Audi A6 C6 (2004 – 2011) pareri si probleme comune

Audi A6 C6 (2004 – 2011) pareri si probleme comune

Audi A6 este o masina fabricata de producatorul german de automobile Audi. Acum, la cea de-a cincea generatie, succesorul Audi 100 este fabricat in Neckarsulm, Germania si este disponibil in configuratii berlina si break, acestea din urma fiind comercializate de Audi drept Avant. Numerotarea interna a Audi trateaza A6 ca o continuare a liniei Audi 100, A6 initiala fiind desemnata ca membru al seriei C4, urmata de C5, C6, C7 si C8.

Toate generatiile A6 au oferit fie tractiune fata, fie tractiune integrala pe baza de Torsen, comercializate de Audi ca sistemul lor quattro. A6 a fost, de asemenea, utilizat ca baza pentru modelele Allroad ale companiei inca din 1999.

Sunt oferite atat versiunile pe benzina, cat si pe cele diesel ale modelului A6. Gama larga de motoare disponibile are puteri cuprinse intre 150 si 333 CP. Acestea sunt motoare turbo cu patru cilindri in linie si unitati mai puternice de 3 litri intr-o configuratie V6 cu compresor mecanic.

Typ 4F A6 a fost lansat in 2004. Proiectat de Satoshi Wada in 2001, acest model este o evolutie vizuala a modelului C5, dar a fost fabricat mai lung.

Iteratia C6 a lui A6 prezinta o tehnologie mai sofisticata. Cea mai notabila este Interfata Multi Media (MMI), care este un sistem ce controleaza divertismentul in masina, navigarea prin satelit, controlul climei, setarile masinii, cum ar fi configuratia suspensiei si accesoriile electronice optionale printr-o interfata centrala a ecranului.

Pe motoare, a fost introdusa noua tehnologie de injectie stratificata (FSI). Desi linia de motoare reprezinta aceeasi progresie ca si modelul anterior, toate motoarele erau noi. Transmisia variabila continua multitronica este o alternativa pentru modelele cu tractiune fata, alaturi de o noua transmisie automata tiptronic cu sase trepte disponibila la modelele cu tractiune integrala.

„Marca comerciala“ Audi cu tractiune integrala permanenta Quattro, bazata pe Torsen, este disponibila in majoritatea gamei si standard in cele mai puternice modele. Quattro nu este disponibil pe variantele Multitronic ale lui A6, dar este disponibil pe sistemele de transmisie manuale si Tiptronic.

In schimb, sistemul Tiptronic nu este disponibil pentru variantele cu tractiune fata a masinii. Cutia de viteze manuala cu sase trepte este disponibila cu motorul V6 de 3,2 litri, dar nu pentru piata nord-americana.

Avant-ul a fost previzualizat de conceptul Audi Avantissimo in 2001 si a ajuns in cursul anului 2005. A6 All-road Quattro si-a facut debutul in 2006 si, ca si pana acum, este o versiune off-road pregatita pentru Avant, disponibila fie cu un V6 de 2,7 litri sau un V6 de 3,0 litri cu motor diesel cu injectie directa turbo, sau un motor V6 de 3,2 litri sau V8 de 4,2 litri pe benzina.

Probleme comune Audi A6 C6 (2004-2011)

Am cautat in mai multe review-uri lasate de posesori pentru a intelege mai bine despre problemele ce apar la aceasta masina. Cele mai des intalnite probleme sunt:

Cum se conduce si ce consum are Audi A6 C6?

Comparatia inevitabila este cu BMW Seria 5 si pe drumuri foarte solicitante sau intortocheate, veti observa o diferenta. Intrucat Audi A6 standard este cu tractiune fata la fel ca opozitia cu setarea de tractiune spate a BMW-ului, nu are acelasi nivel atunci cand accelereaza. Cu toate acestea, A6 este disponibil cu tractiunea integrala quattro Audi - ceva ce nu este oferit de BMW - si acest lucru ii confera siguranta uimitoare, in special pe teren umed.

Este cu siguranta o masina frumoasa de condus si exceleaza cu adevarat atunci cand navigati pe autostrada, unde este linistita si relaxata. Vizibilitatea este destul de buna si, desi nu este un hatchback mic, este totusi destul de usor sa o parcati.

Am cautat mai multe raspunsuri lasate de catre poesori in review-uri la noi pe site, am cumulat raspunsurile lor pentru a ne face o idee cat mai buna despre experienta de condus a unui A6.

La intrebarea “Cum se conduce in oras dar si in afara orasului?”:

Balan Marius a raspuns: “In oras se conduce foarte usor, mai putin la virajele stranse din orase. Unghiul de bracare este foarte mic. La drum lung se conduce si mai usor. Este o masina care sigur nu te lasa la greu.”

Iuga Isac a raspuns: “In oras oarte usor, servodirectie comoda. In afara orasului drumul este odihnitor, scaune s line foarte comode, in comparatie cu cele standard.”

Barzu Gabriel a raspuns: “In oras foarte usor de manevrat in ciudat dimensiunilor mari pe care le are. In afara orasului parca ai fi in avion. Datorita motorului ce are un cuplu imens nici nu iti dai seama cand faci depasirile.”

Sa vedem ce spun posesorii despre consumul acestei masini. La intrebarea “Ce consum are Audi A6 2.0 TDI (170 Hp)?”:

Barzu Gabriel a raspuns: “Are un consum de 10% si in afara 7%.”

La intrebarea “Ce consum are Audi A6 3.0 TDI V6 (233 Hp) quattro?”:

Balan Marius a raspuns: “Depinde de mersul fiecaruia. Un mers de pensionar, in sensul ca o lasi pe ea sa schimbe cand vrea, mergi incet etc, prin oras, 10-11%. Un mers sportiv, 14-15%. La drum lung, maxim 10% am scos si am alergat-o bine.”

Dragos Constantin a raspuns: “In Bucuresti in jur de 10-12, in functie si de trafic, in afara de la 6,7.”

Motorizari disponibile

Audi A6 are o gama foarte larga de motorizari pe care nu putem sa o prezentam pe toata aici. Insa va vom prezenta cateva motorizari pentru a va face o idee despre optiunile oferite:

  • 2.0 16v TFSI, Inline 4 DOHC turbo - acest motor are o putere de 168 CP si un cuplu de 280 Nm;
  • 3.2 24v FSI, V6 DOHC - acest motor are o putere de 252 CP si un cuplu de 330 Nm;
  • 2.0 16v TDI, Inline 4 DOHC turbo - acest motor are o putere de 138 CP si un cuplu de 320 Nm;
  • 3.0 24v TDI, V6 DOHC turbo - acest motor are o putere de 237 CP si un cuplu de 500 Nm;
  • 2.7 24v TDI, V6 DOHC turbo - acest motor are o putere de 187 CP si un cuplu de 400 Nm.

Fiabilitate Audi A6 C6

Unii posesori s-au plans de vibratiile motorului la 2.0 TDI dupa aproximativ 50.000 de km, aparent cauzate de injectoare din cauza utilizarii combustibilului gresit. Alti poseori s-au plans de consumul de ulei.

Problema aparent raspandita cu volantele cu masa dubla pe A6 2.0 TDI, din aceasta cauza ambreiajul poate ceda si este destul de costisitor pentru a fi inlocuit.

Cel mai bine pentru a ne da seama despre fiabilitatea acestei masini, am intrebat posesorii despre probleme avute cu Audi A6. La intrebarea “Cat de fiabil este Audi A6 3.0 TDI V6 (233 Hp) quattro ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Balan Marius a raspuns: “Nu am avut nicio problema cu ea. I-am schimbat lanturile de distributie si alte piese doar pentru ca asa am vrut si considerat eu, avand in vedere ca are aproape 300.000 km iar aceste piese erau inca cele originale pe masina.”

Dragos Constantin a raspuns: “Este foarte fiabila, momentan nu am avut probleme cu ea.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Audi A6 3.0 TDI V6 (240 Hp) quatro Tiptronic DPF ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Iuga Isac a raspuns: “Am avut probleme cu filtrul de particule, clapete admisie, ventilator clima.”

In timp ce, la intrebarea “Cat de fiabil este Audi A6 2.0 TFSI (170 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Valentin a raspuns: “Din punctul meu de vedere este fiabila si de cand o am, am schimbat decat un senzor de temperatura si cam atat, nici macar revizia nu i-am facut-o pentru ca o avea facuta, probabil voi face update post.”

Cat costa Audi A6 C6 (2004 – 2011) la mana a doua?

Am intrat pe un site ce se ocupa cu vanzari de masini pentru a vedea pretului unui Audi A6 la mana a doua. De exemplu Audi A6 C6, 2.7 TDI manual S Line, 190 CP, din anul 2010 cu 253.000 de km are un pret de 8000 de euro. In timp ce Audi A6 Avant, 3.0 TFSi, 290 CP, din anul 2009 cu 267.000 de km la bord are un pret de 10.500 euro.

Sfaturi achizitie

Am intrebat posesorii de A6 ce ne-ar sfatui daca vrem sa achizitionam o astfel de masina:

Iuga Isac a raspuns: “Sa o cumpere cu motor de 2.7 sau 3.0. Sa fie atenti neaparat la kilometri parcursi, cutie automata, scurgeri la motor pe scutul de jos.”

Dragos Constantin a raspuns: “Sa si-o ia cu incredere. Nu ezitati. Dai un ban dar stai in fata si fara griji! Merita!”

Valentin a raspuns: “Sa isi asume pe langa un consum de combustibil picant, consumul de ulei, in rest doar placere. Sa fie atenti la uzura motorului, daca nu ai noroc de unul bun poti sa ii dai foc.”

Sursa foto: carmagazine.co.uk

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...