Audi A6 C7 2010 – 2018) pareri si probleme comune

Audi A6 C7  2010 – 2018) pareri si probleme comune

Audi A6 este o masina fabricata de producatorul german de automobile Audi. Acum, la cea de-a cincea generatie, succesorul Audi 100 este fabricat in Neckarsulm, Germania si este disponibil in configuratii berlina si break, acestea din urma fiind comercializate de Audi drept Avant. Numerotarea interna a Audi trateaza A6 ca o continuare a liniei Audi 100, A6 initiala fiind desemnata ca membru al seriei C4, urmata de C5, C6, C7 si C8.

Toate generatiile A6 au oferit fie tractiune fata, fie tractiune integrala pe baza de Torsen, comercializate de Audi ca sistemul lor quattro. A6 a fost, de asemenea, utilizat ca baza pentru modelele Allroad ale companiei inca din 1999.

Cea de-a patra generatie C7 din seria Audi A6 a fost lansata la inceputul anului 2011 pentru piata europeana si pe alte piete la scurt timp dupa aceea. Este puternic influentat de Audi A8 (D4), tragand elemente din detaliile sale exterioare. A6 imparte interiorul, platforma si sistemul sau de propulsie cu sedanul cu patru usi Audi A7, care fusese lansat cu putin inainte si in 2011. Comparativ cu A8 si A7, A6 are cele mai agresive fatade frontale si faruri LED.

Noul A6 si-a marit ampatamentul cu aproape 76 mm si latimea sa cu 2,7 69 mm. Reproiectarea a scazut, de asemenea, coeficientul de tractiune al masinii la 0,25.

Probleme comune Audi A6 C7 2010 – 2018)

Am cautat in review-urile lasate de posesorii de C7 la noi pe site pentru a ne face o idee despre problemele comune ce apar la acest model. Cele mai intalnite probleme apar la:

Motorizari disponibile

Optiunile de motorizare pe piata europeana pentru C7 includ doua motoare pe benzina - un FSI V6 de 2,8 litri cu 204 CP (152 kW) si un motor de 300 CP (224 kW), un motor FSI de 3,0 litri - si doua motoare diesel - un motor de 2,0 litri in linie cu patru cilindri si un motor diesel de 3,0 litri cu turbocompresor. A6 3.0 TFSI european va avea o transmisie optionala in sapte trepte cu dublu ambreiaj si o optiune de suspensie pe aer, doua caracteristici care nu vor fi disponibile pe modelul american.

Pentru America de Nord, Audi A6 3.0 TFSI quattro va fi propulsat de un V6 supraalimentat de 3,0 litri care scoate 310 CP (228 kW; 306 CP) si un cuplu 441 Nm, acelasi motor transportat de la generatia anterioara A6 3.0 TFSI, dar cu o transmisie automata cu opt trepte. Exista, de asemenea, un Audi A6 2.0 TFSI quattro propulsat de un turbo de 2.0 litri, acelasi motor ca la Audi A4 si Q5, cuplat la o transmisie automata cu opt trepte. Pentru SUA, dar nu si pentru piata canadiana, va exista un Audi A6 2.0 TFSI FrontTrak (tractiune fata) cu un motor de 2.0 litri turbo, acelasi motor ca la Audi A4 si Q5, dar are un sistem CVT Multitronic (transmisie variabila continua).

Cum se conduce Audi A6 C7?

Am intrebat posesorii de C7 despre experienta lor de condus, atat in oras cat si in afara acestuia. Noi, cei de la Dailydriven, am cumulat raspunsurile posesorilor de C7 pentru a ne face o idee cat mai buna despre experienta de condus a unui Audi A6 C7.

La intrebarea “Cum se conduce in oras si in afara orasului?”:

Deaconu Marius a raspuns: “In oras ca orice masina foarte manevrabila si fasneata in ciuda motorului de 2, spun unii ca 2.0 este mic pentru o masina ca A6, este o masina de 1.5t la fel ca si un A5 sau A4. In afara orasului ca o adevarata limuzina foarte stabila datorita dimensiunilor si bine antifonata.”

Lupu Marius a raspuns: “In oras cam greoaie, fiind destul de mare, dificil de parcat oriunde. La drum lung este foarte comoda si placuta, silentioasa, stabila si economica.”

Madalin Vladescu a raspuns: “In oras se conduce excelent. A se evita, totusi, condusul excesiv in oras. Este un motor ce are nevoie de drum lung, pentru asta a fost facuta. Te sui in ea, iesi pe autostrada, o setezi pe ACC si te bucuri de drum.”

Fiabilitate

Verificati indeaproape caroseria pentru a vedea daca nu exista lovituri din cauza parcarilor; A6 este o masina lunga si, in ciuda faptului ca are senzori de parcare fata si spate, apar accidente. Verificati, de asemenea, jantele din aliaj pentru a vedea daca deteriorate.

Asigurati-va ca oricarui A6 echipat cu o cutie de viteze automata i s-a schimbat uleiul de transmisie la intervale regulate, in caz contrar ati putea sa schimbati cutia de viteze, ceea ce ar inseamna sa cheltuiti o suma foarte mare de bani. In mod ideal, la ambele cutii de viteze automate S Tronic si Multitronic (CVT) ar trebui schimbat uleiul la limita recomandata de 60.000 km.

Pentru a intelege cat mai bine despre ce probleme apar la acest model, am cautat raspunsurile posesorilor legate de fiabilitatea acestei masini. La intrebarea “Cat de fiabil este Audi A6 2.0 TDI (177 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Deaconu Marius a raspuns: “Fara probleme, banii au fost investiti in retrofituri pachet exterior S Line Facelift, stopuri de Facelift cu semnalizari dinamice, alta evacuare, volan tesit etc.”

Partene Ionut a raspuns: “Probleme ar fi volanta.. am curatat filtrul de particule.. si urmeaza bucsaraia.”

Tataru Cristian a raspuns: “Nu sunt probleme, masina merge perfect, fara vreo investitie in plus.”

Sa vorbim si despre alta motorizare, la intrebarea “Cat de fiabil este Audi A6 3.0 TDI V6 (245 Hp) quattro S tronic ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Madalin Vladescu a raspuns: “Cea mai mare problema am avut-o la cutia de viteze. Din cauza unui ax aveam un suierat pe decelerare de la 120 la 70km/h. Cost reparatie: 13000 euro. Costul a fost suportat de dealer. Masina inca este in garantie.”

Cat costa Audi A6 C7 (2010 – 2018) la mana a doua?

Am intrat pe site-ul colegilor de la Autovit pentru a ne face o idee despre pretul unui Audi A6 C7 second hand. Preturile sunt destul de ridicate dar vorbim totusi despre o marca premium. De exemplu un Audi A6, 3.0, S Line, Quattro, diesel, din anul 2013, cu 193.000 km la bord, are un pret de 15.000 de euro.

Sfaturi achizitie

Am intrebat posesorii de Audi A6, ce ne-ar sfatui in cazul in care ne dorim o astfel de masina. Am cumulat mai multe raspunsuri de la posesori pe care acestia le-au lasat in review-urile lor la noi pe site:

Madalin Vladescu a raspuns: “Sa isi cumpere una care sa aiba musai garantie si pe care sa o fi verificat din toate punctele de vedere inainte de achizitie. Sa fie atenti la istoric, numar de km, proprietari si neaparat sa aiba garantie.”

Lupu Marius a raspuns: “In primul rand sa aiba revizia la cutie de viteze facuta la timp, km sa fie reali indiferent cat are, sa fie atenti la articulatie deoarece este sensibila si sa le placa. Sa fie atenti la numarul de km, acte, daune, istoric transparent si raport pret-calitate sa fie decent.”

Deaconu Marius a raspuns: “Sa nu cumpere generatia asta automata, de aceea eu am ales o cutie de viteze manuala. Sa se uite la numarul de km, istoric si nu in ultimul rand modul in care a fost intretinuta si apropo dotarile. Daca cumperi un A6, cumpara-l cu dotari.”

Sursa foto: mlfree.com

Citeste si...
Audi A3 8L (1996 – 2003) pareri si probleme comune
Audi A3 8L (1996 – 2003) pareri si probleme comune

Audi A3 este o masina de familie mica fabricata si comercializata incepand cu anii 1990 de subdiviziunea Audi a Grupului Volkswage...

Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR
Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR

Acest motor de generatie noua se bazeaza pe modelul 2.5 R5 TDI si a fost creat special pentru Volkswagen Crafter in 2006. Acesta e...

Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR
Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR

Acest motor de generatie noua se bazeaza pe modelul 2.5 R5 TDI si a fost creat special pentru Volkswagen Crafter in 2006. Acesta e...

Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI
Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI

Acest motor este motorul turbo diesel de 2,5 litri cu 5 cilindri, cu sistem de injectie a pompei. Viata sa a inceput in 1989. Moto...