Totul despre anvelope slick si semi-slick

Totul despre anvelope slick si semi-slick

Alegerea unui set de anvelope pentru un autoturism pare un lucru simplu, dar in realitate nu este chiar asa. Trebuie tinut cont de importanta lor ca masura de siguranta in trafic, de numeroasele tipuri de anvelope existente si de investitia financiara necesara, care poate fi semnificativa sau nu.

Inainte de a discuta strict despre anvelopele slick si semi-slick, sa vedem ce inseamna indicii de pe exteriorul unei anvelope si cum putem alege o anvelopa corespunzatoare pentru masina.

In primul rand, sa vedem ce inseamna fiecare informatie de pe partea exterioara a unei anvelope:

1. Dimensiunea anvelopei

2. Indicele de sarcina

3. Indicele de viteza

4. Modelul de anvelopa

5. Informatii despre materialele componente din care este fabricata anvelopa

6. Aprobare ECE (un standard european)

7. Indicator al partii exterioare a anvelopei, cea care se monteaza la exterior

8. Indice al presiunii maxime permise de acest tip de anvelopa

9. Tara unde a fost fabricata

10. Producatorul

11. Indicatori de uzura

12. DOT-ul anvelopei, mai exact data la care a fost fabricata anvelopa respectiva. In imaginea de mai sus avem DOT 2515: saptamana a 25-a din anul 2015.

Factori care influenteaza achizitia anvelopelor

Avand in vedere ca achizitia unui set de anvelope este un pas important, acesta se bazeaza pe mai multi factori, cum ar fi:

Tipul vehiculului – in general, producatorii auto aleg, pentru fiecare model de masina, un anumit tip de anvelope care sa fie considerate practice pentru mai multe tipuri de soferi. Atunci cand acestea se uzeaza si trebuie inlocuite, posesorul autoturismului trebuie sa aiba in vedere dimensiunea jantelor si a anvelopelor vechi.

Clasa de zgomot, aderenta si consum carburant – aceste trei informatii sunt esentiale deoarece indica felul in care anvelopa se comporta la franarea pe timp de ploaie, nivelul de zgomot pe care il produce, dar si daca va scadea sau creste consumul de carburant.

Marca si modelul – exista trei tipuri de anvelope: premium, mediu si de buget. Fiecare are marci reprezentative pe care orice conducator auto le cunoaste, cum ar fi:

Premium: Michelin, Dunlop, Pirelli, Goodyear, Nokian, Continental.

Mediu: Toyo, Firestone, Kumho, BF Goodrich, Hankook, Vredestein, Semperit, Nexen, Falken, Kleber, Fulda, Sava, General Tire, Barum.

De buget: Tigar si Taurus (produse sub Michelin), Debica (produs sub Goodyear), Kingstar (produs sub Hankook), Viking (produs sub Continental).

Conditiile meteo – aici, evident este vorba despre anvelope de vara, iarna sau all season.

Stilul de condus al proprietarului si tipul de drum pe care circula – alegerea unei anvelope potrivite depinde foarte mult de stilul de condus dat fiind faptul ca fiecare model are diferite calitati: consum redus de carburant, manevrabilitate sporita, profil ideal pentru sezonul ploios sau pentru teren accidentat / noroios etc. In plus, este de asemenea important de mentionat ca drumul pe care circula autoturismul respectiv contribuie mult la decizia finala asupra tipului de anvelope.

Trebuie adaugat faptul ca, atunci cand este vorba despre o masina care participa la curse sau ruleaza pe circuit, situatia se schimba, fiind necesar un anumit model de anvelope: slick sau semi-slick. Hai sa vedem despre ce este vorba.

Ce trebuie stiut despre anvelopele slick

In primul rand, va prezentam un scurt istoric. Primul set de anvelope slick a fost produs la inceputul anilor 1950 de M&H Tires pentru a fi utilizate la cursele de drag. In 1966, Dunlop a creat modelul slick CR70, o anvelopa incerca sa deschida noi orizonturi in lumea evenimentelor motorizate. In cadrul curselor de Formula 1, acest tip de anvelope a fost introdus de Firestone in anul 1971 la Grand Prix-ul spaniol.

In consecinta, anvelopele slick sunt create special pentru competitii si sunt interzise pe sosea. Daca va intrebati de ce, raspunsul este cat se poate de simplu: aceste anvelope au o banda de rulare fara striatii pentru a avea o aderenta perfecta pe o sosea uscata si pentru a maximiza tractiunea indiferent de dimensiunea anvelopei. Atunci cand ploua insa, ele pot provoca rapid acvaplanarea, un fenomen foarte periculos de altfel.

Printre cele mai cunoscute marci si modele de anvelope slick putem enumera:

Toyo Proxes RR

Avon Tech R / Tech RA

Hoosier A3S03 / R3S03

Hoosier A3S04 / R3S04

Kumho Ecsta S700 / W700

Hoosier A3S05 / R3S05

Hoosier A6 / R6

Spre deosebire de anvelopele slick, cele semi-slick pot fi utilizate pe sosea. Hai sa vedem de ce.

Informatii despre anvelopele semi-slick

Anvelopele semi-slick au fost create pentru utilizarea in cadrul competitiilor, dar si pentru pasionatii auto care doresc anvelope de inalta performanta si pe drumurile nationale.

Semi-slick-urile reprezinta, mai exact, un tip de slick-uri cu striatii, omologate si pentru sosele. Cu toate ca nu au un nivel foarte ridicat de aderenta, ele nu reprezinta un pericol pe timp de ploaie deoarece santurile pot evacua apa. Astfel, riscul de acvaplanare este evitat.

Printre cele mai cunoscute modele de semi-slick-uri avem:

  • Kumho Ecsta V70A
  • Toyo Proxes R1-R
  • Toyo Proxes R888
  • Nankang NS-2R
  • Michelin Pilot Sport Cup
  • Pirelli P Zero Corsa
  • Yokohama A048

Totusi, de retinut este faptul ca anvelopele semi-slick nu permit o franare la fel de rapida ca anvelopele normale, conform unui test realizat de TUV Sud. De asemenea, acest tip de anvelope nu este foarte recomandat pentru uz zilnic deoarece are un pret ridicat, ajunge mai greu la temperatura optima de aderenta si se uzeaza mult mai repede decat o anvelopa normala.

In concluzie, alegerea unor anvelope potrivite pentru un automobil este o decizie importanta care se bazeaza pe o multitudine de factori. Pentru a intelege diferenta intre un set de anvelope slick si semi-slick, trebuie sa retinem cateva aspecte importante.

Anvelopele slick pot fi utilizate doar in cadrul evenimentelor auto de performanta, nefiind premise pe drumurile publice. In acelasi timp, anvelopele semi-slick pot fi folosite la competitii, dar sunt omologate si pentru sosea. Din pacate, insa, nu sunt foarte rezistente pentru uz zilnic.

Sursa foto: anvelopelider.ro, anvelodrom.ro, e-pneu.ro, bimmerworld.com, toyotires

Citeste si...
Anvelope radiale: anvantaje si dezavantaje
Anvelope radiale: anvantaje si dezavantaje

Anvelopele radiale au fost inventate de Michelin si au inceput sa fie puse in vanzare incepand cu anul 1946. Inventarea acestui ti...

Anvelope run flat: cum functioneaza?
Anvelope run flat: cum functioneaza?

Tot mai multe autoturisme vin echipate din fabrica cu anvelope run flat, denumite si anvelope de rulare in pana, aceasta fiind una...

Anvelope iarna vs. Anvelope all season: diferente constructive, baza legala, plus comunicat oficial RAR
Anvelope iarna vs. Anvelope all season: diferente constructive, baza legala, plus comunicat oficial RAR

Anvelope de iarna vs. anvelope all season diferente, baza legala, comunicat oficial RAR privind clarificarea aspectelor legate de...

Cumpara anvelope de vara de la Velopa.ro pentru a circula in siguranta
Cumpara anvelope de vara de la Velopa.ro pentru a circula in siguranta

Siguranta este cea mai importanta cand vine vorba despre condus. Iar cand vorbim de siguranta ne referim nu doar la sofer ci si la...