Anvelope de vara – ce este important sa cunosti despre acestea si despre momentul cand trebuie schimbate?

Anvelope de vara – ce este important sa cunosti despre acestea si despre momentul cand trebuie schimbate?

Sezonul de schimbare de la anvelopele de vara la cele de iarna si invers este diferit. Momentul potrivit pentru anvelopele de iarna incepe cand temperaturile scad sub 7 grade, in timp ce schimbarea rotilor cu anvelopele de vara are loc mai lejer, pe o perioada mai lunga de timp.

Potrivit statisticilor, interesul pentru achizitionarea si schimbarea anvelopelor de vara poate avea loc de la inceputul lunii martie si dureaza pana la sfarsitul lunii mai.

La cate grade ar trebui schimbate anvelopele de vara?

Se spune ca temperatura de 7 grade peste sau sub zero este o bariera magica care functioneaza in ambele sensuri. Atat la schimbarea de la anvelopele de vara la anvelope de iarna, cat si de la anvelopele de iarna la anvelope de vara. Iar intarzierile vor varia de la sezon la sezon. Merita sa iti amintesti ca temperatura de 7 grade trebuie sa fie o temperatura stabila pe tot parcursul zilei.

Daca conduci la serviciu dimineata cand temperatura este aproape de 0, schimbarea anvelopelor nu este o idee buna. Chiar daca temperatura este de 7 grade, cand masina este parcata in fata biroului la pranz. De asemenea, nu merita sa actionezi sub influenta a 2-3 zile mai calde. Vremea in februarie/martie poate fi foarte imprevizibila. De aceea, planifica schimbarea anvelopelor cand situatia se stabilizeaza.

Anvelope de vara – ce le deosebeste de cele de iarna?

Producatorii de anvelope au decis sa creeze anvelope de vara si de iarna dintr-un motiv. Ele difera in primul rand prin compozitia materialului din care au fost fabricate si prin tipul benzii de rulare. Cauciucul se comporta diferit in functie de temperatura. In plus, retine ca anvelopa se incalzeste si in timpul conducerii. Uneori ajunge la asemenea temperaturi incat nu o poti atinge cu mana.

De aceea, o anvelopa de vara este facuta din astfel de componente incat se „lipeste“ bine de drum la temperaturi mai ridicate, asigurand cea mai mare aderenta, cu abraziune relativ scazuta. O astfel de anvelopa se intareste la o temperatura negativa, ceea ce face contactul cu suprafata mai rau.

Opusul este valabil pentru anvelopele de iarna. Compozitia amestecului este selectata astfel incat cauciucul sa nu se intareasca la temperaturi sub zero si sa ofere totusi aderenta. Daca nu schimbi la timp anvelopele de iarna cu anvelope de vara, acestea devin foarte moi la temperaturi mai ridicate si se vor uza rapid.

Anvelopa de iarna are, de asemenea, o banda de rulare sculptata diferit, mai adanca, adaptata corespunzator pentru a face fata apei, noroiului si zapezii. Anvelopa de vara are o banda de rulare mai mica si este conceputa in principal pentru o evacuare mai buna a apei pe timp de ploaie si pentru a oferi cea mai buna aderenta in zilele uscate.

De ce sa schimbi anvelopele de vara la service?

Pentru ca este mai convenabil - acesta este probabil cel mai bun argument. Cand mergi la un service auto, specialistii se vor ocupa de masina ta: nu doar pentru schimbarea anvelopelor, ci si repozitionarea anvelopelor pe jante - ceea ce oricum nu ai face singur. Este vorba in primul rand de verificarea starii acestora si, daca este cazul, de propunerea de a cumpara unele noi.

Un mecanic auto va evalua starea anvelopelor pentru sezonul de vara inainte de a le monta. Se va verifica nu numai grosimea benzii de rulare, ci si starea tehnica generala. Doar o persoana cu cunostintele si experienta corespunzatoare va observa, de exemplu, dentitia din anvelope , care are un impact negativ asupra confortului calatoriei. Anvelopa de acest tip va face zgomot sau va vibra.

De asemenea, mecanicul va evalua starea jantelor la inlocuirea anvelopelor. El ar trebui sa inlocuiasca profilactic supapele. Cu toate acestea, cel mai important lucru este sa cunosti modelul specific al masinii. Astazi, aproape toate sunt echipate cu un sistem de senzori de presiune in anvelope. Aceasta inseamna ca o eroare poate costa de la cateva zeci pana la cateva sute de lei atunci cand senzorul este deteriorat in timpul inlocuirii anvelopei. Daca masina ta are jante originale, un mecanic de service autorizat stie sa inlocuiasca anvelopele fara a deteriora senzorul.

Si nu in ultimul rand, daca ai un al doilea set de anvelope, poti crede ca sfaturile de mai sus nu ti se aplica. Dar este o greseala! Daca ai depozitat rotile pe timpul iernii, acestea vor necesita echilibrare, precum si o inspectie vizuala amanuntita. Pentru ca atunci cand sunt date jos de pe masina si pastrate cateva luni in garaj, acestea isi schimba centrul de greutate.

Cat dureaza schimbarea anvelopelor de vara?

Momentul inlocuirii anvelopelor poate depinde de eficienta mecanicului insusi, dar si de modul in care vor fi inlocuite rotile. Daca atelierul este echipat cu un mecanism de ridicare, poate dura aproximativ 40 de minute pentru a schimba eficient anvelopele. Dupa schimbarea anvelopelor, rotile trebuie echilibrate astfel incat sa nu genereze vibratii si batai pe volan, ceea ce determina o prelungire suplimentara a procesului.

Daca soferul are anvelope de vara pe un set suplimentar de jante, service-ul poate dura mult mai putin. Se intampla ca in perioada de primavara sa fie foarte aglomerat in service-urile auto. De aceea, mecanicii, pentru a nu pierde clienti, efectueaza schimbari de anvelope folosind un cric. Aceasta este metoda care consuma cel mai mult timp. Astfel, schimbul poate dura pana la 60 de minute.

In timpul sezonului de varf, dispozitivele de indepartare a anvelopelor si de echilibrare a rotilor sunt folosite atat de des, incat mecanicul trebuie sa astepte ca acestea sa fie eliberate. Acest lucru prelungeste si mai mult timpul necesar. De aceea este foarte recomandat sa schimbi anvelopele la momentul potrivit, cand putini soferii vor decide sa faca acest lucru.

Anvelopele de vara au multe avantaje in conditiile de drum uscate si umede, datorita compusului mai dur si aspectului lor, oferind o eficienta mai buna a consumului de combustibil si o capacitate de raspuns sporita datorita unei zone de contact mai mari. De aceea, pentru a te asigura ca fiecare drum parcurs cu masina se desfasoara in cele mai bune conditii, nu uita de schimbarea anvelopelor la momentul potrivit.

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...