Barbatii au sanse de 3 ori mai mari de a fi implicati intr-un accident cu pietonii

Barbatii au sanse de 3 ori mai mari de a fi implicati intr-un accident cu pietonii

Soferii de sex masculin sunt de aproape trei ori mai predispusi decat femeile sa fie implicati in coliziuni rutiere care ucid sau ranesc grav pietoni arata un studiu realizat in Marea Britanie, o diferenta care s-a dublat in ultimul deceniu. Unii ar putea spune ca soferii conduc mult mai mult sau isi asuma riscuri mai mari, dar lucrurile sunt mai complicate de atat.

O analiza Guardian a datelor guvernamentale privind accidentele rutiere si calatoriile arata ca, in 2020 si in prima jumatate a anului 2021, 4.363 de soferi de sex masculin au fost implicati in coliziuni care au ranit grav sau au ucis pietoni, comparativ cu 1.473 de soferi de sex feminin.

Practic, chiar daca acest numar nu pare foarte mare, el este enorm si ridica semne grave de intrebare in ceea ce priveste siguranta in trafic. La fiecare 10 milioane de calatorii realizat de un barbat sunt produse 2,8 coliziuni grave cu pietonii, in timp ce in cazul femeilor se produc doar 1,04 coliziuni grave la fiecare 10 milioane de deplasari.

Cifrele - care exclud cazurile in care sexul soferului nu a fost cunoscut sau inregistrat - arata ca barbatii au fost mai predispusi sa raneasca sau sa ucida pietoni, incepand cel putin din 2002, cand au inceput sa fie inregistrate date comparabile privind numarul de calatorii. In timpul crizei Coronavirus aceste cifre au scazut semnificativ, dar doar pentru ca deplasarile in trafic au fost mult reduse, in timp ce procentele au ramas aceleasi.

In 2010, un sofer de sex masculin avea de 2,2 ori mai multe sanse sa ucida sau sa raneasca un pieton decat o femeie sofer. In prima jumatate a anului 2021, aceasta probabilitate a crescut la 2,8 ori mai mare. De asemenea, atunci cand barbatii se afla la volan, pietonii au mai multe sanse sa fie ucisi sau grav raniti decat sa primeasca o rana minora, comparativ cu atunci cand la volan se afla o femeie.

Aproximativ 33% dintre accidentele in care au fost implicati pietoni s-au soldat cu rani grave sau fatale atunci cand la volan se afla un barbat, fata de 28% in cazul femeilor. O parte din aceasta diferenta sparitate ar putea fi cauzata de diferitele vehicule utilizate atunci cand se conduce pentru munca.

Unul din patru decese ale pietonilor pe sosele in 2021 s-a datorat faptului ca a fost lovit de o duba, un camion sau un autobuz. In mod clar, un autovehicul de mari dimensiuni este mult mai dificil de condus si de stapanit decat o masina mica. Studiile arata ca exista un numar mult mai mare de barbati care conduc astfel de vehicule, asa incat cifrele incep sa aiba sens in acest fel.

Pe langa faptul ca sunt mai predispusi sa loveasca pietoni, barbatii sunt mai predispusi sa moara in coliziuni rutiere. Dintre persoanele (inclusiv soferii) care au murit in toate accidentele rutiere in 2021, 78% au fost barbati, potrivit celui mai recent raport al Departamentului pentru Transporturi.

Un sondaj pentru organizatia caritabila pentru siguranta rutiera Brake in 2020 a constatat ca barbatii erau de trei ori mai predispusi sa conduca peste limita de viteza decat femeile. Aproape 30% dintre soferii de sex masculin au recunoscut ca au condus peste 130 de km/h - de peste trei ori mai mult decat numarul femeilor (9%) care au recunoscut acest lucru.

Acest lucru nu inseamna ca femeile nu conduc peste limita de viteza sau nu incalca regulile de circulatie. Cu toate acestea, ele o fac mult mai putin, nu isi asuma riscuri la fel de mari in trafic si nu conduc la fel de agresiv. Acestea fiind spuse, este evident ca barbatii care conduc mai mult si mai periculos sunt mai predispusi sa fie implicati in accidente grave.

In concluzie, chiar daca la nivel mondial se iau multe masuri si se schimba legile pentru a imbunatati siguranta in trafic, lucrurile nu stau foarte bine. Numarul accidentelor periculoase continua sa creasca in majoritatea tarilor si inca nu s-a gasit o solutie pentru reducerea acestora.

sursa foto: https://www.murraylaw.net/

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Rezista mai mult o cutie de viteze manuala?
Rezista mai mult o cutie de viteze manuala?

Cutiile manuale dureaza mai mult decat transmisiile automate? Este o intrebare buna, mai ales ca cutiile manuale incep sa fie din...

Cat de mult/jos trebuie sa apesi ambreiajul?
Cat de mult/jos trebuie sa apesi ambreiajul?

Condusul unei masini cu transmisie manuala poate fi destul de dificila pentru unele persoane, mai ales daca se afla la inceput sau...

Cat de mult costa sa repari un airbag?
Cat de mult costa sa repari un airbag?

In cazul in care ati fost implicat intr-un accident rutier grav si cel putin un airbag al autoturismului a sarit, pe langa faptul...

Cat de mult dureaza incarcarea unei baterii moarte?
Cat de mult dureaza incarcarea unei baterii moarte?

Fiecare sofer s-a confruntat cel putin o data cu o situatie in care autoturismul sau a ramas cu bateria descarcata, fie din cauza...