa corespunzatoare pentru masina.

In primul rand, sa vedem ce inseamna fiecare informatie de pe partea exterioara a unei anvelope:

1. Dimensiunea anvelopei

2. Indicele de sarcina

3. Indicele de viteza

4. Modelul de anvelopa

5. Informatii despre materialele componente din care este fabricata anvelopa

6. Aprobare ECE (un standard european)

7. Indicator al partii exterioare a anvelopei, cea care se monteaza la exterior

8. Indice al presiunii maxime permise de acest tip de anvelopa

9. Tara unde a fost fabricata

10. Producatorul

11. Indicatori de uzura

12. DOT-ul anvelopei, mai exact data la care a fost fabricata anvelopa respectiva. In imaginea de mai sus avem DOT 2515: saptamana a 25-a din anul 2015.

 

Citeste si despre: adevarul despre anvelopele resapate

 

Factori care influenteaza achizitia anvelopelor

 

Avand in vedere ca achizitia unui set de anvelope este un pas important, acesta se bazeaza pe mai multi factori, cum ar fi:

Tipul vehiculului – in general, producatorii auto aleg, pentru fiecare model de masina, un anumit tip de anvelope care sa fie considerate practice pentru mai multe tipuri de soferi. Atunci cand acestea se uzeaza si trebuie inlocuite, posesorul autoturismului trebuie sa aiba in vedere dimensiunea jantelor si a anvelopelor vechi.

Clasa de zgomot, aderenta si consum carburant – aceste trei informatii sunt esentiale deoarece indica felul in care anvelopa se comporta la franarea pe timp de ploaie, nivelul de zgomot pe care il produce, dar si daca va scadea sau creste consumul de carburant.

Marca si modelul – exista trei tipuri de anvelope: premium, mediu si de buget. Fiecare are marci reprezentative pe care orice conducator auto le cunoaste, cum ar fi:

Premium: Michelin, Dunlop, Pirelli, Goodyear, Nokian, Continental.

Mediu: Toyo, Firestone, Kumho, BF Goodrich, Hankook, Vredestein, Semperit, Nexen, Falken, Kleber, Fulda, Sava, General Tire, Barum.

De buget: Tigar si Taurus (produse sub Michelin), Debica (produs sub Goodyear), Kingstar (produs sub Hankook), Viking (produs sub Continental).

Conditiile meteo – aici, evident este vorba despre anvelope de vara, iarna sau all season.

Stilul de condus al proprietarului si tipul de drum pe care circula – alegerea unei anvelope potrivite depinde foarte mult de stilul de condus dat fiind faptul ca fiecare model are diferite calitati: consum redus de carburant, manevrabilitate sporita, profil ideal pentru sezonul ploios sau pentru teren accidentat / noroios etc. In plus, este de asemenea important de mentionat ca drumul pe care circula autoturismul respectiv contribuie mult la decizia finala asupra tipului de anvelope.

Trebuie adaugat faptul ca, atunci cand este vorba despre o masina care participa la curse sau ruleaza pe circuit, situatia se schimba, fiind necesar un anumit model de anvelope: slick sau semi-slick. Hai sa vedem despre ce este vorba.

 

Citeste si despre: totul despre anvelopele all-season

 

Ce trebuie stiut despre anvelopele slick

 

 

In primul rand, va prezentam un scurt istoric. Primul set de anvelope slick a fost produs la inceputul anilor 1950 de M&H Tires pentru a fi utilizate la cursele de drag. In 1966, Dunlop a creat modelul slick CR70, o anvelopa incerca sa deschida noi orizonturi in lumea evenimentelor motorizate. In cadrul curselor de Formula 1, acest tip de anvelope a fost introdus de Firestone in anul 1971 la Grand Prix-ul spaniol.

In consecinta, anvelopele slick sunt create special pentru competitii si sunt interzise pe sosea. Daca va intrebati de ce, raspunsul este cat se poate de simplu: aceste anvelope au o banda de rulare fara striatii pentru a avea o aderenta perfecta pe o sosea uscata si pentru a maximiza tractiunea indiferent de dimensiunea anvelopei. Atunci cand ploua insa, ele pot provoca rapid acvaplanarea, un fenomen foarte periculos de altfel.

Printre cele mai cunoscute marci si modele de anvelope slick putem enumera:

Toyo Proxes RR

Avon Tech R / Tech RA

Hoosier A3S03 / R3S03

Hoosier A3S04 / R3S04

Kumho Ecsta S700 / W700

Hoosier A3S05 / R3S05

Hoosier A6 / R6

Spre deosebire de anvelopele slick, cele semi-slick pot fi utilizate pe sosea. Hai sa vedem de ce.

 

 

Informatii despre anvelopele semi-slick

 

Anvelopele semi-slick au fost create pentru utilizarea in cadrul competitiilor, dar si pentru pasionatii auto care doresc anvelope de inalta performanta si pe drumurile nationale.

Semi-slick-urile reprezinta, mai exact, un tip de slick-uri cu striatii, omologate si pentru sosele. Cu toate ca nu au un nivel foarte ridicat de aderenta, ele nu reprezinta un pericol pe timp de ploaie deoarece santurile pot evacua apa. Astfel, riscul de acvaplanare este evitat.

Printre cele mai cunoscute modele de semi-slick-uri avem:

Kumho Ecsta V70A

Toyo Proxes R1-R

Toyo Proxes R888

Nankang NS-2R

Michelin Pilot Sport Cup

Pirelli P Zero Corsa

Yokohama A048

Totusi, de retinut este faptul ca anvelopele semi-slick nu permit o franare la fel de rapida ca anvelopele normale, conform unui test realizat de TUV Sud. De asemenea, acest tip de anvelope nu este foarte recomandat pentru uz zilnic deoarece are un pret ridicat, ajunge mai greu la temperatura optima de aderenta si se uzeaza mult mai repede decat o anvelopa normala. 

In concluzie, alegerea unor anvelope potrivite pentru un automobil este o decizie importanta care se bazeaza pe o multitudine de factori. Pentru a intelege diferenta intre un set de anvelope slick si semi-slick, trebuie sa retinem cateva aspecte importante.

Anvelopele slick pot fi utilizate doar in cadrul evenimentelor auto de performanta, nefiind premise pe drumurile publice. In acelasi timp, anvelopele semi-slick pot fi folosite la competitii, dar sunt omologate si pentru sosea. Din pacate, insa, nu sunt foarte rezistente pentru uz zilnic. 

 

Citeste si despre: cum sa cumperi anvelope de calitate mai buna

 

Sursa foto: anvelopelider.ro, anvelodrom.ro, e-pneu.ro, bimmerworld.com, toyotires

Articole similare

In ultimul secol, masinile care functionau pe bezina sau motorina au devenit modul dominant de transport in lume.

Cand a fost ultima data cand ai schimbat uleiul? Iata mai jos modul in care poti schimba singur/a filtrul si uleiul masinii.

Acest cod se refera la eroarea circuitului MAF a fluxului de aer de masa ( nivel scazut ).

Ai o masina in garaj si vrei sa scapi de ea? Pentru asta exista programul Rabla, demarat in anul 2005 prin intermediul Administratiei Fondului de Mediu (AFM).