Totul despre anvelope slick si semi-slick

Totul despre anvelope slick si semi-slick

Totul despre anvelopele slick si semi-slick

 

Alegerea unui set de anvelope pentru un autoturism pare un lucru simplu, dar in realitate nu este chiar asa. Trebuie tinut cont de importanta lor ca masura de siguranta in trafic, de numeroasele tipuri de anvelope existente si de investitia financiara necesara, care poate fi semnificativa sau nu.

Inainte de a discuta strict despre anvelopele slick si semi-slick, sa vedem ce inseamna indicii de pe exteriorul unei anvelope si cum putem alege o anvelopa corespunzatoare pentru masina.

In primul rand, sa vedem ce inseamna fiecare informatie de pe partea exterioara a unei anvelope:

1. Dimensiunea anvelopei

2. Indicele de sarcina

3. Indicele de viteza

4. Modelul de anvelopa

5. Informatii despre materialele componente din care este fabricata anvelopa

6. Aprobare ECE (un standard european)

7. Indicator al partii exterioare a anvelopei, cea care se monteaza la exterior

8. Indice al presiunii maxime permise de acest tip de anvelopa

9. Tara unde a fost fabricata

10. Producatorul

11. Indicatori de uzura

12. DOT-ul anvelopei, mai exact data la care a fost fabricata anvelopa respectiva. In imaginea de mai sus avem DOT 2515: saptamana a 25-a din anul 2015.

 

Citeste si despre: adevarul despre anvelopele resapate

 

Factori care influenteaza achizitia anvelopelor

 

Avand in vedere ca achizitia unui set de anvelope este un pas important, acesta se bazeaza pe mai multi factori, cum ar fi:

Tipul vehiculului – in general, producatorii auto aleg, pentru fiecare model de masina, un anumit tip de anvelope care sa fie considerate practice pentru mai multe tipuri de soferi. Atunci cand acestea se uzeaza si trebuie inlocuite, posesorul autoturismului trebuie sa aiba in vedere dimensiunea jantelor si a anvelopelor vechi.

Clasa de zgomot, aderenta si consum carburant – aceste trei informatii sunt esentiale deoarece indica felul in care anvelopa se comporta la franarea pe timp de ploaie, nivelul de zgomot pe care il produce, dar si daca va scadea sau creste consumul de carburant.

Marca si modelul – exista trei tipuri de anvelope: premium, mediu si de buget. Fiecare are marci reprezentative pe care orice conducator auto le cunoaste, cum ar fi:

Premium: Michelin, Dunlop, Pirelli, Goodyear, Nokian, Continental.

Mediu: Toyo, Firestone, Kumho, BF Goodrich, Hankook, Vredestein, Semperit, Nexen, Falken, Kleber, Fulda, Sava, General Tire, Barum.

De buget: Tigar si Taurus (produse sub Michelin), Debica (produs sub Goodyear), Kingstar (produs sub Hankook), Viking (produs sub Continental).

Conditiile meteo – aici, evident este vorba despre anvelope de vara, iarna sau all season.

Stilul de condus al proprietarului si tipul de drum pe care circula – alegerea unei anvelope potrivite depinde foarte mult de stilul de condus dat fiind faptul ca fiecare model are diferite calitati: consum redus de carburant, manevrabilitate sporita, profil ideal pentru sezonul ploios sau pentru teren accidentat / noroios etc. In plus, este de asemenea important de mentionat ca drumul pe care circula autoturismul respectiv contribuie mult la decizia finala asupra tipului de anvelope.

Trebuie adaugat faptul ca, atunci cand este vorba despre o masina care participa la curse sau ruleaza pe circuit, situatia se schimba, fiind necesar un anumit model de anvelope: slick sau semi-slick. Hai sa vedem despre ce este vorba.

 

Citeste si despre: totul despre anvelopele all-season

 

Ce trebuie stiut despre anvelopele slick

 

 

In primul rand, va prezentam un scurt istoric. Primul set de anvelope slick a fost produs la inceputul anilor 1950 de M&H Tires pentru a fi utilizate la cursele de drag. In 1966, Dunlop a creat modelul slick CR70, o anvelopa incerca sa deschida noi orizonturi in lumea evenimentelor motorizate. In cadrul curselor de Formula 1, acest tip de anvelope a fost introdus de Firestone in anul 1971 la Grand Prix-ul spaniol.

In consecinta, anvelopele slick sunt create special pentru competitii si sunt interzise pe sosea. Daca va intrebati de ce, raspunsul este cat se poate de simplu: aceste anvelope au o banda de rulare fara striatii pentru a avea o aderenta perfecta pe o sosea uscata si pentru a maximiza tractiunea indiferent de dimensiunea anvelopei. Atunci cand ploua insa, ele pot provoca rapid acvaplanarea, un fenomen foarte periculos de altfel.

Printre cele mai cunoscute marci si modele de anvelope slick putem enumera:

Toyo Proxes RR

Avon Tech R / Tech RA

Hoosier A3S03 / R3S03

Hoosier A3S04 / R3S04

Kumho Ecsta S700 / W700

Hoosier A3S05 / R3S05

Hoosier A6 / R6

Spre deosebire de anvelopele slick, cele semi-slick pot fi utilizate pe sosea. Hai sa vedem de ce.

 

 

Informatii despre anvelopele semi-slick

 

Anvelopele semi-slick au fost create pentru utilizarea in cadrul competitiilor, dar si pentru pasionatii auto care doresc anvelope de inalta performanta si pe drumurile nationale.

Semi-slick-urile reprezinta, mai exact, un tip de slick-uri cu striatii, omologate si pentru sosele. Cu toate ca nu au un nivel foarte ridicat de aderenta, ele nu reprezinta un pericol pe timp de ploaie deoarece santurile pot evacua apa. Astfel, riscul de acvaplanare este evitat.

Printre cele mai cunoscute modele de semi-slick-uri avem:

Kumho Ecsta V70A

Toyo Proxes R1-R

Toyo Proxes R888

Nankang NS-2R

Michelin Pilot Sport Cup

Pirelli P Zero Corsa

Yokohama A048

Totusi, de retinut este faptul ca anvelopele semi-slick nu permit o franare la fel de rapida ca anvelopele normale, conform unui test realizat de TUV Sud. De asemenea, acest tip de anvelope nu este foarte recomandat pentru uz zilnic deoarece are un pret ridicat, ajunge mai greu la temperatura optima de aderenta si se uzeaza mult mai repede decat o anvelopa normala. 

In concluzie, alegerea unor anvelope potrivite pentru un automobil este o decizie importanta care se bazeaza pe o multitudine de factori. Pentru a intelege diferenta intre un set de anvelope slick si semi-slick, trebuie sa retinem cateva aspecte importante.

Anvelopele slick pot fi utilizate doar in cadrul evenimentelor auto de performanta, nefiind premise pe drumurile publice. In acelasi timp, anvelopele semi-slick pot fi folosite la competitii, dar sunt omologate si pentru sosea. Din pacate, insa, nu sunt foarte rezistente pentru uz zilnic. 

 

Citeste si despre: cum sa cumperi anvelope de calitate mai buna

 

Sursa foto: anvelopelider.ro, anvelodrom.ro, e-pneu.ro, bimmerworld.com, toyotires

Articole similare
Totul despre anvelopele masinii tale

Totul despre anvelopele masinii tale

Cauciucuri, anvelope sau pneuri inseamna acelasi lucru. Afla ce inseamna marcajele de pe lateral, ce tip sa cumperi si cand trebuie schimbate.

Totul despre sistemele Twin-Turbo si Biturbo

Totul despre sistemele Twin-Turbo si Biturbo

In articolul de astazi vom vorbi despre un subiect destul de interesant, spunem noi. Vom vorbi despre diferentele dintre sistemul BiTurbo si cel Twin-Turbo.

Tehnici de negociere pentru cumpararea celor mai bune anvelope

Tehnici de negociere pentru cumpararea celor mai bune anvelope

Afla de la noi cum sa obtii cel mai bun pret pentru noile tale anvelope.

Totul despre discul si kit-ul de ambreiaj

Totul despre discul si kit-ul de ambreiaj

Kit-ul de ambreiaj este compus din mai multe piese si anume, discul de ambreiaj, volantul, rulmentul si placa de presiune.

Totul despre anvelopele la mana a doua

Totul despre anvelopele la mana a doua

Ghid complet despre ce trebuie sa stii cand vrei sa cumperi anvelope la mana a doua.

Ce amenda risti daca n-ai anvelope de iarna?

Ce amenda risti daca n-ai anvelope de iarna?

Amenda pentru fapta mentionata este prevazuta in clasa a IV-a de sanctiuni (de la 9 la 20 puncte-amenda, respectiv intre 1.305 si 2.900 de lei).

Totul despre motoarele TDI

Totul despre motoarele TDI

Pai pentru prima data sa intelegem ce inseamna acest acronim “TDI”, TDI vine de la (turbocharged direct injection).

Totul despre supapa PCV

Totul despre supapa PCV

In sistemul de ventilare interna, cea mai importanta piesa este supapa PCV, nu furtunurile sau alte piese adiacente.

Totul despre performanta AMG

Totul despre performanta AMG

Modelele AMG au un aspect mai agresiv, o performanta mult mai buna, o stabilitate excelenta, ele fiind cele mai scumpe modele de la Mercedes-Benz.

Totul despre distributia masinii

Totul despre distributia masinii

Distributia este una dintre cele mai importante componente (sau grup de componente) din motor, fara ea nimic nu poate functiona.

Totul despre arborele cotit

Totul despre arborele cotit

Arborele cotit este o componenta fundamentala a motorului unei masini. Este sistemul care converteste energia liniara in energie de rotatie.

Totul despre suspensiile sport, hidraulice si pe aer

Totul despre suspensiile sport, hidraulice si pe aer

In articolul de azi vom vorbi despre suspensii sport (statice), despre air-ride, despre suspensiile hidraulice si multe altele.

Totul despre motoarele diesel

Totul despre motoarele diesel

Motorul diesel este un motor cu ardere interna in care combustibilul se aprinde datorita temperaturii inalte create de comprimarea aerului necesar arderii.

Totul despre suspensiile pe aer

Totul despre suspensiile pe aer

Suspensiile pe aer au fost folosite timp de multi ani la camioane, autobuze si alte vehicule de mare tonaj, dar in ultimii ani au devenit extrem de populare

Totul despre bujiile auto

Totul despre bujiile auto

Este necesar sa stii ca bujiile se pot uza inainte de termenul initial, sau pot sa functioneze mai mult decat este prevazut.

Totul despre supraincalzirea motorului

Totul despre supraincalzirea motorului

Atunci cand motorul se supraincalzeste, cu siguranta trebuie sa cititi acest articol pentru a putea remedia problema, sau, puteti merge in service.

Totul despre conducerea defensiva

Totul despre conducerea defensiva

Conducerea defensiva se refera la soferii care prioritizeaza siguranta pe sosele in fata a orice altceva atunci cand se afla la volan.

Totul despre sistemul de evacuare

Totul despre sistemul de evacuare

Scopul marilor producatori, la inceput era sa creeze galerii de evacuare care sa fie pe cat posibil mai mici si solide.

Totul despre turbina auto

Totul despre turbina auto

Aici o sa afli ce este turbina masinii, ce rol are, cum iti dai seama ca este defecta, cum sa faci sa o intretii si de ce suiera atunci cand o accelerezi.

Totul despre convertizorul de cuplu

Totul despre convertizorul de cuplu

Acestea sunt cele mai importante informatii legate de convertizorul de cuplu al unei masini.

Totul despre arborele cu came

Totul despre arborele cu came

Dupa cum am mentionat deja, DOHC vine din engleza, de la Double OverHead Cam si se refera la un motor cu doi arbori cu came in chiulasa.

Totul despre servofrana

Totul despre servofrana

In momentul in care apasati pedala de frana a masinii, nu este necesara o apasare foarte puternica pentru a incetini masina.

Sfaturi despre siguranta anvelopelor

Sfaturi despre siguranta anvelopelor

Un lucru este cert si anume faptul ca anvelopele sunt singurul punct de contact intre vehicul si carosabil.

Totul despre consumul de antigel

Totul despre consumul de antigel

Poate ati auzit la posesorii de masini mai vechi sau care au un numar foarte mare de kilometrii ca masina scoate fum alb si consuma antigel.

Totul despre lichidul de servodirectie

Totul despre lichidul de servodirectie

Servodirectia este un sistem electric sau hidraulic care ofera asistenta la directie la viteze mici.

Despre motoarele diesel si sportivitate

Despre motoarele diesel si sportivitate

In articolul de astazi vom vorbi despre un subiect care nu este asa de dezbatut. Si anume, de ce nu se fabrica masini sport cu motor diesel?

Totul despre sistemul mild-hybrid

Totul despre sistemul mild-hybrid

Motorul electric functioneaza ca un ajutor la motorul de combustie interna si nu este capabil sa alimenteze motorul de unul singur.

Totul despre pompa de injectie

Totul despre pompa de injectie

In acest articol vom vorbi despre o piesa foarte complexa si foarte importanta, mai exact despre pompa de injectie.

Totul despre redresoarele inteligente

Totul despre redresoarele inteligente

Cand o baterie nu este complet incarcata, sulful va coroda terminalele bateriei si va poate cauza mari probleme cand vreti sa plecati la drum.

Totul despre bateria auto

Totul despre bateria auto

In acest articol vom vorbi despre o piesa foarte cunoscuta de toti soferii si anume despre bateria auto.