Audi R8: înlocuitorul lui va fi 100% electric

Audi R8: înlocuitorul lui va fi 100% electric

În cadrul acestui articol veți găsi informații despre ce urmează pentru brandul Audi și de trecerea acestora spre mașinile electrice. Brandul are planuri mai în acest sens și în urma ultimelor declarații urmează o nouă eră pentru mașinile Audi, o eră pe care toată lumea o așteaptă entuziasmați. Aici veți găsi informații despre momentul când se va face trecerea Audi la motoarele electrice.

În acest moment, nu este surprinzător să auzim că unele dintre mașinile noastre preferate vor deveni electrice. Că unele dintre motoarele noastre preferate a fost înlocuit cu unul electric aproape silențios. Având în vedere viteza pe care o pot oferi bateriile și motoarele electrice, ne putem obișnui cu ideea că ele sunt viitorul. Deci, să prețuim actualul Audi R8 cu motor V10 cât îl mai avem.

Audi a confirmat că se ia în considerare un înlocuitor pentru supermașina R8, care ar trebui să fie electrică, ca și restul mașinilor sport ale mărcii, până în 2026. Nu se știe încă cum va afecta acest lucru prețul mașinii sport. Cel mai probabil va crește semnificativ. Dar lucrurile stau mult mai bine cu prețurile echipamentelor de motorsport, mai ales dacă folosești codurile de reducere de la Promocodius. Aceste coduri promoționale vă vor aduce reduceri semnificative la majoritate brandurile preferate, precum voucherul de la Decathlon, de unde vă puteți achiziționa echipamente de motosport la cele mai bune prețuri.

Până acum, Audi a fost destul de vag cu privire la restul programului său privind mașinile sale sport. De câțiva ani circulă zvonuri despre apariția unui nou R8 electric, dar și despre abandonarea totală a modelului din cauza unei piețe de nișă. Astăzi, știm puțin mai multe după interviul acordat de directorul de marketing al Audi Sport.

80% din gama RS va fi electrificată până în 2026

Linda Kurz, intervievată de jurnaliști de la Roadshow, a afirmat că provocarea Audi Sport „Pentru următorul deceniu“ este „Transformarea segmentului R“. Potrivit acesteia, acest segment de mașini sport Audi trebuie să se adapteze la „Deveniți complet electrice“. Aceasta se va referi în cele din urmă la întreaga gamă RS (RS3, RS4, RS6 etc.), care ar trebui să fie formată în proporție de 80% din modele electrificate (hibride sau electrice) până în 2026.

Acest lucru va începe să se întâmple destul de repede. În afară de mașinile din segmentul R, mașinile cu insigna RS vor fi și ele electrificate, a adăugat Kurz. Până în 2026, 80% din gama RS va avea un fel de electrificare, iar aceasta include viitoarele modele electrice cu insignă RS. Nimic din toate acestea nu este un șoc, dar ritmul cu care vom începe să vedem vehicule Audi R silențioase și mașini cu insigna RS electrice este foarte rapid.

Sunt afirmații care până la urmă nu ne mai surprind; având în vedere planul global al Audi. Ceea ce pare evident este; că în următorii câțiva ani, fanii modelelor Performance ale brandului cu 4 inele vor trebui să se obișnuiască circulând tăcuți pe șosea, fără sunetul clasic al motoarelor cu ardere internă.

Gama R8, așa cum o cunoaștem, va continua cu modelul V10 Performance, atât în varianta cu tracțiune spate, cât și cu tracțiune integrală. Brandul și-a luat rămas bun de la precedentul „entry-level“ R8 V10 Quattro anul trecut. Premiul de consolare este că oricine cumpără un R8 în zilele noastre va avea 610 cai putere, în creștere față de cei 562 CP ai modelului R8 de bază. Indiferent de modelul ales, acesta va fi echipat cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj cu 7 trepte.

Prima mașină electrică de la Audi

A avea un R8 electric în catalog nu va fi o premieră pentru Audi, care a încercat deja experimentul în 2012. Un R8 e-tron de prima generație a fost produs în câteva exemplare între 2012 și 2013 după un concept început în 2010. Datorită a două motoare electrice, puterea cumulata a fost de 380 CP. În 2015, Audi revine cu un R8 e-tron de a doua generație, mai elaborat cu 462 CP și 450 km de autonomie NEDC. Dar după un an, Audi oprește producția pe motiv: mașina electrică nu atrage și pare să fi fost lansată prea devreme. Prin urmare, a fost scos din catalog în 2016, cu mai puțin de 100 de mașini vândute.

Indiferent ce se întâmplă cu modelul R8 sau cu modelul care îl înlocuiește este sigur să spunem că decizia producătorului de automobile de a intra în segmentul supermașinilor în anii 2000 s-a dovedit a fi o decizie excelentă pentru divizia germană. Următorul capitol cu un motor electric ar trebui să fie la fel de impresionant.

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Audi A3 8L (1996 – 2003) pareri si probleme comune
Audi A3 8L (1996 – 2003) pareri si probleme comune

Audi A3 este o masina de familie mica fabricata si comercializata incepand cu anii 1990 de subdiviziunea Audi a Grupului Volkswage...

Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR
Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR

Acest motor de generatie noua se bazeaza pe modelul 2.5 R5 TDI si a fost creat special pentru Volkswagen Crafter in 2006. Acesta e...

Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR
Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR

Acest motor de generatie noua se bazeaza pe modelul 2.5 R5 TDI si a fost creat special pentru Volkswagen Crafter in 2006. Acesta e...

Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI
Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI

Acest motor este motorul turbo diesel de 2,5 litri cu 5 cilindri, cu sistem de injectie a pompei. Viata sa a inceput in 1989. Moto...