Audi A4 B8 (2008 – 2016) pareri si probleme comune

Audi A4 B8 (2008 – 2016) pareri si probleme comune

Audi A4 este o masina fabricata inca din 1994 de catre producatorul german de masini Audi, o filiala a Grupului Volkswagen.

A4 a fost construit in cinci generatii si se bazeaza pe platforma Volkswagen Group B. Prima generatie A4 a fost Audi 80. Numerotarea interna a producatorului auto trateaza A4 ca o continuare a liniei Audi 80, cu A4 initiala desemnata ca seria B5, urmata de B6, B7, B8 si B9. Versiunile B8 si B9 ale modelului A4 sunt construite pe platforma Volkswagen Group MLB, partajata cu multe alte modele Audi si potential un model Porsche in cadrul grupului Volkswagen. Masinile au tractiune fata sau, pe unele modele, tractiune integrala „quattro“.

A4 este disponibil ca sedan si break. Din punct de vedere istoric, a doua (B6) si a treia generatie (B7) ale A4 au inclus si o versiune decapotabila.

Audi a lansat primele imagini oficiale ale seriei B8 A4 in august 2007 si a dezvaluit masina publicului la Salonul Auto de la Frankfurt in septembrie 2007. Sunt oferite modele berlina/ sedan si Avant (break/vagon). Avant a fost dezvaluit publicului la Salonul Auto de la Geneva din martie 2008.

Sa trecem peste prezentarea generala a acestei masini si sa descoperim mai multe detalii direct de la posesorii de A4 B8. Noi, cei de la Dailydriven, am cumulat mai multe raspunsuri direct de la posesori pe care ei le-au lasat in review-uri la noi pe site.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Audi A4 2.0 TDI (143 Hp)?”:

Breazu Ioan a raspuns: “Mi se parea combinația perfecta dintre design, capacitatea motorului si pretul pentru acea categorie de masini. Si da, daca ar fi sa dau timpul inapoi as face exact aceeasi alegere.”

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Audi A4 1.8 TFSI (160 Hp)?”:

Vasilescu Costin a raspuns: “Initial am vrut sa caut motorul de 1.8T quattro de pe modelele B6 si B7, dar m-am indragostit de modeul B8, asa ca in ciuda consumului de ulei am optat pentru 1.8TFSI, avand in vedere faptul ca nu suport motorizarile diesel.”

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Audi A4 2.0 TFSI flexible fuel (180 Hp)?”:

Enescu Vlad a raspuns: “Combinatia ideala dintre premium-sport (fuge tare fara sa simti), eleganta, incapatoare, silentioasa si rapida in caz de nevoie.”

Audi A4 B8 (2008 – 2016) probleme comune

Cele mai cunoscute probleme sunt:

Motorizari disponibile

Audi A4 B8 are o gama foarte larga de motorizari pe care nu putem sa o prezentam pe toata aici. Insa, am ales cateva motorizari disponibile pentru a va forma o idee despre optiunile oferite:

  • 1.8 TFSI, CABA/CDHA - acest motor ofera o putere de 118 CP si un cuplu de 230 Nm;
  • 2.0 TFSI quattro, CDNB/CAEA/CFKA - acest motor ofera o putere de 178 CP si un cuplu de 320 Nm;
  • 3.0 TFSI quattro, CMUA - acest motor ofera o putere de 268 CP si un cuplu de 400 Nm;
  • S4 quattro, CAKA - acest motor ofera o putere de 328 CP si un cuplu de 440 Nm;
  • 3.2 FSI quattro, CALA - acest motor ofera o putere de 261 CP si un cuplu de 330 Nm;
  • RS4 quattro, CFSA - acest motor ofera o putere de 444 CP si un cuplu de 430 Nm;
  • 2.0 TDI, CAGC - acest motor ofera o putere de 118 CP si un cuplu de 290 Nm;
  • 2.0 TDI quattro, CAGA - acest motor ofera o putere de 141 CP si un cuplu de 320 Nm;
  • 2.7 TDI, CAMA/CGKA - acest motor ofera o putere de 187 CP si un cuplu de 400 Nm;
  • 3.0 TDI quattro, CAPA/CCWA - acest motor ofera o putere de 237 CP si un cuplu de 500 Nm.

Cum se conduce si ce consum are Audi A4 B8 (2008 – 2016)?

Am intrebat posesorii de A4 despre experienta lor de condus la volanul unei astfel de masini. La intrebarea “Cum se conduce in oras dar si in afara lui?”:

Istrate Andrei a raspuns: “Intr-un oras aglomerat, se conduce foarte bine. Cand prinzi un pic mai liber se merita sa treci si pe modul sport. Avand in vedere cutia automata, este perfecta. Este si varianta cu suspensii sport, astfel incat se aseaza pe drum excelent.”

Mihai Daniel a raspuns: “Nu prea ma pot bucura de ea in oras, mai ales daca sunt drumuri proaste si trebuie mereu sa ocolesc obstacolele. Dar se conduce usor, foarte usor si foarte confortabil. Drum lung, masina buna, muzica buna… deja suna a vacanta, si evident se conduce excelent, iar eu ajung mereu odihnit la destinatie, fara dureri de spate. E o placere sa plecam in vacante.”

Vasilescu Costin a raspuns: “In oras foarte frumos, este extrem de confortabila si agila, in ciuda dimensiunii. La drum lung minunat, parca din ce merge mai repede, din ce se lipeste mai bine de asfalt. Curbele sunt minunate, cat timp nu intreci masura sa subvireze.”

Sa trecem mai departe si sa vedem cat consuma o astfel de masina. Am ales mai multe motorizari si am intrebat posesorii despre consum.

La intrebarea “Ce consum are Audi A4 2.0 TDI (143 Hp)?”:

Alex Dorin a raspuns: “Depinde de oras. La drum lung, 6 sau sub.”

Istrate Andrei a raspuns: “8 in oras si 5-6 in exterior.”

La intrebarea “Ce consum are Audi A4 2.0 TFSI (252 Hp) quattro S tronic?”:

Mihai Daniel a raspuns: “Consumul este atat cat ai de gand sa apesi acceleratia, dar la un condus relaxat pot spune ca in afara orasului, pe autostrada 7,5 e media de consum, pe cand in oras, aglomeratie, 13-14%.”

La intrebarea “Ce consum are Audi A4 1.8 TFSI (160 Hp)?”:

Vasilescu Costin a raspuns: “In oras, bara la bara mers linistit 10-11L/100km, mers agresiv, ajunge si la 17L/100km. Iar in afara, mers linistit, are in jur de 6.7L/100km, mers constant in 180km/h consuma 8.5L/100km.”

Fiabilitate

Am citit review-urile lasate de catre posesori si am vrut sa vedem ce au scris despre fiabilitatea masinii. Am ales cateva raspunsuri pe care le-am considerat cele mai concludente si pe care in cele ce urmeaza vi le prezentam si dumneavoastra.

La intrebarea “Cat de fiabil este Audi A4 2.0 TDI (143 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Alex Dorin a raspuns: “Fiabila cand vine vorba de raportul calitate-pret dar chiar si defectiunile minore sunt extrem de costisitoare. Ele apar ocazional dupa un anumit numarul de km, indiferent cat de bine ai intretinut-o.”

Istrate Andrei a raspuns: “Fara probleme. Am cumparat-o cu carte service si eu sunt de parere ca daca faci toate schimburile la timp, nu ai probleme cu masina.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Audi A4 2.0 TFSI (252 Hp) quattro S tronic ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Mihai Daniel a raspuns: “O problema am avut cu ea, din greseala proprie si anume faptul ca al meu patruped rasa husky a facut pe mecanicul si mi-a ros sub masina un cablu de la bascula stanga spate a masinii, care se ocupa de auto leveling-ul luminilor adaptive. Am un prieten foarte bun care se pricepe la aceasta marca si care s-a oferit sa ma ajute si am rezolvat prin remufarea cablului. In rest pot spune ca probleme de fiabilitate nu am avut si sper sa nu am. Exista un consum mic de ulei, as zice 1 litru maxim la 10000 km, cifra la care il si schimb de altfel. Am mai avut cateva mici daune rezolvate pe asigurarea Casco, plus o lovitura primita de la cineva care nu mi-a acordat prioritate intr-un sens giratoriu (de aici si o diferenta de culoare la doua elemente vopsite, aparent pe cod de culoare a masinii).”

La intrebarea “Cat de fiabil este Audi A4 1.8 TFSI (160 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Vasilescu Costin a raspuns: “Probleme minore nu am avut. In schimb, problema majora si singura este consumul de ulei. A ajuns sa manance undeva in jur de 1L la 70 de km mers agresiv in oras si undeva la 4L in 550km mers agresiv in afara pe serpentine. Reparatia va costa in jur de 3000€, dar sunt convins ca dupa asta ma va tine multi ani fara probleme.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Audi A4 2.0 TFSI flexible fuel (180 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Enescu Vlad a raspuns: “O singura problema, un scartait in combinatia roti virate si frana, un scartait pe care nimeni nu-l poate identifica, dar care dispare in conditii de umezeala.”

Cat costa Audi A4 B8 (2008 – 2016) la mana a doua?

Am intrat pe site-ul celor de la Autovit pentru a ne face o idee despre pretul unui Audi A4 B8 la mana a doua. De exemplu, un Audi A4, 2.0 TFSI Quattro, din anul 2015 cu 59.000 de km la bord are un pret de 19.800 euro. In timp ce un Audi A4, 2.0 TDI, din anul 2014 cu 180.000 de km la bord, are un pret de 12.000 euro.

Sfaturi achizitie

Am adunat cateva sfaturi de achizitie direct de la posesori, aceste sfaturi au fost lasate de catre posesori in review-uri la noi pe site. I-am intrebat ce ne-ar sfatui daca vrem sa cumparam o astfel de masina si la ce ar trebui sa fim atenti.

Mihai Daniel a raspuns: “Sa o aprecieze, sa aiba grija de ea, sa o intretina corespunzator, sa aiba grija la schimburile uzuale si cu siguranta sa aiba un garaj pentru ea. Eu nu am si simt lipsa unuia. Ar trebui sa fii atent de unde o cumperi, daca e SH, din ce tara provine, ce istoric are masina, ce pareri sunt despre dealerul de unde o iei sau proprietarul privat. Sa ai grija sa nu fi fost lovita, cu elemente revopsite, sa functioneze toti senzorii si parametrii masinii si sa o testezi neaparat temeinic inainte de a o cumpara.”

Vasilescu Costin a raspuns: “Sa o cumpere cu incredere, cu singura problema.. sa mai aiba 2-3000€ pregatiti, daca vor avea acelasi noroc ca al meu. Sa fie atenti categoric la consumul de ulei.”

Enescu Vlad a raspuns: “Sa o cumpere, masina e senzationala! Sa fie atenti la remedierea problemei privind consumul de ulei. Acest tip de motor a avut o problema, seria 2009-2013, problema care era legata de consumul de ulei. Atunci cand o cumpara trebuie sa verifice daca problema a fost remediata (la majoritatea s-a facut pe garantie).”

Sursa foto: pinterest.com

Citeste si...
Audi A3 8L (1996 – 2003) pareri si probleme comune
Audi A3 8L (1996 – 2003) pareri si probleme comune

Audi A3 este o masina de familie mica fabricata si comercializata incepand cu anii 1990 de subdiviziunea Audi a Grupului Volkswage...

Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR
Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR

Acest motor de generatie noua se bazeaza pe modelul 2.5 R5 TDI si a fost creat special pentru Volkswagen Crafter in 2006. Acesta e...

Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR
Despre motorul VW/AUDI 2.5 TDI R5 CR

Acest motor de generatie noua se bazeaza pe modelul 2.5 R5 TDI si a fost creat special pentru Volkswagen Crafter in 2006. Acesta e...

Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI
Motorul Volkswagen Audi 2.5 R5 TDI

Acest motor este motorul turbo diesel de 2,5 litri cu 5 cilindri, cu sistem de injectie a pompei. Viata sa a inceput in 1989. Moto...